ieee چیست و نکاتی در مورد برگزاری کنفرانس ieee در ایران

کنفرانس ieee در ایران

مقالات و اسناد علمی تهیه شده توسط دانشجویان و محققان معمولاً به 2 روش برای استفاده عموم انتشار پیدا می‌کنند. یکی از این ‌روش‌ها چاپ مقالات و اسناد علمی در مجلات علمی مختلف موجود در سراسر دنیا است و روش دیگر انتشار مقاله و ارائه آن در کنفرانس‌های علمی و اغلب بین المللی برگزار شده در کشورهای مختلف است. چاپ مقاله به واسطه هر کدام از روش‌های مذکور دارای قوانین و استانداردهای ویژه‌ای است و از همین رو نویسندگان بایستی قبل از شروع به نگارش مقاله، هدف خود را برای روش انتشار مقاله انتخاب کرده باشند. کنفرانس‌ها معمولاً به صورت سالیانه برگزار می‌شوند و در صورت بین المللی بودن و یا برگزار شدن توسط یک نهاد علمی معتبر دارای اعتبار ویژه‌ای خواهند بود. یکی از کنفرانس‌های معتبر و معروف در سراسر دنیا کنفرانس‌های ieee است. موضوع این کنفرانس در رابطه با مهندسی برق و الکترونیک و کامپیوتر است و در این حوزه از اعتبار بسیار ویژه‌ای برخوردار است. کنفرانس ieee در ایران نیز برگزار می‌شود. در ادامه به معرفی این کنفرانس و برگزاری آن در کشور ایران خواهیم پرداخت.

کنفرانس ieee در ایران در شهرهای مختلفی برگزار می‌شود. این کنفرانس‌ها در صورت رعایت کامل قوانین و مقررات تصویب شده، توسط ieee نمایه سازی می‌شود.
کنفرانس ieee در ایران در شهرهای مختلفی برگزار می‌شود. این کنفرانس‌ها در صورت رعایت کامل قوانین و مقررات تصویب شده، توسط ieee نمایه سازی می‌شود.

ieee چیست؟

Ieee یا همان The Institute of Electrical and Electronics Engineers که در ایران به آی تریپل ای معروف است، بزرگ‌ترین موسسه فنی تخصصی است که به منظور پیشبرد تکنولوژی شکل گرفته است. این موسسه مخصوص مهندسان برق و کامپیوتر است و در سال 1963 تاسیس شده است. بیش از 30 درصد انتشارات حاضر که در زمینه برق و الکترونیک در سراسر دنیا منتشر می‌شوند مربوط به این موسسه است.

این موسسه سالانه کنفرانس‌های متعددی را در کشورهای مختلف از جمله ایران برگزار می‌کند. کنفرانس‌های ieee توسط متخصصان صنعت تشکیل شده و اغلب شامل رویدادهای ابتکاری با کیفیت بالا هستند.

ieee سالانه کنفرانس‌های متعددی را در سراسر دنیا از جمله در کشور عزیزمان ایران برگزار می‌کند.
ieee سالانه کنفرانس‌های متعددی را در سراسر دنیا از جمله در کشور عزیزمان ایران برگزار می‌کند.

موسسه ieee اعضای خود را از اقصی نقاط دنیا پذیرش می‌کند و هم اکنون تعداد اعضای آن به بیش از 423 هزار نفر از 160 کشور مختلف می‌رسد. عضویت این موسسه برای اعضا دارای انواع مختلفی است که افراد به نسبت سابقه تحصیلی و آکادمیک خود می‌توانند در انواع مختلف به عضویت این موسسه درآیند.

عضویت در آی تریپل ای دارای انواع مختلفی است که این اعضا به نسبت هم دارای امتیازات متفاوتی خواهند بود.

عضویت در آی تریپل ای دارای انواع مختلفی است که این اعضا به نسبت هم دارای امتیازات متفاوتی خواهند بود.

انواع مختلف عضویت در موسسه ieee به شکل زیر است:

  • عضویت فارغ التحصیلان دانشگاهی: این نوع از عضویت مخصوص دانشجویان است و به نسبت سایر انواع عضویت دارای هزینه کمتری است.
  • اعضای معمولی: این عضویت مخصوص افرادی است که سطح بالایی از تحصیلات را در حوزه تکنولوژی در یکی از موسسات معتبر علمی گذرانده باشند و یا دارای حداقل 6 سال تجربه کار حرفه‌ای در زمینه تکنولوژی باشند.
  • عضویت انجمن‌های وابسته: برخی از انجمن‌های وابسته به ieee به اعضای خود اجاره عضویت به عنوان عضویت وابسته انجمن را می‌دهند. این نوع عضویت دارای امتیازات کمتری نسبت به سایر عضویت‌ها است.
  • اعضای ارشد: برخی از اعضا در صورت داشتن توانایی‌های به خصوصی به عنوان اعضای ارشد شناخته می‌شوند.
  • اعضای همکاران: بالاترین سطح عضویت در ieee عضویت از نوع همکاران است. این نشان از طرف ieee برای افراد با سوابق فوق العاده موفق در یکی از زمینه‌های تخصصی ieee اعطا می‌شود.
  • اعضای افتخاری: عضویت افتخاری برای افرادی اعطا خواهد شد که به صورت رسمی به عضویت این موسسه در نیامده باشند ولی کمک‌های قابل توجهی در زمینه‌های مختلف به این موسسه انجام داده باشند.
  • اعضای زندگی یا اعضای ارشد زندگی: این عضویت مخصوص اعضایی است که سن آنان بیشتر از 65 سال است و یا مجموع عدد سن آنان با تعداد سال‌های عضویت در موسسه به عدد 100 رسیده باشد.

کنفرانس ieee در ایران

Ieee در ایران در 12 فوریه سال 1970 (23 بهمن 1348) پایه گذاری شد. Ieee ایران در منطقه 8 (اروپا، خاورمیانه و آفریقا) بنا نهاده شده است. اولین رهبر و موسس ieee در کشور ایران دکتر عباس چمران بود.

شعبه دانشجویی دانشگاه تهران اولین شعبه دانشجویی ieee در ایران بود که در آوریل 1996 توسط ieee HQ تصویب شد و در 14 فوریه 1997 به تصویب هیئت فعالیت‌های منطقه‌ای رسید.

کنفرانس ieee در ایران در شهرهای مختلف برگزار می‌شود و مقالات دانشجویان و محققان را در زمینه مهندسی برق و الکترونیک و کامپیوتر پذیرش می‌کند. مقالات پذیرش شده توسط این کنفرانس برای نویسندگان اعتبار ویژه‌ای می‌بخشد و افراد می‌توانند از این عنوان در رزومه کاری و تحصیلی خود استفاده کنند.

طبیعی است که پذیرش گرفتن از کنفرانس ieee کار آسانی نیست و نویسندگان برای گرفتن پذیرش بایستی از استانداردها و قوانین به خصوصی پیروی کنند. برای اطلاع از این قوانین می‌توانید روی این آدرس کلیک کنید.

کمیته کنفرانس ieee

کمیته کنفرانس ieee وظیفه شکل دهی به رویدادها، سیاست‌ها و استراتژی‌های کنفرانس‌های ieee و همچنین نظارت بر فعالیت‌ها و سیاست‌های مربوط به کنفرانس را داراست. این کمیته به کنفرانس‌های برگزار شده در سراسر دنیا که سالانه به بیش از 1800 مورد می‌رسد رسیدگی می‌کند و اعتبار آنها را مورد تایید قرار می‌دهد. در صورتی که کنفرانسی به تایید این کمیته نرسد، توسط ieee نمایه سازی نخواهد شد و مقالات منتشر شده در آن از اعتبار مقالات ieee برخوردار نخواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *