مقالات isc چیست و آموزش کامل نحوه جستجو در مقالات isc

آموزش جستجو مقاله در ISC

دانشجویان و محققان برای انجام تحقیقات و همچنین به منظور یافتن پاسخ سوالات خود نیاز دارند تا از نتایج تحقیقات انجام گرفته توسط محققان دیگر آگاه شوند. معمولاً دانشمندان تحقیقات خود را در قالب یک مقاله تهیه کرده و آن را در اختیار جامعه علمی قرار می‌دهند. از همین رو بهترین روش برای دسترسی به تحقیقات، روش تحقیق و نتایج پژوهش‌های محققان پیشین مطالعه مقالات چاپ شده این دانشمندان خواهد بود. برای دسترسی آسان‌تر به مقالات محققان پیشین، مقالات آنان بسته به نوع تحقیق و موضوع آن در مجلات به خصوصی چاپ شده است تا محققان و دانشجویان در صورت نیاز بتوانند مطلب مد نظر خود را به آسانی جستجو کنند. یکی از انواع مجلاتی که به چاپ مقالات محققان می‌پردازد، مجلات نمایه شده در پایگاه استنادی جهان اسلام یا ISC است. در این مطلب قصد داریم علاوه بر ارائه یک تعریف مختصر از این پایگاه، به نحوه جستجو در مقالات ISC بپردازیم.

 

آموزش نحوه جستجو در مقالات isc برای دانشجویان و محققانی که قصد استفاده از نتایج تحقیقات گذشته به منظور گسترش تحقیقات خود را دارند، قابل استفاده است. دانشجویان میتوانند با مراجعه به لیست مقالات یا مجلات isc از نتایج تحقیقات دانشمندان و محققان گذشته آگاه شوند.
آموزش نحوه جستجو در مقالات isc برای دانشجویان و محققانی که قصد استفاده از نتایج تحقیقات گذشته به منظور گسترش تحقیقات خود را دارند، قابل استفاده است. دانشجویان می‌توانند با مراجعه به لیست مقالات یا مجلات isc از نتایج تحقیقات دانشمندان و محققان گذشته آگاه شوند.

منظور از پایگاه استنادی جهان اسلام چیست؟

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام یا همان( Islamic world Science Citation center) (ISC)، توسط کشور جمهوری اسلامی ایران و به منظور رتبه بندی علمی دانشگاه‌ها و مجلات موجود در جهان اسلامی به وجود آمده است. این پایگاه دانشگاه‌ها و مجلات موجود در جوامع اسلامی را طبق استانداردهای خود مورد بررسی قرار می‌دهد و برخی از آنها را به تایید رسانده و در لیست ISC قرار می‌دهد.

 

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام یا همان Islamic world Science Citation center (ISC)، توسط کشور جمهوری اسلامی ایران و به منظور رتبه بندی علمی دانشگاه‌ها و مجلات موجود در جهان اسلامی به وجود آمده است.
پایگاه استنادی علوم جهان اسلام یا همان Islamic world Science Citation center ) ISC)، توسط کشور جمهوری اسلامی ایران و به منظور رتبه بندی علمی دانشگاه‌ها و مجلات موجود در جهان اسلامی به وجود آمده است.

این پایگاه پس از تاسیس شدن در کشور ایران، در سال 2008 در شهر باکو، پایتخت آذربایجان به تایید رسید. پس از به ثبت رسیدن این پایگاه تمام کشورهای اسلامی موظف به همکاری با آن شدند. کشورهای مذکور شامل تمام کشورهای اسلامی در جنوب شرقی آسیا، کشورهای آسیای مرکزی، کشورهای عرب، کشورهای اسلامی غیر عرب در قاره آفریقا، قفقاز و دیگر کشورهای اسلامی خاورمیانه، آمریکای جنوبی و اروپا هستند.

مقاله ISC  چیست؟

مقالات ISC همان طور که از نام آنها پیداست، به مقالاتی اطلاق می‌شود که در مجلات مورد تایید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به چاپ رسیده باشند. این پایگاه لیست مجلات خود را به صورت سالیانه به روز رسانی می‌کند و مجلات مورد تایید یا به اصطلاح مجلات ISC را برای مخاطبان خود معرفی می‌کند. به مقالاتی که در مجلات موجود در لیست مجلات ISC موجود در سایت این پایگاه به چاپ رسیده باشند، مقالات ISC گویند.

 

منظور از مقالات isc مقالاتی هستند که در محلات مورد تایید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام یا همان مجلات isc به چاپ رسیده باشند.
منظور از مقالات isc مقالاتی هستند که در محلات مورد تایید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام یا همان مجلات isc به چاپ رسیده باشند.

نحوه جستجو در مقالات ISC

برای جستجو در مقالات ISC شما می‌توانید وارد سایت اصلی ISC شده و مجلات مرتبط با موضوع مد نظر خود را جستجو کنید. برای این کار بایستی در کادر مشاهده شده در صفحه اصلی سایت عبارت مد نظر خود را تایپ کرده و علامت جستجو را کلیک کنید. با انجام این کار صفحه جدیدی برای شما باز خواهد شد که لیست مجلات مرتبط با عبارت مورد نظر شما را نمایش می‌دهد. در صفحه جدید می‌توانید با انتخاب کلید واژه جدید و همچنین انتخاب نحوه جستجو، مجلات مشاهده شده در نتایج را محدود سازید.

پس از این که مجله مد نظر خود را از بین مجلات ISC مشاهده شده انتخاب کردید، با کلیک بر روی نام مجله به صفحه اینترنتی مجله مورد نظر خود انتقال داده خواهید شد. پس از باز شدن سایت اصلی مجله مد نظر می‌توانید جستجو در مقالات ISC که در این مجله به چاپ رسیده‌اند را شروع کنید. به عنوان مثال در برخی از مجلات این کار با جستجوی کلید واژه‌ها یا جستجوی زمان و دوره چاپ مقاله مد نظر انجام خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *