تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا : بررسی شرایط، مدارک مورد نیاز

تحصیل کارشناس ارشد در آمریکا

تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا : بررسی شرایط، مدارک مورد نیاز

با توجه به اینکه آمریکا یکی از‌ محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مقصد‌های تحصیلی در خارج از کشور است، تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا‌ داوطلبان زیادی دارد.‌ دانشگاه‌های کشور آمریکا برنامه‌های تحصیلی‌ عالی در مقطع کارشناسی ارشد را ارائه ‌‌می‌دهند.‌ باید گفت که بیش از 900,000 دانشجویی ‌بین‌المللی در دانشگاه‌های کشور آمریکا به ادامه تحصیل در‌ مقطع تحصیلات تکمیلی می‌پردازند.‌ بی دلیل نیست که کشور آمریکا یکی از بهترین مقصد‌های تحصیلی برای دانشجویان ‌بین‌المللی به شمار می‌آید. آمریکا بیش از 4300 مرکز آموزش عالی‌ دارد که برنامه‌های تحصیلی مقاطع تحصیلات تکمیلی را با کیفیت عالی آموزشی و استانداردهای ‌بین‌المللی ارائه ‌‌می‌دهند.‌ تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا برای دانشجویان ‌بین‌المللی می‌تواند باعث کسب موفقیت‌های‌ بسیاری در‌ زمینه‌های تحصیلی و شغلی در آینده‌ شود.‌ با توجه به پرطرفدار بودن‌ کشور آمریکا به عنوان مقصد تحصیلی برای دانشجویان ‌بین‌المللی، در این نوشته به بررسی شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا برای دانشجویان بین‌المللی خواهیم پرداخت. اگر شما نیز قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را با دقت دنبال کنید.

تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا
تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا

‌ ‌مزیت‌های تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا

‌ یکی از دلایلی که باعث ‌می‌شود داوطلبان زیادی نسبت به ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های آمریکا اقدام کنند، مزیت‌هایی است که تحصیل در‌ این کشور دارد.‌ در این قسمت به بررسی مهم‌ترین مزیت‌های تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا می‌پردازیم.

همانطور که گفته شد آمریکا دارای تعداد بسیار زیادی از دانشگاه‌های عالی رتبه جهانی است که برنامه‌های تحصیلی خود را با استانداردهای ‌بین‌المللی و کیفیت عالی به‌ دانشجویانی که از سرتاسر کشور‌های جهان به منظور ادامه تحصیل به این کشور می‌آیند، ارائه ‌می‌کند. بیش از 1700‌ دانشگاه در کشور آمریکا به ارائه برنامه‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌ها و زمینه‌های تخصصی می‌پردازند.‌ علاوه بر این، موسسات آموزشی عالی بسیاری وجود دارند که‌ داوطلبان تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا می‌توانند‌ تحصیل در هر کدام از آنها را انتخاب کنند.‌ برنامه‌های تحصیلی ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های آمریکا دارای شهرت بسیاری هستند و به ارائه دانش روز، فراهم کردن بستر مناسب برای انجام پژوهش و تحقیقات‌ در زمینه‌های مختلف علمی ‌و تحصیلی، و پرورش مهارت‌ها و استعدادهای دانشجویان می‌پردازند.

تحصیل در آمریکا
تحصیل در آمریکا

دانشگاه‌های بسیار باکیفیت

باید گفت که آمریکا دارای بالاترین رتبه در میان کشورهای جهان از نظر داشتن تعداد دانشگاه‌های بیشتر با رتبه‌بندی جهانی است.‌ در واقع‌ 24 دانشگاه آمریکایی در فهرست 50 دانشگاه‌ برتر جهان قرار دارند.‌ یکی دیگر از مزیت‌های تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا این است که این کشور یکی از بهترین مقصد‌های تحصیلی برای دانشجویان ‌بین‌المللی به شمار می‌آید.‌ کیفیت آموزشی عالی و خدمات فراهم شده برای دانشجویان بین‌المللی در این کشور باعث شده است که دانشجویان بین‌المللی بسیاری در دانشگاه‌های آمریکا به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بپردازند.‌ همچنین با توجه به اینکه طیف وسیعی از رشته‌های مختلف تحصیلی در دانشگاه‌های کشور آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد ارائه ‌می‌شود، دانشجویان ‌بین‌المللی می‌توانند با توجه به علاقه و تخصص‌شان، رشته مورد نظر خود را انتخاب کرده و در آن به ادامه تحصیل بپردازند.

تنوع بالای بورسیه و کمک هزینه‌های تحصیلی

علاوه بر امکانات رفاهی و خدمات بسیاری که دانشگاه‌های‌ عالی رتبه آمریکا در اختیار دانشجویان ‌بین‌المللی قرار ‌‌می‌دهند،‌ امکان استفاده از بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی بسیاری برای دانشجویان خارجی با ملیت‌های مختلف که از کشور‌های متفاوت به منظور ادامه تحصیل به دانشگاه‌های آمریکا مراجعه ‌می‌کنند، وجود دارد.‌ به این ترتیب دانشجویان می‌توانند با بهره مندی از کمک هزینه‌های تحصیلی‌ در بهترین دانشگاه‌های آمریکا به ادامه تحصیل بپردازند.

سیستم آموزشی عالی آمریکا

اگر به منظور تحصیل کارشناسی ارشد، دانشگاه‌های آمریکا را بخواهید‌ انتخاب کنید،‌ با تعداد زیادی از دانشگاه‌هایی که به ارائه رشته‌های مختلف تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد می‌پردازند روبرو خواهید شد و ممکن است انتخاب از بین آنها برای شما کمی ‌سخت باشد.‌ داشتن اطلاعات کافی در مورد دانشگاه‌های آمریکا می‌تواند به شما کمک کند که‌ بتوانید مقصد تحصیلی مناسبی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنید.‌ در این قسمت به بررسی سیستم آموزشی عالی ایالات متحده آمریکا می‌پردازیم.

دانشگاه‌های آمریکا
دانشگاه‌های آمریکا

کالج‌های آمریکا

در کشورهایی مانند انگلستان برای اشاره به کلمه دانشگاه‌ها از عبارت ” موسسات آموزش عالی ” استفاده ‌می‌کنند.‌ در آمریکا نیز کلمه ” کالج ” به عنوان یک کلمه معادل با دانشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین در آمریکا رفتن به کالج معادل با رفتن به دانشگاه است.‌ با این حال باید به این نکته توجه کرد که از کالج بیشتر برای اشاره به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی استفاده ‌می‌شود.‌ بنابراین باید دقت کنید که ممکن است کالج‌ برنامه‌های تحصیلی مربوط به کارشناسی ارشد را ارائه ندهد.‌ پس اگر به دنبال تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا هستید، حتماً باید مطمئن شوید که‌ کالج مورد نظر شما‌ به ارائه‌ برنامه‌های درسی کارشناسی ارشد نیز می‌پردازد.

انواع کالج در آمریکا

در ایالات متحده 2 نوع کالج آموزشی عالی وجود دارد.‌

کالج محلی: کالج‌های محلی معمولاً فقط برنامه‌های کارشناسی را ارائه ‌‌می‌دهند.‌ حتی بسیاری از آنها‌ شامل تحصیل در دوره کاردانی هستند که دانشجویان را برای تحصیل در رشته لیسانس آماده ‌می‌کنند.

کالج هنرهای آزاد: کالج هنر‌های آزاد ممکن است دارای برنامه‌های تحصیلات تکمیلی برای اعطای مدرک کارشناسی ارشد و حتی دکترا نیز باشند.‌ اما در بیشتر آنها واحدهای درسی شامل هنرهای آزاد و علوم متمرکز در سطح کارشناسی است.

دانشگاه‌های آمریکا

برای اینکه یک موسسه آموزشی در ایالات متحده آمریکا به عنوان یک دانشگاه طبقه‌ بندی شود، باید دارای چند دانشکده و‌ مدرسه آموزشی عالی باشد.‌ برخی از این دانشکده‌ها و مدارس بر ارائه رشته‌های تحصیلی تخصصی تمرکز دارند.‌ در حقیقت معمولاً یک دانشگاه بزرگ آمریکایی شامل کالج‌های اختصاصی کارشناسی و همچنین مدارس تحصیلات تکمیلی پیشرفته است.‌ در آمریکا دانشگاه‌ها مراکز تحقیقاتی‌ و پژوهشی آکادمیک به شمار می‌آیند.‌ این بدان معنا است که دانشگاه‌ها‌ دارای امکانات لازم برای ارائه مدارک سطح بالا یعنی کارشناسی ارشد و دکترا هستند.

چگونه برای اپلای دکترا اقدام کنیم؟

دانشگاه‌های دولتی و خصوصی در آمریکا

دانشگاه‌های آمریکا‌ با توجه به وضعیت بودجه‌شان به دانشگاه‌های دولتی و خصوصی تقسیم بندی ‌می‌شوند.‌ بودجه و مدیریت دانشگاه‌های دولتی در ایالات متحده آمریکا به عنوان بخشی از سیستم‌های دانشگاه ایالتی به شمار می‌آید.‌ دانشگاه‌های دولتی موسسات بزرگ آموزشی هستند که اعتبار بسیار زیادی دارند. ممکن است دانشگاه‌ها دارای شبکه‌های گسترده‌ای در شهرهای مختلف باشند.‌ همچنین ممکن است دانشگاه‌ها به صورت جداگانه در زمینه‌های خاص دانشگاهی تخصص داشته باشند و برنامه‌های تحصیلی مربوط به رشته‌های تخصصی را ارائه دهند. با توجه به اینکه بودجه دانشگاه‌های دولتی توسط دولت پشتیبانی ‌می‌شود، معمولاً هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی از هزینه تحقیق در دانشگاه‌های خصوصی پایین‌تر است.

تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا
تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا

بودجه دانشگاه‌های خصوصی در ایالات متحده آمریکا از طریق دولت تامین ‌نمی‌شود.‌ این دانشگاه‌ها بودجه مربوط به‌ تحقیق و آموزش را از طریق سرمایه گذاری خارجی ( از موسسات خیریه یا سازمان‌های دیگر)‌ و با درآمد حاصل از هزینه‌های تحصیلی دانشجویان‌ تعیین ‌می‌کنند.‌ همانطور که گفته شد دانشگاه‌های خصوصی معمولاً در مقایسه با دانشگاه‌های دولتی دارای شهریه گران‌تری هستند. اما بیشتر آنها بورسیه و کمک هزینه‌های تحصیلی بسیاری را به دانشجویان اعطاء ‌می‌کنند تا به حمایت و پشتیبانی از آنها بپردازند.‌ کمک هزینه‌های تحصیلی ارائه شده به دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، یعنی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا بیشتر است.

تفاوت فاند و بورسیه در چیست؟ معرفی رایج‌ترین انواع فاند و بورسیه

مدارس تحصیلات تکمیلی

مدارس تحصیلات تکمیلی‌،‌ نوعی از مراکز دانشگاهی هستند که مسئولیت آموزش و ارائه برنامه‌های تحصیلی در سطح کارشناسی ارشد و دکترا در ایالات متحده آمریکا را دارند. در حقیقت دانشجویان آمریکایی ممکن است پس از‌ اتمام دوره تحصیلی خود در کالج‌ صحبت از رفتن به مدرسه تحصیلات تکمیلی‌ بکنند.‌ مدارس تحصیلات تکمیلی در آمریکا اغلب به عنوان بخشی از دانشگاه‌های بزرگ‌تر شناخته ‌می‌شوند. آنها از تسهیلات و تخصص موسسه خود بهره می‌گیرند و بر ارائه‌ برنامه‌ها و مدارک تحصیلات تکمیلی‌ تمرکز دارند.‌ یک دانشگاه آمریکایی ممکن است بیش از یک مدرسه تحصیلات تکمیلی داشته باشد که در زمینه‌های مختلف موضوعات آموزشی تخصص دارند.

همچنین ممکن است مدارس‌ حرفه‌ای در آمریکا دارای عناوینی ‌باشند که تخصص آنها را معرفی ‌می‌کند.‌ برای مثال می‌توان به مدارس بازرگانی‌، مدارس پزشکی‌،‌ مدارس حقوق و … اشاره کرد. از این قبیل مدارس به صورت انتزاعی به عنوان مدارس حرفه‌ای ‌می‌شود تا آنها را از مدارس تحصیلات ‌تکمیلی‌ متمایز کند.‌ در مدارس حرفه‌ای‌ به آموزش‌ حرفه‌ای‌ در یک زمینه اختصاصی پرداخته ‌می‌شود.

مراحل اپلای دکترا و نکاتی که باید به آنها توجه کنید

بهترین شهرهای دانشجویی آمریکا برای تحصیل کارشناسی ارشد

با توجه به‌ اینکه آمریکا کشور بسیار وسیعی است و دانشگاه‌های بسیار زیادی دارد، تعداد شهرهایی که می‌توانید در آن به ادامه تحصیل‌ در مقطع کارشناسی ارشد بپردازید، بسیار زیاد است.‌ شما می‌توانید در بین شهرهای مختلف آمریکا مقصد تحصیلی مناسبی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنید. برخی از بهترین‌ شهرهای دانشجویی‌ در کشور آمریکا عبارت هستند از نیویورک‌، لس آنجلس‌، شیکاکو، هوستون، فونیکس،‌ فیلادلفیا‌، بوستون‌ و سانفرانسیسکو.

بهترین رشته‌ها برای تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا

تحصیل MBA در آمریکا
تحصیل MBA در آمریکا

با توجه به زیاد بودن تعداد دانشگاه‌ها در آمریکا می‌توان گفت که شما می‌توانید به ادامه تحصیل در رشته‌ی مورد علاقه‌ی خود در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور بپردازید. در ادامه‌ی مطلب به برخی از پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی که در دانشگاه‌های آمریکایی در مقاطع تحصیلات تکمیلی ارائه می‌شوند، خواهیم پرداخت.

این رشته‌ها عبارت هستند از MBA، کارشناسی ارشد مدیریت رسانه، کارشناسی ارشد علوم کامپیوتری، کارشناسی ارشد مهندسی، و کارشناسی ارشد روانشناسی.

بهترین دانشگاه‌های آمریکا

بهترین دانشگاه‌های آمریکا
بهترین دانشگاه‌های آمریکا

برخی از برترین و پر طرفدارترین دانشگاه‌های کشور آمریکا برای تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان بین‌المللی عبارت هستند از دانشگاه هاروارد کندی، دانشگاه کلمبیا، مدرسه مهندسی در دانشگاه بوفالو، دانشگاه کالیفرنیا استیت نورثریج، دانشگاه راجر ویلیامز و دانشگاه سانتا کلارا.

همچنین می‌توانید شما به صورت آنلاین در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه والدن و دانشگاه کترینگ به ادامه تحصیل بپردازید.

ساختار دوره کارشناسی ارشد در آمریکا

برنامه‌های تحصیلی کارشناسی ارشد در ایالات متحده آمریکا تقریباً هدفی مشابه با برنامه‌های تحصیلی ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد در دیگر کشورها را دنبال ‌می‌کنند. دانشجویان پس از گذراندن مقطع کارشناسی به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته تحصیلی مرتبط می‌پردازد. برخی از برنامه‌های تحصیلی کارشناسی ارشد بر آموزش و مطالعه یک موضوع اکادمیک و تخصصی تمرکز دارند و برخی دیگر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای پیشرفته را دنبال ‌می‌کنند.

تفاوت فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد آمریکایی و سایر کشورها

تفاوت اصلی بین مدارک تحصیلات تکمیلی در ایالات متحده آمریکا و معادل‌های بین‌المللی آنها از لحاظ ساختاری است. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا معمولاً شامل ثبت نام در برنامه تحصیلات تکمیلی در یک دانشگاه یا موسسه آموزش عالی است. دانشجویانی که در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های آمریکا ثبت نام به عمل می‌آورند، تحت آموزش و ارزیابی منظم قرار خواهند گرفت. با این حال به عنوان یک دانشجوی کارشناسی ارشد آمریکایی آموزش‌های عمومی ‌بیشتری نیز خواهند دید. این امر باعث ‌می‌شود که فارغ التحصیلان دانشگاه‌های آمریکایی گستره‌ی وسیعی از مهارت‌های مرتبط و تکمیل کننده‌ی رشته تخصصی خود را داشته باشند.

طول تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا

مقطع کارشناسی ارشد در یک دانشگاه آمریکایی معمولاً حدود 2 سال به طول می‌انجامد. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که برخی از برنامه‌های تحصیلی کارشناسی ارشد دوره کوتاه‌تری دارند. طولانی‌تر بودن مدت زمان تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در آمریکا در مقایسه با برخی کشورهای دیگر مانند انگلستان نشان دهنده تاکید بیشتر بر آموزش ساختار یافته و ارزیابی منظم در یک برنامه تحصیلات تکمیلی است. از طرف دیگر داشتن مدرک کارشناسی ارشد آمریکایی می‌تواند مدت زمان لازم برای دستیابی به مدرک دکترای همان رشته را کوتاه‌تر کند.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های آمریکا

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا
هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا

باید به این نکته اشاره کرد که هزینه تحصیل در دانشگاه‌های مختلف آمریکا با توجه به نوع موسسه و رشته تحصیلی می‌تواند متفاوت از یکدیگر باشد. با این حال به صورت میانگین می‌توان گفت که هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آمریکا حدود 20,000 الی 35,000 دلار در هر سال برای دانشجویان ‌بین‌المللی خواهد بود. لازم به یادآوری است که تعداد نسبتاً کمی ‌از دانشجویان کارشناسی ارشد در آمریکا هزینه کامل تحصیل در دوره را پرداخت ‌می‌کنند. بسیاری از دانشجویان از کمک هزینه‌های تحصیلی خود دانشگاه یا سازمان‌های دیگر استفاده ‌می‌کنند.

اپلای برای تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا

باید گفت که ثبت ‌نام و اپلای برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایالات متحده آمریکا می‌تواند روند گسترده‌ای داشته باشد. دانشگاه‌ها می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که دانشجویان در برنامه‌های تحصیلی تکمیلی مناسب ثبت نام به عمل می‌آورند و به همین دلیل زمان و تلاش زیادی را برای طی کردن روند پذیرش خود صرف ‌می‌کنند. آنها انتظار دارند که داوطلبان نیز همین کار را برای اپلای خود انجام دهند. البته این بدان معنا نیست که اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد ایالات متحده کار بسیار دشواری باشد. در واقع شما باید اطلاعات و جزئیات بیشتری راجع به مدارک خود به دانشگاه مربوطه ارائه دهید. همچنین باید به یاد داشته باشید که لازم است نسبت به اخذ ویزای دانشجویی اقدام کنید.

اپلای به دانشگاه
اپلای به دانشگاه

نحوه اپلای و اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آمریکا

با توجه به اینکه آمریکا دارای چندین دانشگاه برتر جهانی است، در هر قسمت از آمریکا می‌توان دانشگاه‌های عالی رتبه و نام آوری را یافت. از این رو تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا می‌تواند موفقیت‌های بسیاری را برای شما به ارمغان بیاورد. اگر قصد اخد پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های کشور آمریکا را دارید، به ادامه مطلب توجه کنید.

مراجعه به وب‌سایت دانشگاه‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر

بیشتر دانشگاه‌های کشور آمریکا این امکان را برای داوطلبان فراهم می‌کنند که بتوانند به صورت مستقیم از طریق وب سایت‌های رسمی دانشگاه درخواست پذیرش تحصیلی خود را به دانشگاه مربوطه ارسال کنند. هر دانشگاه مدارک و شرایط خود را برای جذب دانشجوو تعیین می‌کند. بنابراین لازم است که قبل از اقدام به ارسال درخواست پذیرش خود از شرایط و مدارک لازم برای ورود به دانشگاه مورد نظرتان اطلاع پیدا کنید. به عنوان مثال برای ورود به برخی از دانشگاه‌ها نیاز به مدارکی مانند GRE, GMAT, MCAT LSAT  خواهید داشت.

پیشنهاد می‌کنیم که برای افزایش شانس قبولی خود، درخواست پذیرش تحصیلی را به 3 الی 5 دانشگاه مختلف ارسال کنید. هزینه‌ی اخذ پذیرش با توجه به دانشگاه مربوطه معمولا بین 75 الی 100 دلار است. در صورتی که برای پرداخت هزینه‌ی اخذ پذیرش مشکل داشته باشید، می‌توانید به صورت مستقیم با دانشگاه تماس برقرار نمایید. دانشجویان غیر آمریکایی باید مدرک معتبری را ارائه دهند که تسلط آنها به زبان انگلیسی را نشان دهد. مدارک زبان انگلیسی مورد قبول در بیشتر دانشگاه‌های آمریکایی عبارت هستند از مدرک تافل، آیلتس و C1 پیشرفته. توجه داشته باشید که هر دانشگاه کسب حداقل نمره‌ی معینی در این آزمون‌ها را برای قبولی تعیین می‌کند و به همین دلیل است که پیشنهاد می‌کنیم که برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت خود دانشگاه سر بزنید تا اطلاعات به روزی و دقیقی داشته باشید.

باید به این نکته اشاره کرد که آمریکا دارای یک سیستم یا اپلیکیشن کلی برای اخذ پذیرش از تمامی دانشگاه‌های خود نیست. بنابراین دانشجویان بومی یا دانشجویان بین‌الملی باید درخواست خود را به صورت مستقیم به دانشگاه مورد نظرشان ارسال کنند. داوطلبان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت رسمی دانشگاه مورد نظر خود و دنبال کردن لینک‌های مربوطه، دستورالعمل‌های لازم برای ارسال اپلای خود را مطالعه نمایند.

مدارک اولیه لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کشور آمریکا

ممکن است هر کدام از دانشگاه‌ها و برنامه‌های تحصیلی مختلف، مدارک متفاوتی را از داوطلبان درخواست ‌کنند. برخی از مدارک اولیه برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه‌های آمریکایی عبارت هستند از:

– مدرک کارشناسی و گزارش ریز نمرات 

– رزومه تحصیلی

– امتیازات کسب شده در آزمون‌های SAT, ACT,GRE, GMAT

– مدرک معتبر زبان انگلیسی

– انگیزه نامه 

– پرداخت هزینه‌ی اخذ پذیرش

– توصیه نامه

– نمونه نوشته 

– عکس گذرنامه

زمان مناسب برای اپلای کارشناسی ارشد آمریکا

شما باید سعی کنید که برنامه‌ ریزی‌های لازم برای‌ اپلای کارشناسی ارشد آمریکا را قبل از اتمام دوره کارشناسی انجام دهید و هدف خود را مشخص کنید. لازم است که فرم تکمیل شده اپلای را تا آخر ماه مارس سال تحصیلی آکادمیک ( همزمان با آخرین سال تحصیل در مقطع کارشناسی) ارسال نمایید. دانشگاه‌ها نیز در ماه دسامبر دانشجوی ورودی پذیرش ‌می‌کنند. در صورتی که قصد دارید از کمک هزینه‌ها و بورسیه‌های تحصیلی بهره‌مند شوید، بهتر است که هر چه زودتر نسبت به ارسال فرم اخذ رای خود اقدام نمایید. 

تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا
تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا

مزایای تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا

با تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های آمریکا می‌توانید مطمئن باشید که دانش و تخصص لازم در زمینه رشته تحصیلی خود را کسب خواهید کرد. دانشگاه‌های کشور آمریکا از بهترین و پیشرفته‌ترین امکانات برای آموزش علوم مختلف بهره می‌گیرند. اساتیدی که در دانشگاه‌های این کشور به همکاری مشغول هستند سطح علمی ‌بسیار بالایی دارند و دانشجویان را در مسیر تحصیلی و رسیدن به اهداف‌شان یاری ‌می‌کنند. سیستم آموزشی آمریکا یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در جهان به شمار می‌آید. بنابراین با فارغ التحصیلی از دانشگاه‌های برتر آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد فرصت‌های تحصیلی و شغلی مناسبی در آینده خواهید داشت. با توجه به معتبر بودن مدارک تحصیلی اعطاء شده از دانشگاه‌های برتر آمریکایی امکان ادامه تحصیل در مقطع دکترا یا ورود به بازار کار حرفه‌ای برای فارغ التحصیلان ممکن خواهد بود.

در صورتی که شما یا هر یک از آشنایان‌تان تجربه تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا را دارید خوشحال می‌شویم که تجربیات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید. همچنین اگر هر گونه سوالی در این زمینه دارید می‌توانید آن را با مشاوران و کارشناسان ما مطرح کنید.

منبع: findamasters

1 دیدگاه دربارهٔ «تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا : بررسی شرایط، مدارک مورد نیاز»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *