چگونه استاد برای اپلای پیدا کنیم : راهنمای پیدا کردن استاد راهنما برای اخذ پذیرش تحصیلی

چگونه استاد برای اپلای پیدا کنیم

چگونه استاد برای اپلای پیدا کنیم :  راهنمای پیدا کردن استاد راهنما برای اخذ پذیرش تحصیلی

چگونه استاد برای اپلای پیدا کنیم ؟  این یکی از مهم‌ترین سوالاتی است که  متقاضیان ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دوره دکترا از خود سوال می‌کنند. یافتن استاد راهنما و برقراری ارتباط با او یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در دوره تحصیلات تکمیلی شما خواهد بود. بنابراین اختصاص دادن زمان کافی برای یافتن استاد راهنمایی که مناسب با پروژه تحقیقاتی و پروپوزال شما باشد، به موفقیت شما در اخذ پذیرش تحصیلی کمک بسیاری خواهد کرد. اما برای اخذ پذیرش تحصیلی چگونه استاد برای اپلای پیدا کنیم ؟ در این نوشته به معرفی نکات مهم در مورد نحوه پیدا کردن استاد راهنما برای اخذ پذیرش تحصیلی خواهیم پرداخت. اگر به دنبال یافتن پاسخ مناسبی برای این هستید که چگونه استاد برای افزایش پیدا کنیم ، این نوشته را با دقت دنبال کنید.

چگونه استاد برای اپلای پیدا کنیم
چگونه استاد برای اپلای پیدا کنیم

روش‌های یافتن استاد راهنما برای اپلای

چند روش مختلف برای یافتن استاد راهنما برای اپلای در مقطع دکترا وجود دارد که در این قسمت شما را با آنها آشنا خواهیم کرد.

 مراجعه به وب‌سایت‌‌های آکادمیک رسمی‌ دانشگاه مورد نظر

 یکی از روش‌های یافتن استاد راهنما برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکترا این است که به وب‌سایت‌های آکادمیک، یا سایت‌ رسمی ‌دانشگاهی که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید، یا دانشگاهی که استاد مورد نظر شما در آن به همکاری می‌پردازد مراجعه نمایید. هر دانشگاه دارای وب‌سایتی است که اطلاعات مربوط به دانشکده و رشته تحصیلی را در آن قرار می‌دهد. برای این کار ابتدا باید به وب‌سایت رسمی ‌دانشگاه مراجعه کرده و سپس به دانشکده‌ای که‌ رشته مورد نظر شما در آن ارائه می‌شود مراجعه کنید.‌ هر دانشکده اطلاعات مربوط به اساتید و اعضای هیات علمی ‌خود و زمینه‌های‌ پژوهشی و تحقیقاتی آنها را قرار می‌دهد.‌

با مراجعه به وب‌سایت دانشکده‌ها و اطلاعات قید شده در مورد اساتید دانشگاهی می‌توانید آشنایی کافی با استاد و زمینه‌های فعالیت‌ او را مطالعه نمایید.‌ با مطالعه این اطلاعات می‌توانید بفهمید که آیا استاد راهنما‌ در زمینه پروپوزال و موضوع پروژه تحقیقاتی شما فعالیت دارد یا خیر.‌ اگر آنچه را که‌ می‌خواهید‌ در بخش معرفی اساتید پیدا نکردید،‌ به پروفایل تحقیقاتی دانشکده در زمینه‌های مرتبط با موضوع پروپوزال‌تان نگاه‌ بیندازید.‌ در صورتی که نتوانید اطلاعات مورد نظر خود را در این مورد کسب کنید، می‌توانید با مدیر برنامه تحصیلات تکمیلی دانشکده تماس حاصل فرمایید.

پیدا کردن استاد راهنما
پیدا کردن استاد راهنما

مشخص کنید که دنبال چه چیزی هستید؟

برای این که بتوانید استاد راهنمای خوبی را برای خود پیدا کنید، ابتدا باید مشخص کنید که دنبال چه چیزی هستید. شما باید ذهنیت مشخصی از موضوع پروپوزال و زمینه تحقیقاتی‌ و پژوهشی خود در دوره دکترا را داشته باشید تا بتوانید استاد راهنمایی مرتبط با موضوع‌ پایان نامه خود پیدا کنید.‌ مشاهده رزومه‌ هیات علمی ‌و‌ اساتید دانشگاه می‌تواند کمک بسیاری به شما بکند تا‌ استاد راهنمایی را انتخاب کنید که‌ تحصیلات و زمینه‌های‌ تحقیقاتی و پژوهشی او مرتبط با موضوع پروپوزال شما باشد.‌ سپس می‌توانید مکاتبات لازم با استاد راهنما را شروع کنید و از طریق ایمیل یا نگارش نامه با او ارتباط برقرار نمایید.

آموزش نحوه نگارش و ارسال ایمیل به استاد برای اپلای

سوال کردن در مورد‌ معرفی استاد راهنما از اساتید یا دانشجویان دیگر

یکی از روش‌هایی که کمک می‌کند‌ چگونه استاد برای اپلای پیدا کنیم این است که از اساتید و دانشجویان دیگر که تجربه اخذ پذیرش تحصیلی و یافتن استاد راهنما را دارند، کمک بگیریم.‌ بسیاری از اساتید دانشگاه‌ به دلیل قرار گرفتن در محیط‌های آکادمیک با یکدیگر روابط گسترده‌ای دارند و می‌توانند اساتید راهنمای مناسب برای شما را‌ معرفی کنند. از طرفی دیگر، داشتن معرف‌ می‌تواند نقش مهمی ‌در قبولی درخواست شما توسط استاد راهنما داشته باشد.‌ همچنین می‌توانید از دانشجویانی که سابقه اخذ پذیرش تحصیلی‌ و آشنایی کافی با اساتید راهنما را دارند کمک بگیرید و از آنها بخواهید که‌ به شما‌ استاد راهنما معرفی ‌کنند.

شرایط لازم برای گرفتن فاند از استاد چیست و چه مدارکی لازم است؟

از دانشجویان بپرسید که تجربه آنها با کار با استاد راهنمای مورد نظر چه بوده است و آیا اینکه استاد راهنما در مواقع نیاز کمک‌های لازم برای یافتن پاسخ به سوال‌های آنها را انجام داده است یا خیر. از دانشجویانی که تجربه کار با استاد راهنما را دارند بپرسید که انتظارات استاد راهنمای مذکور از دانشجویان چیست؟ آیا دانشجویان احساس می‌کنند که استاد راهنما توانایی کافی برای پیشبرد پروژه تحقیقاتی شما را دارد؟ نقاط ضعف و قوت استاد راهنما را از دانشجویانی که تجربه کار با او را دارند بپرسید.
آیا استاد راهنما می‌تواند در جلسه دفاع شما را راهنمایی کند و از شما حمایت کند؟ آیا استاد راهنما شما راهنمایی کرده و مسیر صحیح را به شما نشان خواهد داد؟

مراجعه به دانشگاه و ملاقات با استاد راهنما

یکی از راه‌های پیدا کردن استاد راهنما مراجعه به دانشگاه و ملاقات با استاد راهنمای مورد نظر است. باید گفت که امروزه با استفاده از وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اینترنتی می‌توان به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن با اساتید دانشگاه‌های مختلف در هر جای دنیا ارتباط برقرار کرد. شما می‌توانید استاد راهنمای مورد نظرتان را شناسایی کرده و از طریق ارسال ایمیل مکاتبات لازم را برای برقراری ارتباط با او انجام دهید. با این حال اگر امکان مراجعه به دانشگاه به صورت حضوری برای شما وجود دارد، می‌توانید این کار را انجام دهید..

مطالعه مقاله‌ها و کتاب‌های منتشر شده مرتبط با موضوع تحقیقاتی

از دیگر راه‌های پیشنهادی برای پیدا کردن استاد راهنما مطالعه مقالات و آثاری است که در زمینه‌های مرتبط با موضوعات تحقیقاتی شما نوشته شده‌اند. شما می‌توانید با اساتیدی که تجربه‌ی انجام تحقیق و پژوهش و تالیف کتاب و مقاله در مورد پروپوزال شما را دارند ارتباط برقرار کرده و درخواست خود را به آنها ارسال نمایید.

نکات مهم در مورد این که چگونه استاد برای اپلای پیدا کنیم

چگونه استاد برای اپلای پیدا کنیم
چگونه استاد برای اپلای پیدا کنیم

هنگام انتخاب استاد راهنما برای اپلای باید به چند نکته مهم توجه کرد. در ادامه مطلب به‌ معرفی این نکات مهم خواهیم پرداخت.

تخصص استاد راهنما:‌ به این نکته توجه کنید که آیا استاد راهنمای مورد نظر شما در زمینه‌ تحقیقاتی و موضوع پروپوزال شما فعالیت‌ داشته باشد.

تجربه استاد راهنما:‌ این نکته را مورد بررسی قرار دهید که استاد راهنما تجربه نظارت و راهنمایی دانشجویان دیگر قبل از شما در‌ ‌زمینه‌های مرتبط با موضوع مورد نظر را داشته باشد.

در دسترس بودن استاد راهنما:‌ یکی از نکات مهم در مورد انتخاب استاد راهنما‌ این است که دسترسی‌ راحت به او داشته باشید و در مواقع نیاز بتوانید به راحتی از کمک و راهنمایی‌های او بهره‌مند شوید.

دستور کار تحقیقاتی و سوابق انتشاراتی استاد راهنما: باید به این نکته توجه کنید که استاد راهنمای مورد نظر شما تا چه اندازه در زمینه موضوع تحقیقاتی شما فعالیت دارد و هر چند وقت یک بار مقاله یا اثری را در زمینه مرتبط با پژوهش شما منتشر می‌کند. به این نکته توجه کنید که آیا استاد راهنمای انتخابی شما با دیگر اساتید گروه یا دانشجویان همکاری دارد یا خیر.

مشارکت و روابط بین فردی: یکی از نکات بسیار مهم در مورد اینکه چگونه استاد برای اپلای پیدا کنیم این است که به عنوان دانشجو چقدر با استاد راهنمای خود کنار می‌آیید و روابط بین فردی شما چگونه است.

مراحل اپلای دکترا و نکاتی که باید به آنها توجه کنید

انتخاب استاد مناسب، یک اصل مهم در تحصیلات تکمیلی

در مقاطع تکمیلی انتخاب یک استاد مناسب، سبب می‌شود تا با ایشان تماس و ارتباط برقرار کنید و در مورد رزمه خودتان و سابقه تحقیقات ایشان و البته موقعیت تحصیلی صحبت کنید. در نتیجه باید بتوانید یک استاد خوب پیدا کنید و به نحو احسن با ایشان ارتباط برقرار کنید. در این نوشته سعی کردیم، نکات اصلی درباره اینکه چگونه استاد برای اپلای پیدا کنیم را جواب دهیم. امیدواریم که با مطالعه این مطلب بتوانید جواب این سوال که چگونه‌ استاد برای افراد پیدا کنیم را‌ یافته باشید.

آیا سابقه مصاحبه با استاد و دریافت فاند تحصیلی دارید؟ در صورت داشتن این تجربه لطفاً تجربه و نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. در صورتی که‌ سوال یا نظری در مورد پیدا کردن استاد راهنما برای اخذ پذیرش تحصیلی دارید می‌توانید آن را با ما در میان بگذارید.

منبع: mcgill

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *