فاند تحصیلی استرالیا : معرفی بهترین فاندهای تحصیلی استرالیا برای دانشجویان بین‌المللی

فاند تحصیلی استرالیا

فاند تحصیلی استرالیا : معرفی بهترین فاندهای تحصیلی استرالیا برای دانشجویان بین‌المللی

 به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی که قصد ادامه تحصیل در کشور استرالیا را دارد، باید بدانید که بهره‌مندی از فاند تحصیلی استرالیا می‌تواند کمک بسیاری به‌ شما بکند و بخش بزرگی از مسائل مالی شما در یک کشور خارجی را حل و فصل کند.‌ دریافت فاند تحصیلی استرالیا به دانشجویان بین‌المللی این امکان را می‌دهد که بتوانند با فراغت خاطر و بدون دغدغه مالی به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور بپردازند.‌ باید بدانید که‌ تحصیل در یک کشور خارجی برای دانشجویان بین‌المللی بدون دریافت فاند و کمک هزینه می‌تواند‌ گران باشد و ممکن است بسیاری از دانشجویان نتوانند از عهده پرداخت هزینه‌های دانشگاه و مخارج زندگی دانشجویی بربیایند.‌ بنابراین بهتر است اگر به فکر تحصیل در خارج از کشور در استرالیا هستید‌، به فکر دریافت فاند تحصیلی استرالیا نیز‌ باشید و اقدامات لازم در این‌ زمینه را انجام دهید.‌ در این نوشته به بررسی‌ فاند تحصیلی استرالیا و شرایط بهره‌مندی از آن برای دانشجویان بین‌المللی خواهیم پرداخت.‌ اگر قصد دارید در دانشگاه‌های استرالیا به ادامه تحصیل بپردازید، پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را با دقت دنبال کنید تا‌ اطلاعاتی لازم در مورد فاند تحصیلی استرالیا را به دست بیاورید. 

فاند تحصیلی استرالیا
فاند تحصیلی استرالیا

استرالیا کشوری با رفاه بالا و دانشگاه‌های با کیفیت

همانطور که گفته شد کشور استرالیا یکی از محبوب‌ترین مقصد‌های تحصیلی در بین دانشجویان بین‌المللی به شمار می‌آید. در واقع می‌توان گفت که استرالیا رتبه‌ی سوم پرطرفدارترین مقصد تحصیلی در‌ بین کشورهای مختلف جهان را دارد. دانشگاه‌های این کشور پذیرای تعداد بالایی از دانشجویان بین‌المللی هستند که از کشورهای مختلف جهان به منظور ادامه تحصیل به دانشگاه‌های استرالیا می‌آیند.‌ استرالیا کشور پیشرفته‌ای است و تکنولوژی و فناوری مدرن در ابعاد مختلف زندگی در این کشور‌ قابل مشاهده است.‌ دانشگاه‌های استرالیا نیز دارای کیفیت آموزشی بسیار بالایی هستند و برنامه‌های تحصیلی خود را با استانداردهای بالایی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند.‌ به همین دلیل تحصیل در دانشگاه‌های برتر کشور استرالیا می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی در مسیر تحصیلی و آینده کاری شما بگذارد.‌ با این حال باید به این نکته نیز توجه کرد که تحصیل به صورت آزاد در دانشگاه‌های استرالیا برای دانشجویان بین‌المللی می‌تواند پر هزینه باشد.‌ به ویژه اینکه دانشگاه‌های استرالیا‌ هزینه‌ی بیشتری را به عنوان شهریه دانشگاهی از دانشجویان بین‌المللی در مقایسه با دانشجویان بومی ‌استرالیایی‌ مطالبه می‌کنند.‌ با وجود این باید‌ به شما بگوییم که روش‌های زیادی برای تحصیل ارزان‌ برای دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های کشور استرالیا وجود دارد که‌ یکی از آنها بهره‌مندی از فاند تحصیلی استرالیا و‌ کمک هزینه‌های‌ اعطاءء شده به دانشجویان بین‌المللی است.‌ در صورت موفقیت در اخذ پذیرش از دانشگاه‌های استرالیا و شروع به تحصیل به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی راه‌های بسیاری وجود دارد که با استفاده از آنها بتوانید هزینه‌های تحصیل و زندگی خود در استرالیا را تا اندازه زیادی کاهش داده و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی به عمل بیاورید.

تحصیل ارزان در استرالیا
تحصیل ارزان در استرالیا

استرالیا کشوری دانشجویی و مهاجرپذیر

دولت و دانشگاه‌های‌ استرالیا امکان بهره‌‌مندی از‌ فاندها و کمک هزینه‌های تحصیلی بسیاری را برای دانشجویان بین‌المللی‌ فراهم می‌کنند.‌ به همین دلیل امروزه‌ استرالیا یکی از کشورهایی است که‌ جمعیت بالایی از دانشجویان بین‌المللی را در شهرهای مختلف خود دارد.‌ باید به این نکته اشاره کرد که فاند تحصیلی استرالیا بیشتر در اختیار دانشجویانی که در مقطع تحصیلات تکمیلی یعنی‌ مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در حال تحصیل هستند گذاشته می‌شود.‌ با این حال دانشجویان مقطع کارشناسی نیز در صورت واجد شرایط بودن و داشتن رزومه تحصیلی قوی می‌توانند از کمک هزینه‌ها و‌ فاند‌های تحصیلی استفاده کنند.

 انواع کمک هزینه و فاند تحصیلی استرالیا

فاند تحصیلی استرالیا
فاند تحصیلی استرالیا

 هزینه‌های تحصیلی اعطاء شده به دانشجویان بین‌المللی در کشور استرالیا توسط دولت یا دانشگاه‌های این کشور‌ به دانشجویان بین‌المللی اعطاء می‌گردند.‌ داوطلبان استفاده از فاند تحصیلی در استرالیا می‌توانند با توجه به شرایط خود و‌ نوع کمک هزینه‌ نسبت به دریافت آن اقدام کنند.‌ در این قسمت به معرفی انواع فاند تحصیلی استرالیا و‌ برترین کمک هزینه‌های تحصیلی اعطاء شده به دانشجویان بین‌المللی خواهیم پرداخت.

 فاند تحصیلی دولتی استرالیا

دولت استرالیا به منظور حمایت و پشتیبانی از دانشجویان بین‌المللی و جذب آنها از کشورهای مختلف کمک هزینه‌های تحصیلی و فاند‌های بسیاری را به آنها اعطاء می‌کند. کمک هزینه‌های تحصیلی به دانشجویان بین‌المللی که در مقاطع مختلف تحصیلی یعنی مقطع کارشناسی و مقاطع تحصیلات تکمیلی‌ به ادامه تحصیل می‌پردازند، اعطاء می‌گردد. کمک هزینه‌های تحصیلی اعطاء شده توسط دولت کشور استرالیا موارد بسیاری مانند شهریه ‌دانشگاهی، هزینه خرید بلیط هواپیما،‌ کمک هزینه تهیه مسکن دانشجویی،‌ کمک هزینه زندگی دانشجویی و غیره را تحت پوشش قرار می‌دهند.‌ مبلغ و نوع کمک هزینه تحصیلی اعطاء شده به دانشجویان بین‌المللی با توجه به شرایط دانشجو مقطع تحصیلی و دانشگاه مورد نظر او می‌تواند متفاوت باشد.‌ در ادامه‌ی مطلب برخی از کمک هزینه‌های تحصیلی برتر دولتی استرالیا را به شما معرفی خواهیم کرد.

 فاند تحصیلی جوایز استرالیا ( Australia Awards Scholarships )
اواردز استرالیا
اواردز استرالیا

این نوع کمک هزینه تحصیلی که با عنوان بورسیه تحصیلی استرالیا ( ADS )‌ شناخته‌ می‌شود،‌ از جوایز تحصیلی بلند مدت است که توسط وزارت امور خارجه و‌ امور بازرگانی به دانشجویان اعطاء می‌گردد.‌ این کمک هزینه تحصیلی بیشتر در اختیار آن دسته از دانشجویانی که از کشورهای در حال توسعه به ویژه کشورهای منطقه هند و اقیانوس آرام‌ برای ادامه تحصیل به دانشگاه‌های کشور استرالیا و موسسات آموزش‌ عالی‌ آن مراجعه می‌کنند، قرار داده می‌شود.‌ این نوع فاند تحصیلی مواردی مانند هزینه ‌تحصیل، بلیط هوایی،‌ هزینه اقامت‌ و تهیه مسکن، کمک هزینه زندگی، و هزینه خدمات بهداشتی و درمانی دانشجویان بین‌المللی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

فاند تحصیلی بین‌المللی تحصیلات تکمیلی ( International Postgraduate Research Scholarships)( IPRS)

 این نوع کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان بین‌المللی کمک می‌کند تا در مقطع تحصیلات‌ تکمیلی یا شرکت در یک دوره تحقیقاتی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی این کشور به ادامه تحصیل بپردازند و فرصت تحصیل و همکاری با اساتید و محققان برجسته استرالیا را‌ پیدا کنند.‌ بهره‌مندی از این نوع کمک هزینه تحصیلی در دوره کارشناسی ارشد‌ به همراه پروژه تحقیقاتی به مدت 2 سال و در مقطع دکترا‌ به همراه پروژه تحقیقاتی به مدت 3 سال امکان پذیر است.‌ این نوع فاند تحصیلی استرالیا هزینه‌های تحصیل و هزینه‌های درمانی دانشجویان بین‌المللی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

فاند تحصیلی دستینیشن استرالیا ( Destination Australia )

یکی دیگر از فاندهای تحصیلی که توسط دولت کشور استرالیا به دانشجویان بین‌المللی اعطاء می‌گردد، کمک هزینه تحصیلی دستینیشن استرالیا است. این کمک هزینه‌ی تحصیلی تا 15,000 دلار در سال را برای تامین مخارج تحصیلی دانشجویان خارجی در نظر می‌گیرد. این کمک هزینه‌ی تحصیلی محدودیتی برای منطقه و کشوری که دانشجویان بین‌المللی تبعیت آنجا را دارند، قرار نداده است. با این حال این بورسیه‌ی تحصیلی طبق استانداردهای آماری جغرافیایی استرالیا، تنها برای تحصیل در دانشگاه‌هایی که در مناطق حومه‌ای استرالیا قرار دارند، تعیین شده است.

فاند تحصیلی دانشگاهی استرالیا

فاند استرالیا
فاند استرالیا

دولت استرالیا نیز به منظور جذب هر چه بیشتر دانشجویان بین‌المللی و فراهم کردن بستری مناسب برای ادامه تحصیل‌ برای رشد و شکوفایی توانایی‌ها و استعدادهای آنها، کمک هزینه‌های تحصیلی متفاوتی را در اختیار آنها قرار می‌دهد. باید گفت که سالیانه دانشگاه‌های کشور استرالیا انواع فاند تحصیلی و کمک هزینه‌های بسیاری را به دانشجویان بین‌المللی خود اعطاء می‌کنند.‌ بیشتر کمک هزینه‌ها و فاندهای تحصیلی اعطاء شده به دانشجویان بین‌المللی توسط دپارتمان‌ هر گروه یا دانشکده‌ی مربوطه که دانشجویان در آن مشغول به تحصیل‌ هستند، در اختیار آنها قرار می‌گیرد.‌

چگونه فاند تحصیلی بگیریم؟

در اغلب موارد دانشگاه‌هایی که در مناطق ثروتمند استرالیای غربی و کوینزلند واقع شده‌اند به دانشجویان ساعی و ممتاز خود کمک هزینه‌های تحصیلی زیادی را اعطاء می‌کنند و حتی در برخی موارد امکان تحصیل رایگان را برای آنها فراهم می‌کنند. به عنوان مثال دانشکده‌ی مهندسی دانشگاه کویینزلند به 30 نفر از دانشجویان بین‌المللی خود کمک هزینه‌ی تحصیلی را به مبلغ 30,000 دلار در سال را اعطاء می‌کند که شهریه‌ی دانشگاه را تحت پوشش قرار می‌دهد.

بیشتر کمک هزینه‌های اعطاء شده در استرالیا به دانشجویانی تعلق می‌پذیرد که در رشته‌های فنی و مهندسی مانند رشته‌ی مهندسی بیولوژیک، مهندسی عمران، مهندسی محیط زیست، و مهندسی مکانیک تحصیل می‌کنند.

باید به این نکته اشاره کرد که مبلغ و نوع کمک هزینه‌ اعطاء شده توسط دانشگاه‌ به دانشجویان بین‌المللی می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال‌ شورای دانشکده مواردی مانند کشور محل تابعیت دانشجو، رزومه تحصیلی، پیشرفت تحصیلی، رشته و مقطع تحصیلی و… را‌ در نظر می‌گیرد.‌ از طرف دیگر‌ برخی از دانشگاه‌های کشور استرالیا برای آن دسته از دانشجویانی که عضو دیگری از خانواده آنها در حال تحصیل در دانشگاه‌های‌ این کشور است‌ در مبلغ‌ شهریه دانشگاهی تخفیف قائل می‌شود. این‌ تخفیف می‌تواند تا 25 درصد شامل حال‌ دانشجویان شود. در این قسمت به معرفی برخی از بهترین فاند‌های تحصیلی اعطاء شده به دانشجویان بین‌المللی‌ توسط دانشگاه‌های استرالیا‌ خواهیم پرداخت.

کمک هزینه تحصیلی تحقیقات بین‌المللی دانشگاه سیدنی ( University of Sydney International Research Scholarships )
دانشگاه سیدنی
دانشگاه سیدنی

دانشگاه سیدنی از داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیل در این دانشگاه را دارند و واجد شرایط هستند، دعوت می‌کند تا نسبت به اخذ کمک هزینه تحصیلی بین‌المللی تحقیقاتی دانشگاه سیدنی که عبارت اختصاری ( USydIS ) شناخته می‌شود، اقدام کنند. این کمک هزینه تحصیلی هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی را به مدت 3 سال تحت پوشش قرار می‌دهد. باید اضافه کرد که دانشجویان مقطع دکترا می‌توانند با تمدید درخواست خود، 1 سال بیشتر نیز این کمک هزینه تحصیلی را دریافت کنند. دانشگاه سیدنی هر سال 30 مورد کمک هزینه‌ی پژوهشی را به دانشجویان بین‌المللی خود اهدا می‌کند که این کمک هزینه‌ی تحصیلی شهریه‌ی دانشگاهی و برنامه‌های پژوهشی و تحقیقاتی دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی را تا سقف 20,000 دلار تحت پوشش قرار می‌دهد.

کمک هزینه تحصیلی بین‌المللی دانشگاه مک کواری ( Macquarie University International Scholarships )

این کمک هزینه تحصیلی توسط دانشگاه مک کواری به آن دسته از دانشجویانی که در حین تحصیل شایستگی خود را به اثبات رسانده باشند و رزومه تحصیلی خوبی را ارائه دهند، تعلق می‌پذیرد. دانشجویان مقطع کارشناسی و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد می‌توانند از این کمک هزینه تحصیلی بهره‌مند شوند. با بهره‌مندی از این کمک هزینه مبلغ شهریه دانشگاهی برای دانشجویان واجد شرایط با تخفیف تعیین خواهد شد. ارزش این کمک هزینه تحصیلی با توجه به شرایط هر دانشجو می‌تواند متفاوت باشد. بیشترین مقدار این کمک هزینه تحصیلی تا 10,000‌ دلار استرالیا خواهد بود.

کمک هزینه تحصیلی تحصیلات تکمیلی دانشگاه ملبورن ( University of Melbourne Graduate Research Scholarships )

یکی دیگر از دانشگاه‌هایی که فاندهای تحصیلی خوبی را در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌دهد، دانشگاه ملبورن استرالیا است. این دانشگاه هر سال 150 کمک هزینه‌ی تحصیلی را برای دانشجویان ساعی و ممتاز خود اعطاء می‌کند. این کمک هزینه‌های تحصیلی توسط دانشگاه ملبورن به دانشجویان بومی ‌و بین‌المللی در دانشگاه‌های استرالیا اعطاء می‌گردند. آن دسته از دانشجویانی که موفق به اثبات شایستگی خود در حین تحصیل و انجام پروژه‌های تحقیقاتی خود شوند، می‌توانند این کمک هزینه تحصیلی را دریافت کنند. مزیت‌های بهره‌مندی از این نوع کمک هزینه تحصیلی شامل تحت پوشش قرار دادن شهریه دانشگاهی، دریافت کمک هزینه زندگی دانشجویی، دریافت کمک هزینه جابجایی وهمچنین دریافت کمک هزینه‌های خدمات بهداشتی و درمانی دانشجویان بین‌المللی خواهد بود. از طرف دیگر دانشگاه کمک هزینه‌های تحصیلی خوبی را برای دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط در مقطع کارشناسی نیز در نظر می‌گیرد.

کمک هزینه‌های تحصیلی دانشگاه آدلاید ( Adelaide Scholarships International )
دانشگاه ادلاید
دانشگاه ادلاید

دانشگاه آدلاید نیز کمک هزینه‌های تحصیلی را برای انشجویان بین‌المللی خود در نظر می‌گیرد. کمک هزینه تحصیلی اعطاء شده توسط دانشگاه آدلاید با عبارت اختصاری ( ASI ) شناخته می‌شود. این کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان بین‌المللی در حال تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی اعطاء می‌گردد تا دانشجویان را در مسیر پیشرفت تحصیلی و انجام پروژه‌های تحقیقاتی پشتیبانی و حمایت کند. این کمک هزینه تحصیلی شهریه دوره تحصیلی، کمک هزینه زندگی دانشجویی به صورت سالیانه، و بیمه درمانی دانشجویان بین‌المللی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

کمک هزینه تحصیلات تکمیلی بین‌المللی فلایندرز ( Flinders International Postgraduate Scholarships )

این کمک هزینه تحصیلی به آن دسته از دانشجویان بین‌المللی که در حال تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه فلانیندرز هستند اعطاء می‌گردد. دانشجویان بین‌المللی در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به همراه پروژه تحقیقاتی به مدت 2 سال و دانشجویان بین‌المللی مقطع دکترا همراه با پروژه تحقیقاتی به مدت 3 سال می‌توانند از این کمک هزینه تحصیلی استفاده کنند. این کمک هزینه تحصیلی هزینه‌های مربوط به تحصیل دانشجویان بین‌المللی، هزینه زندگی دانشجویی، هزینه اقامت و تهیه مسکن دانشجویی، هزینه جابه‌جایی و هزینه خرید بلیط هواپیما را تحت پوشش قرار می‌دهد.

کمک هزینه‌های تحصیلی دستاوردهای عالی بین‌المللی دانشگاه چارلز داروین ( Charles Darwin University Vice-Chancellor’s International High Achievers Scholarships )

دانشگاه چارلز داروین استرالیا به آن دسته از دانشجویان بین‌المللی که دارای سابقه ممتاز تحصیلی و پیشرفت در زمینه‌ی تحصیل هستند، این کمک هزینه تحصیلی را در نظر می‌گیرد. این کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان مقطع کارشناسی و همچنین دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی یعنی مقطع کارشناسی ارشد و دکترا اعطاء می‌گردد. دانشجویانی که موفق به دریافت این کمک هزینه تحصیلی شوند می‌توانند 25 الی 50 درصد شامل تخفیف در هزینه شهریه دانشگاهی شوند.

شرایط لازم برای اپلای کارشناسی ارشد در کشورهای مختلف

کمک هزینه‌های تحصیلی بین‌المللی ( UNSW International Scholarships )
دانشگاه UNSW
دانشگاه UNSW

دانشگاه UNSW  کمک هزینه‌ها و فاندهای تحصیلی بسیاری را در اختیار دانشجویان بین‌المللی در مقاطع تحصیلی مختلف اعطاء می‌کند. دانشجویانی که به صورت تمام وقت در این دانشگاه به ادامه تحصیل می‌پردازند، می‌توانند از مزیت‌های این کمک هزینه تحصیلی استفاده کنند. مبلغ و شرایط کمک هزینه تحصیلی اعطاء شده به دانشجویان بین‌المللی با توجه به شرایط هر دانشجو ممکن است متفاوت از یکدیگر باشد. کمک هزینه‌های تحصیلی ارائه شده توسط این دانشگاه به دانشجویان بین‌المللی می‌توانند شامل تخفیف کلی یا جزئی در پرداخت شهریه دانشگاهی باشند. همچنین ممکن است کمک هزینه تحصیلی شامل پرداخت کمک هزینه مربوط به زندگی دانشجویی و تحصیلی دانشجویان بین‌المللی شود.

کمک هزینه تحصیلی دانشگاه ملی استرالیا ( ANU )

دانشگاه ملی استرالیا ( Australian National University ) به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های این کشور شناخته می‌شود و فاندهای تحصیلی بسیاری را در اختیار دانشجویان بین‌المللی خود قرار می‌دهد. ارزش مالی و شرایط کمک هزینه‌های تحصیلی اعطاء شده توسط این دانشگاه با توجه به رشته‌ی تحصیلی و مقطع تحصیلی که دانشجو قصد ادامه تحصیل در آن را دارد، متفاوت است.

 دانشگاه‌های مختلف دیگر استرالیا نیز فاندها و کمک هزینه‌های تحصیلی را به دانشجویان بین‌المللی خود اعطاء می‌کنند. به عنوان مثال دانشجویان بین‌المللی مقطع تحصیلات تکمیلی می‌توانند از فاندهای تحصیلی دانشگاه وسترن استرالیا بهره‌‌مند شوند. دانشگاه وسترن استرالیا دارای چند برنامه‌ی کمک هزینه تحصیلی است و حدود 90 برنامه‌ی کمک هزینه‌ی تحصیلی را برای دانشجویان بین‌المللی مقطع دکترای خود در نظر گرفته است.

مدارک لازم جهت دریافت فاند تحصیلی استرالیا

فاند استرالیا
فاند استرالیا

کسب اطلاعات دقیق از سایت دانشگاه

باید به این نکته اشاره کرد که مدارک لازم جهت دریافت فاند تحصیلی استرالیا با توجه به دانشگاهی که دانشجو قصد ادامه تحصیل در آن را دارد، رشته تحصیلی و همچنین مقطع تحصیلی ممکن است متفاوت از یکدیگر باشد. در بیشتر مواقع فاند تحصیلی استرالیا و کمک هزینه‌های دانشجویی با توجه به رزومه تحصیلی و سوابق علمی ‌دانشجویی به آنها اعطاء می‌گردد. همچنین دانشگاه‌ها در صورت پیشرفت تحصیلی و اثبات شایستگی دانشجویان کمک هزینه‌های متنوعی را در اختیار آنها قرار می‌دهند.

فرصت‌های شغلی برای دانشجویان

بنابراین اگر قصد بهره‌مندی از فاند تحصیلی استرالیا را دارید باید دارای رزومه‌ی تحصیلی قوی و درخشانی باشید. باید اضافه کرد که در اغلب موارد فاند تحصیلی استرالیا در اختیار دانشجویان تحصیلات تکمیلی قرار می‌گیرد. دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در ازای دریافت فاند تحصیلی استرالیا مسئولیت‌هایی را بر عهده می‌گیرند. به عنوان مثال دانشجویان می‌توانند به عنوان دستیار به اساتید خود کمک کنند یا به تدریس در مقاطع تحصیلی پایین‌تر بپردازند. همچنین لازم است که دانشجویان در کنفرانس‌ها و جلسات تعیین شده به صورت مرتب حاضر شوند و همکاری لازم در جهت پیشبرد پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی را انجام دهند.

تحصیل در استرالیا
تحصیل در استرالیا

تکمیل رزومه‌ی تحصیلی

اولین قدمی‌ که در جهت اخذ فاند تحصیلی استرالیا باید بردارید این است که درخواست خود را به دانشگاه یا ارگانی که اقدام به اعطای فاند تحصیلی استرالیا می‌کند، ارسال نمایید. در این مرحله لازم است که اطلاعات خود را به صورت دقیق و صحیح وارد نمایید. اطلاعات خواسته شده معمولاً شامل اطلاعات هویتی مانند نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، عکس پاسپورت، عکس پرسنلی و… است. همچنین باید مدارک مربوط به سوابق تحصیلی، نمرات کسب شده در مقاطع تحصیلی قبلی، و گزارش هرگونه فعالیت‌ها و موفقیت‌های کسب شده مربوط به زمینه تحصیلی را در انگیزه نامه‌ی خود ارائه دهید. در صورتی که سابقه‌ی هرگونه فعالیت در زمینه تخصصی تحصیلی خود را داشته‌اید یا موفق به کسب رتبه‌های برتر در مسابقات شده‌اید، شانس شما برای دریافت فاند تحصیلی استرالیا بیشتر خواهد بود.

مدارک لازم برای اخذ فاند استرالیا
مدارک لازم برای اخذ فاند استرالیا

لزوم تسلط داشتن بر زبان انگلیسی در تحصیل دانشگاه و کسب موفقیت شغلی

یکی دیگر از مهم‌ترین موارد برای موفقیت در اخذ فاند تحصیلی استرالیا داشتن تسلط به زبان انگلیسی است. باید گفت که زبان اصلی و رسمی استرالیا انگلیسی است و دانشگاه‌های این کشور برنامه‌های تحصیلی ارائه شده در مقاطع مختلف را به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند. بنابراین به منظور شرکت در کلاس‌های درسی و درک و دریافت مفاهیم پیچیده علمی‌ و درسی و همچنین شرکت در مباحث کلاسی و انجام تکالیف باید به زبان انگلیسی مسلط باشید. در صورتی که شما مقاطع تحصیلی قبلی خود را در یک موسسه آموزشی انگلیسی زبان و معتبر گذرانده باشید، به عنوان دانشجویی که دارای تسلط کافی به زبان انگلیسی است شناخته خواهید شد و نیازی به ارائه مدارک در این زمینه نخواهید داشت. در غیر این صورت باید دارای مدرک معتبری باشید که تسلط شما به زبان انگلیسی را نشان دهد.

افزایش شانس پذیرش با افزایش نمره زبان

باید بدانید که هر دانشگاه در هر رشته و مقطع تحصیلی ممکن است مدرک زبان و نمره خاصی را به عنوان حداقل امتیاز قبولی تامین کند. بنابراین قبل از شرکت درآزمون‌های معتبر زبان انگلیسی در مورد شرایط پذیرش دانشگاه مورد نظرتان به صورت دقیق مطالعه کنید. داشتن تسلط کافی به زبان انگلیسی و کسب امتیاز بالا در آزمون‌های معتبر و بین‌المللی زبان انگلیسی می‌تواند شانس شما برای دریافت کننده تحصیلی استرالیا را افزایش دهد.

تحصیل با فاند در استرالیا
تحصیل با فاند در استرالیا

اعطای برخی امتیازات برای شهروندان برخی از کشورها

باید به این نکته نیز اشاره کرد که برخی از کمک هزینه‌های تحصیلی اعطاء شده به دانشجویان بین‌المللی دارای محدودیت شهروندی و منطقه‌ای هستند و به این ترتیب تنها شامل حال دانشجویانی می‌شوند که تبعه‌ی کشورهای مشخصی باشند. در صورتی که یکی از شرایط لازم برای اخذ فاند تحصیلی استرالیا اثبات شهروندی کشورهای قید شده باشد، دانشجو باید تبعیت خود نسبت به آن کشور را به اثبات برساند. در بیشتر مواقع می‌توان با ارائه‌ی گذرنامه تبعیت دانشجو را اثبات کرد. اما در برخی موارد ممکن است دولت استرالیا از داوطلبان اخذ فاند تحصیلی استرالیا بخواهد که گواهی تولد خود را نیز ارائه دهند. با توجه به اینکه بهره‌مندی از فاند تحصیلی استرالیا می‌تواند مزیت‌های بسیاری داشته باشد و امکان تحصیل ارزان را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کند، پیشنهاد می‌کنیم که تلاش خود برای تهیه مدارک لازم و ارائه آنها را انجام دهید و شانس خود را امتحان نمایید.

ارسال مدارک به صورت کامل و به موقع

بهتر است درخواست اخذ فاند تحصیلی خود را به چند دانشگاه ارسال کنید تا در صورت عدم پذیرش از یک دانشگاه شانس خود برای ادامه تحصیل با بهره‌‌مندی از فاند تحصیلی استرالیا در دانشگاه‌های دیگر را از دست ندهید. همچنین قبل ازآماده کردن و ارسال مدارک  شرایط و مدارک مورد نیاز را به صورت دقیق و کامل مورد مطالعه و بررسی قرار دهید. دولت و دانشگاه‌های استرالیا بازه زمانی مشخصی را برای ارسال مدارک مربوط به درخواست فاند تحصیلی استرالیا تعیین می‌کند. توصیه می‌کنیم که مدارک خود را از قبل آماده کرده و در روزهای اول آنها را ارسال کنید تا در صورت وجود هر گونه نقص بتوانید در زمان باقیمانده نسبت به حل و فصل آن اقدام کنید و شانس خود را برای دریافت فاند تحصیلی استرالیا از دست ندهید.

نحوه اخذ فاند تحصیلی استرالیا

باید بدانید که پروسه‌ی اخذ فاند تحصیلی استرالیا با توجه به نوع فاند تحصیلی که دانشجو انتخاب می‌کند متفاوت خواهد بود. بیشتر دانشگاه‌ها این امکان را فراهم کرده‌اند که هنگام اخذ پذیرش تحصیلی به صورت خودکار درخواست فاند تحصیلی نیز ارسال شود. اما در برخی موارد لازم است که داوطلبان به صورت جداگانه نسبت به ارسال درخواست بهره‌مندی از فاند تحصیلی استرالیا اقدام کنند و درخواست خود را به دانشگاه ارسال نمایند. دانشگاه با در نظر گرفتن شرایط هر داوطلب و بررسی وضعیت وی، اقدام به اعطای فاند تحصیلی استرالیا و کمک هزینه به او خواهد کرد. بیشتر دانشگاه‌های استرالیا معدل و سوابق تحصیلی هر داوطلب را به عنوان شاخص صلاحیت دریافت فاند تحصیلی استرالیا در نظر می‌گیرند و کمک هزینه‌های تحصیلی را تنها به دانشجویانی که واجد شرایط باشند اعطاء می‌کنند.

اخذ فاند استرالیا
اخذ فاند استرالیا

بهترین منبع وب‌سایت دانشگاه‌ها است

به منظور اخذ فاند تحصیلی استرالیا لازم است که داوطلب وارد وب‌سایت رسمی‌ هر فاند شود و شرایط و مدارک مورد نیاز برای بهره‌مندی از آن را به صورت دقیق و کامل مورد مطالعه و بررسی قرار دهد. امروزه این امکان برای داوطلبان فراهم شده است که بتوانند به صورت آنلاین وارد وب‌سایت رسمی ‌شده و کارهای خود را از طریق اینترنت انجام دهند. یکی از مهم‌ترین مواردی که داوطلبان باید به آن توجه کنند در نظر گرفتن زمان کافی برای آماده کردن مدارک و نگارش نام و سوابق تحصیلی‌شان است. باید بدانید که نحوه‌ی معرفی شما در نامه و بیان سوابق تحصیلی و کاری مرتبط با زمینه‌ای که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید، می‌تواند نقش بسیار مهمی ‌در جذب به نظر شورای اعطای فاند تحصیلی استرالیا داشته باشد.

شرایط متفاوت هر نوع فاند تحصیلی

لازم است که داوطلبان در ابتدا دانشگاه مورد نظر خود و رشته و مقطع‌شان را انتخاب کنند. در برخی موارد داوطلبان نیازی به ارائه‌ی نامه اخذ پذیرش قبولی خود از دانشگاه مربوطه را نخواهند داشت. چرا که دولت کشور استرالیا با دانشگاه‌های این کشور در ارتباط است و مکاتبات لازم بین آنها به صورت اتوماتیک انجام می‌پذیرد. با این حال باید به صورت دقیق و واضح تعیین شود که کمک هزینه تحصیلی در نظر گرفته شده برای دانشجو چه مدت و با چه مبلغ و ارزشی و به چه مدتی در اختیار دانشجو قرار خواهد گرفت. در برخی موارد ممکن است در صورت موافقت با پرداخت فاند تحصیلی استرالیا از داوطلبان خواسته شود تا در مصاحبه حضوری شرکت کند تا صلاحیت آنها برای دریافت کمک هزینه به طور قطع تعیین گردد. بنابراین لازم است که آمادگی کافی را داشته باشید و خود را برای شرکت در جلسه مصاحبه حضوری آماده کنید. ممکن است جلسه مصاحبه حضوری از طریق تماس اینترنتی برگزار گردد.

مزایای انواع فاند تحصیلی استرالیا

باید به این نکته‌ی مهم اشاره کرد که دولت‌ کشور استرالیا به منظور حمایت و پشتیبانی از دانشجویان بین‌المللی و‌ جذب هر چه بیشتر آنها علاوه بر اعطای انواع فاند تحصیلی استرالیا و کمک هزینه‌های‌ متنوع،‌ شرایط دیگری را برای تحصیل ارزان‌ دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند.‌ به این ترتیب دانشجویان بین‌المللی می‌توانند با‌ پرداخت هزینه‌ی کمتر و بهره‌مندی از مزیت‌های بیشتر به تحصیل در دانشگاه‌های کشور استرالیا بپردازند.‌ به همین منظور دولت کشور استرالیا قوانینی را وضع کرده است که به نفع دانشجویان بین‌المللی باشد. به عنوان مثال دانشجویان بین‌المللی و اعضای خانواده آنها با توجه به قوانین ویزای تحصیلی، اجازه‌ی کار در استرالیا را دارند.‌ بنابراین دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در حین تحصیل در دانشگاه، مشغول به کار شوند و به این ترتیب بخشی از هزینه‌های تحصیل در زندگی خود در استرالیا را‌ تامین کنند.‌

فرصت‌های شغلی برای دانشجویان بین‌المللی

دانشجویان بین‌المللی می‌توانند با کسب اجازه کار به صورت پاره وقت اشتغال به کار داشته باشند.‌ دانشجویان بین‌المللی‌ مقطع کارشناسی‌ یا دانشجویانی که در حال گذراندن واحدهای پیش نیاز برای ورود به مقطع تحصیلات تکمیلی هستند می‌توانند 20 ساعت در هفته در حین تحصیل به صورت پاره وقت‌ کار کنند.‌ باید توجه کرد که دانشجویان پس از تاریخ شروع دوره تحصیلی‌شان اجازه اشتغال به کار پاره وقت در استرالیا را خواهند داشت.‌ از طرف دیگر دانشجویان می‌توانند در طول تعطیلات تابستانی و تعطیلات رسمی ‌به صورت تمام وقت و بدون محدودیت مشغول به کار شوند.‌ این قوانین شامل حال اعضای خانواده دانشجوی‌ در حال تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا نیز می‌شود و اعضای خانواده‌ی دانشجو نیز می‌توانند با اشتغال به کار‌ بخش بزرگی از هزینه‌های خود را‌ تامین کنند.‌ دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی نیز با توجه به قوانین دانشگاه می‌توانند‌ با کسب اجازه کار بدون محدودیت زمانی و به صورت تمام وقت مشغول به کار شوند. اشتغال به کار در حین تحصیل علاوه بر درآمدزایی باعث می‌شود که تجربه کافی برای ورود به بازار کار حرفه‌ای در آینده را داشته باشید و رزومه کاری خود را قوی کنید. به این ترتیب پس از اتمام تحصیلات خود می‌توانید شغل مناسبی را برای خود پیدا کرده و به سرعت پیشرفت کنید.

مقایسه اجمالی تحصیل در استرالیا با سایر کشورها

با دانستن این موارد متوجه می‌شوید که تحصیل در استرالیا می‌تواند بسیار ارزان‌تر از آن چیزی باشد که در ذهن خود دارید. با این که هزینه مربوط به شهریه‌های تحصیلی در دانشگاه‌های استرالیا معمولاً گران‌تر از دیگر کشورها است، ایجاد شرایط مناسب برای تحصیل و کار در این کشور باعث می‌شود که دانشجویان بین‌المللی بتوانند‌ تحصیل مقرون‌ به ‌صرفه و زندگی دانشجویی خوبی در این کشور داشته باشند.‌ دولت و دانشگاه‌های کشور استرالیا اهمیت بسیاری برای تامین رفاه و آسایش دانشجویان بین‌المللی قائل می‌شوند‌ و علاوه بر ارائه برنامه‌های تحصیلی با کیفیت، شرایط مناسبی را برای تحصیل و زندگی آنها فراهم می‌نمایند.‌ به همین دلیل است که بیشتر شهرهای استرالیا از بهترین مقصدهای تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شوند.

استرالیا دارای دانشگاه‌هایی است که در بین دانشگاه‌های جهان به عنوان دانشگاه‌های برتر شناخته می‌شوند.‌ بنابراین با اخذ پذیرش تحصیلی و بهره‌‌مندی از‌ فاند تحصیلی استرالیا‌ می‌توانید منتظر‌ آینده درخشانی باشید و‌ پیشرفت‌های بسیاری در مسیر تحصیلی خود کسب کنید.‌ با فارغ التحصیلی از دانشگاه‌های برتر استرالیا و داشتن یک مدرک تحصیلی معتبر می‌توانید‌ به سرعت وارد بازار کار حرفه‌ای شده و آموخته‌های خود را به صورت تجربی و عملی‌ در زمینه تحصیلی و تخصص خود به کار بگیرید.

تحصیل در دانشگاه‌های باکیفیت، طبیعت بکر و شرایط تحصیلی در استرالیا

از طرف دیگر جذب مهاجران و دانشجویان بین‌المللی باعث شده است که بیشتر شهرهای استرالیا دارای فضایی چند فرهنگی باشند. شما می‌توانید در شهرهای مختلف استرالیا با افراد گوناگون آشنا شوید که دارای فرهنگ‌ها و عقاید مختلفی هستند و خوبی و شادی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند به سرعت دوستان خوبی برای خود پیدا کنند و روابط اجتماعی خود را گسترش دهند. از طرف دیگر طبیعت بسیار زیبای استرالیا سالیانه گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف جهان به خود جذب می‌کند. بنابراین به عنوان یک دانشجوی خارجی می‌توانید از جاذبه‌های زیبای کشور استرالیا دیدن کرده و اوقات فراغت بسیار خوبی را سپری کنید. بهره‌‌مندی از فاند تحصیلی استرالیا می‌تواند تضمین کند که شما زندگی دانشجویی راحت و بی دغدغه‌ای را در این کشور تجربه کنید.

آیا تا به حال تجربه تحصیل در یکی از شهرها یا دانشگاه‌های استرالیا را داشته‌اید؟ به نظر شما آیا استرالیا یک مقصد خوب برای دانشجویان ایرانی است؟ تجربه و نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: scholars4dev

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *