فاند دکتری ایتالیا : بررسی امکان تحصیل با ‌بهره‌مندی از فاند دکتری ایتالیا

فاند دکتری ایتالیا

فاند دکتری ایتالیا : بررسی امکان تحصیل با ‌بهره‌مندی از فاند دکتری ایتالیا

بهره‌مندی از فاند دکتری ایتالیا برای دانشجویان بین‌المللی می‌تواند فرصتی عالی برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه‌های این کشور باشد. از لحاظ جغرافیایی کشور ایتالیا در اروپای جنوبی قرار دارد و توسط دریای مدیترانه احاطه شده است. ایتالیا کشور بسیار گردشگر پذیر و جالبی است که به فرهنگ، سرگرمی‌، مد، غذاهای لذیذ شهرت فراوانی دارد. همچنین تاریخ این کشور بسیار غنی است. باید اضافه کرد که کشور ایتالیا یک ‌مقصد تحصیلی بسیار خوب برای دانشجویان بین‌المللی به شمار می‌آید.

ادامه تحصیل در مقطع دکترا در ایتالیا

بیشتر دانشگاه‌های ایتالیا امکان ادامه تحصیل در مقطع دکترا را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کنند. دانشگاه‌های بین‌المللی ایتالیا دارای سطح علمی ‌بسیار عالی هستند و خدمات آموزشی خود را با کیفیت بسیار بالا و استانداردهای جهانی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کنند. بنابراین اگر دانشگاه‌های ایتالیا را برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا را انتخاب کرده‌اید، باید بگوییم که به عنوان یک دانشجوی خارجی تجربه‌ی زندگی و تحصیل در یک کشور بسیار زیبا با دانشگاه‌های عالی را خواهید داشت. به عنوان یک دانشجوی خارجی بهره‌مندی از فاند دکتری ایتالیا می‌تواند کمک بسیاری به تامین بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجویی شما در این کشور بکند. بنابراین اگر قصد اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های کشور ایتالیا در مقطع دکترا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم به فکر اخذ فاند دکتری ایتالیا نیز باشید. با توجه به اینکه هزینه زندگی دانشجویی در کشور ایتالیا برای دانشجویان خارجی می‌تواند بالا باشد، دریافت فاند دکتری ایتالیا و کمک هزینه‌های تحصیلی می‌تواند کمک بزرگی برای فراهم کردن زندگی دانشجویی راحت برای دانشجویان بین‌المللی باشد. مخصوصاً با توجه به شرایط ارزی در ایران، افراد بسیار کمی هستند تا بتوانند هزینه دانشگاه، خوابگاه و زندگی براساس ارزهای رایج مانند دلار و یورو را بدهد. بنابراین بهترین راه برای صرفه‌جویی و البته پرداخت هزینه‌ها دریافت فاند است.

در این نوشته به بررسی هزینه‌های تحصیل دانشجویان بین‌المللی در مقطع دکترا در دانشگاه‌های کشور ایتالیا و شرایط ‌بهره‌مندی از فاند دکتری ایتالیا خواهیم پرداخت. اگر شما نیز به دنبال تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه‌های ایتالیا و ‌بهره‌مندی از فاند دکتری ایتالیا هستید، پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را با دقت دنبال کنید.

فاند دکتری ایتالیا

ادامه تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه‌های ایتالیا برای دانشجویان بین‌المللی

ایتالیا: تاریخ غنی، جاذبه‌های توریستی فراوان و دانشگاه‌های معتبر

کشور ایتالیا دارای طبیعت و آب و هوای بسیار خوبی است و میراث هنری و فرهنگی بسیار غنی و فوق العاده‌ای دارد. جای تعجبی ندارد که ایتالیا به عنوان پنجمین کشور پربازدید جهان به شمار می‌آید. اگر کشور ایتالیا را برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری را انتخاب کرده‌اید، باید بگوییم که در حین دوره تحصیلی خود خواهید توانست از سپردن اوقات فراغت در طبیعت و مناظر بسیار زیبای کشور ایتالیا و بازدید از جاذبه‌های فرهنگی و هنری آن  لذت ببرید و دوران دانشجویی فراموش نشدنی را تجربه کنید.

کشور ایتالیا دارای بیشترین میراث ثبت شده در یونسکو است. این کشور نقش بسیار مهمی ‌در شکل گیری سیستم آموزشی عالی اروپا و پیشبرد آن داشته است. ایتالیا بنیانگذار برنامه بولنیا Bologna Process است که توسط این برنامه سیستم‌های آموزشی مختلف دارای استانداردهای یکسان شده‌اند و به این ترتیب امکان تحصیل و آموزش بین‌المللی در دنیا فراهم شده است. با دانستن تمامی ‌اینها می‌توان نتیجه گرفت که ایتالیا یک مقصد تحصیلی عالی برای تحصیل در مقطع دکترا برای دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شود.

فاند دکتری ایتالیا و هزینه تحصیل در این کشور

تحصیل در ایتالیا

باید به این نکته اشاره کرد که تحصیل در بیشتر دانشگاه‌های ایتالیا رایگان نیست. در واقع دانشگاه‌های ایتالیا بابت شهریه ترم تحصیلی از دانشجویان بین‌المللی هزینه دریافت می‌کنند. مبلغی که دانشگاه‌های ایتالیا بابت شهریه‌ی ترم از دانشجویان بین‌المللی دریافت می‌کنند با مبلغی که دانشجویان ایتالیایی برای تحصیل در دانشگاه می‌پردازند یکسان است و دانشجویان بین‌المللی از کشورهای اروپایی و کشورهای مختلف جهان بدون توجه به ملیت‌شان هزینه‌ی مشابه و یکسانی را به دانشگاه پرداخت می‌کنند.

چگونه فاند تحصیلی بگیریم؟

مقایسه هزینه تحصیل دکترا در ایتالیا و سایر کشورهای دنیا

با این که تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا در مقطع دکترا برای دانشجویان بین‌المللی رایگان نیست و مبلغی به عنوان هزینه شهریه توسط دانشگاه تعیین می‌شود، باز هم می‌توان گفت که تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا در مقطع دکترا در مقایسه با دیگر دانشگاه‌های کشورهای اروپایی ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر است. چرا که بهره‌مندی از فاند دکتری ایتالیا این امکان را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند که بخش بزرگی از هزینه‌های تحصیلی و زندگی دانشجویی خود را به کمک بورسیه تامین کنند. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم در صورتی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه‌های این کشور را دارید، حتماً نسبت به اخذ فاند دکتری ایتالیا اقدام کنید.

فاند دکتری ایتالیا

مقایسه هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی ایتالیا

دانشگاه‌های دولتی و خصوصی در ایتالیا اقدام به ارائه‌ی دوره‌های دکترا در زمینه‌های مختلف می‌کنند. هزینه‌ی اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های ایتالیا در مقطع دکترا حدود 30 الی 50 یورو است. همچنین هزینه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور در مقطع دکترا حدوداً بین 800  الی 1,000 یورو در هر سال تحصیلی است. باید به این نکته‌ی مهم توجه کرد که دانشگاه‌های مختلف دارای شهریه‌های متفاوتی هستند. داوطلبان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت رسمی‌ هر دانشگاه ازمبلغ دقیق تحصیل در هر رشته در مقطع دکترا در دانشگاه مربوطه اطلاع پیدا کنند. باید اضافه کرد که هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی ایتالیا بیشتر از دانشگاه‌های دولتی این کشور است.

فاند دکتری ایتالیا

سیستم آموزشی عالی ایتالیا این امکان را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده است که بتوانند درست مانند دانشجویان بومی ‌ایتالیا از کمک هزینه‌ها و بورسیه‌های تحصیلی ‌بهره‌مند شوند. بنابراین دانشجویان بین‌المللی در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند درخواست دریافت فاند دکتری ایتالیا را بکنند و به این طریق بخش بزرگی از هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجویی خود را پرداخت نمایند. انواع کمک هزینه‌های تحصیلی از طرف دولت ایتالیا و دانشگاه‌های این کشور و همچنین برخی از ارگان‌ها و موسسات دیگر به دانشجویان بین‌المللی تعلق می‌گیرد.

نحوه نگارش و ارسال نامه درخواست فاند از استاد

هزینه زندگی در ایتالیا شامل چه مواردی می‌شود؟

مبلغ و شرایط هر کمک هزینه تحصیلی با توجه به نوع کمک هزینه و شرایط دانشجویان متفاوت خواهد بود. کمک هزینه‌های تحصیلی اعطاء شده به دانشجویان بین‌المللی در مقطع دکترا هزینه‌های مربوط به تحصیل یعنی شهریه دانشگاه و همچنین هزینه‌های زندگی دانشجویی را تحت پوشش قرار می‌دهند. منظور از هزینه‌های زندگی دانشجویی هزینه‌های مربوط به تهیه مسکن، تهیه خوراک و غذا، خرید کتاب و لوازم تحریر، خرید بلیط شرکت در مراسم و برنامه‌های فرهنگی و هنری، استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی، ‌استفاده از اینترنت و تلفن، بهره‌مندی از خدمات سلامتی و پزشکی و … در طول دوره‌ی دانشجویی است. سیستم آموزشی ایتالیا و دولت این کشور به منظور جذب هرچه بیشتر دانشجویان بین‌المللی، کمک هزینه‌ها و امکانات بسیار خوبی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهند و به روش‌های بسیاری از آنها حمایت و پشتیبانی می‌کنند. به همین دلیل است که تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی ادامه تحصیل دکترا در دانشگاه‌های ایتالیا را ترجیح می‌دهند.

انواع فاند دکترا ایتالیا و مبلغ هر کدام

فاندهای دانشگاهی ایتالیا در مقطع دکترا : بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در ایتالیا اقدام به اعطای کمک هزینه‌ها و فاندهای تحصیلی مختلفی به دانشجویان بین‌المللی می‌کنند. دانشگاه‌ها و دانشکده‌های ایتالیا با در نظر گرفتن شرایط و شایستگی‌های دانشجویان و پیشرفت تحصیلی آنها کمک هزینه‌های تحصیلی مختلفی را در اختیار آنها قرار می‌دهند تا آنها را در مسیر موفقیت تحصیلی پشتیبانی کرده باشند. مبلغ و شرایط کمک هزینه‌های اعطاء شده از طرف دانشگاه به دانشجویان بین‌المللی در مقطع دکترا می‌توانند با توجه به نوع موسسه آموزش عالی، رشته و همچنین شرایط دانشجو متفاوت باشد.

معمولاً میزان کمک هزینه‌های اعطاء شده از طرف دانشگاه‌ها به دانشجویان بین‌المللی در مقطع دکترا حدود 12,000  الی 20,000 یورو در هر سال تحصیلی است. دریافت این کمک هزینه‌ها به دانشجویان بین‌المللی کمک بسیاری می‌کند تا بتوانند در یک کشور خارجی بخش بزرگی از مخارج تحصیلی و زندگی خود را تامین کنند. به منظور دریافت فاندهای دانشگاهی ایتالیا لازم است که به وب‌سایت رسمی ‌دانشگاه مربوطه مراجعه کرده و به صورت دقیق شرایط و مدارک مورد نیاز برای ‌بهره‌مندی از کمک از تحصیلی را مورد مطالعه و بررسی قرار دهید. سپس باید نسبت به جمع آوری و ارسال مدارک در بازه زمانی تعیین شده توسط دانشگاه اقدام کنید.

فاند دکتری ایتالیا

فاندهای دولتی ایتالیا در مقطع دکترا برای دانشجویان: باید بدانید که ‌بهره‌مندی از کمک هزینه‌های تحصیلی اعطاء شده توسط دولت ایتالیا برای دانشجویان بین‌المللی و هم برای دانشجویان بومی ‌ایتالیا امکان پذیر است. علاوه بر این، آن دسته از دانشجویان ایتالیایی که در خارج از ایتالیا به ادامه تحصیل مشغول می‌شوند، می‌توانند از کمک هزینه دولتی ایتالیا استفاده کنند. مبلغ کمک هزینه اعطاء شده از طرف دولت ایتالیا به دانشجویان مقطع دکترا 900 یورو در هر ماه است. این مبلغ به صورت ماهیانه در طول دوره تحصیلی به دانشجویان پرداخت می‌شود.

کمک هزینه‌های وابسته به شرکت‌ها و موسسات دیگر: علاوه بر دولت و دانشگاه‌ها در ایتالیا برخی از شرکت‌ها و موسسات اقدام به حمایت و پشتیبانی مالی از دانشجویان مقطع دکترا می‌کنند. کمک هزینه‌های تحصیلی اعطاء شده از طرف شرکت‌ها و موسسات دیگر می‌تواند به صورت کمک هزینه‌های جزئی یا فول فاند باشد. مبلغ و شرایط پرداخت کمک هزینه‌های جزئی تحت تصمیمات شرکت و شرایط دانشجو معین می‌گردد. به عنوان مثال یک شرکت می‌تواند تنها بخشی از هزینه‌های تحصیل یا زندگی دانشجویی را تحت پوشش قرار دهد یا به صورت کامل هزینه‌های تحصیل و زندگی او را بپردازد. ‌

بهره‌مندی از فول فاند دکتری ایتالیا به این معنا است که کمک هزینه تحصیلی هزینه‌های دانشگاه و همچنین هزینه‌های زندگی دانشجویی را تحت پوشش قرار می‌دهد. موفقیت در اخذ پذیرش فول فاند دکتری برای دانشجویان بین‌المللی می‌تواند شانس بزرگی باشد و دانشجویان با این روش بتوانند به تحصیل رایگان و ارزان در کشور ایتالیا بپردازند. باید به این نکته‌ی مهم توجه کرد که برای ‌بهره‌مندی از فول فاند دکتری ایتالیا باید دارای رزومه تحصیلی و علمی ‌قوی باشید.

شرایط اپلای اروپا در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا

اشتغال حین تحصیل در ایتالیا

علاوه بر کمک هزینه‌های تحصیلی گوناگونی که دولت و دانشگاه‌ها و موسسات این کشور در اختیار دانشجویان بین‌المللی در مقطع دکترا قرار می‌دهند، راه‌های دیگری نیز برای تامین مخارج مربوط به تحصیل و زندگی دانشجویی در این کشور وجود دارد. دولت ایتالیا به منظور سهولت تحصیل و زندگی دانشجویان بین‌المللی در این کشور امکان اشتغال به کار پاره وقت در حین تحصیل را برای دانشجویان مقطع دکترا فراهم کرده است. دانشجویان می‌توانند با اشتغال به کار پاره وقت بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی خود در ایتالیا را تامین کنند. علاوه بر این، اشتغال به کار در حین تحصیل موجب تقویت رزومه‌ی حرفه‌ای و کاری شما می‌شود. این امر می‌تواند به پیدا کردن کار مناسب پس از اتمام دوره‌ی تحصیلی کمک کند.

هزینه تحصیل در ایتالیا

اخذ ویزای کاری بعد از اتمام دوره تحصیل

 بسیاری از دانشجویان ایرانی ترجیح می‌دهند پس از فارغ التحصیلی به کار و زندگی در ایتالیا ادامه دهند. شرایط اخذ ویزای کاری پس از تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی در ایتالیا متفاوت است. به این ترتیب که دانشجویانی که اهل کشورهای اروپایی یا کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند با در دست داشتن ویزای خود نیازی به تهیه مدارک دیگری ندارند و می‌توانند پس از اتمام دوره تحصیلی دکترای خود در ایتالیا مانده و مشغول به کار شوند. اما دانشجویان کشورهای دیگر باید نسبت به اخذ مدارک لازم برای اشتغال به کار پس از اتمام دوره تحصیلی در ایتالیا اقدام کنند.

دولت ایتالیا این اجازه را به دانشجویان بین‌المللی غیر اروپایی می‌دهد که با دریافت ویزای موقت 6 الی 12 ماهه‌ بتوانند در ایتالیا اقامت داشته باشند. در این مدت دانشجویان فارغ التحصیل می‌توانند دنبال کار مناسبی گشته و پس از یافتن شغل مورد نظر خود اقدام به اخذ ویزای کاری و اقامت در ایتالیا بکنند. داوطلبان می‌توانند شغل مناسبی که مطابق با رشته تحصیلی آنها باشد یافته و وارد بازار کار حرفه‌ای شوند. بیشتر شرکت‌ها و موسسات تجاری ایتالیایی از استخدام فارغ التحصیلان بامهارت و باسواد خارجی استقبال می‌کنند. با در دست داشتن مدرک فارغ التحصیلی از مقطع دکترا از دانشگاه‌های معتبر ایتالیا می‌توانید شغل مناسبی پیدا کرده و درآمد خوبی نیز داشته باشید. پس از اینکه به عنوان یک فارغ‌التحصیل خارجی از دانشگاه‌های ایتالیا مدرک تحصیلی خود را دریافت کرده و شغل مناسبی را پیدا کردید، می‌توانید اقدام به درخواست اخذ کارت آبی ای یو EU Blue Card بکنید. دولت ایتالیا در صورتی با درخواست شما موافقت به عمل می‌آورد که شغل شما دارای دستمزد کافی باشد تا مطمئن شود که شما درآمد کافی برای ادامه‌ی زندگی در این کشور را دارید.

فاند ایتالیا

آشنایی با زبان ایتالیایی: سهولت در پیدا کردن شغل و ارتباط با افراد بومی

در صورتی که قصد اخذ اجازه کار و اقامت در کشور ایتالیا پس از فارغ‌ التحصیلی را دارید، باید به شما بگوییم که لازم است زبان ایتالیایی را فرا بگیرید. چرا که یکی از لازمه‌های ورود به بازار کار حرفه‌ای در کشور ایتالیا مسلط بودن به زبان رسمی ‌این کشور است.

ایتالیا: سهولت دریافت بورسیه تحصیلی، تاریخ غنی و البته دانشگاه‌های معتبر

تحصیل و زندگی در ایتالیا می‌تواند تجربه‌ی بسیار خوبی باشد و مسیر‌های موفقیت تحصیلی و شغلی را برای شما هموار کند.

آیا تا به حال تجربه دریافت فاند دکتری ایتالیا را داشته‌اید؟ تجربه شما از دریافت فاند و زندگی در ایتالیا چیست؟ تجربه خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: findaphd

3 دیدگاه دربارهٔ «فاند دکتری ایتالیا : بررسی امکان تحصیل با ‌بهره‌مندی از فاند دکتری ایتالیا»

  1. کیان بهادری

    با سلام
    بنده فوق لیسانس مدیریت مالی دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی در سال جاری هستم.
    تمایل به تحصیل در مقطع دکترا در همین رشته یا رشته مرتبط در کشور ایتالیا هستم .
    در صورت امکان بنده را راهنمایی بفرمایید و چگونه از خدمات شما میتوانم بهره مند شوم؟
    با تشکر

    1. گروه نویسندگان

      دوست عزیز
      شما باید حداقل نمره زبان 6.5 آیلتس داشته باشید. مدرک GRE و مقاله هم می‌تواند به شما کمک کند.
      در صورتی هم که تمایل داشته باشید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند و از مشورت‌های آنها بهره‌مند شوید، می‌توانید از طریق ایمیل یا شماره واتس‌آپ با همکاران ما در تماس باشید.

  2. با سلام . بنده کارشناسی ارشد هوافضا گرایش پیشرانش با معدل ۱۵.۴۰ از داشنگاه خواجه نصیر دارم . ۱ مقاله ی isi و نمره ی آیلتس ۸. آیا احتمال اخذ بورسیه ی فول فاند از یکی از دانشگاه های معتبر ایتالیا را دارم ؟؟ ممنون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *