نمونه کاور لتر انگلیسی برای مقاله و چک لیست ارسال مقاله

نمونه کاور لتر انگلیسی

نویسندگان مقالات پس از نگارش مقاله و قبل از این که مقاله خود را برای چاپ شدن در یک مجله ارسال کنند، بایستی در صورت نیاز یک کاور لتر یا نامه پوششی برای کار خود تهیه کرده باشند. در این متن سعی داریم پس از ارائه یک تعریف کامل از کاور لتر، به قالب نوشتاری آن اشاره کنیم و یک نمونه کاور لتر انگلیسی برای مقاله را برای خوانندگان ارائه دهیم.

 

کاور لتر چیست
اطلاع و آشنایی با یک نمونه کاور لتر انگلیسی برای مقاله ، نویسندگان مقالات را در نگارش کاور لتر یاری خواهد کرد.

کاور لتر چیست؟

زمانی که شما مقاله خود را به منظور چاپ شدن در یک مجله برای ویراستار آن ارسال می‌کنید، معمولاً نیاز به یک کاور لتر دارید که به همراه مقاله برای ویراستاران ارسال شود. کاور لتر فرصت مناسبی است که بتوانید اهمیت و نوآوری مقاله خود را برای ویراستار مجله تشریح کنید. کاور لتر همچنین برای ویراستار ثابت می‌کند که مقاله و تحقیقات شما به چه طریقی به حوزه تخصصی مجله مربوط می‌شود و به چه علت مقاله برای خوانندگان ژورنال قابل توجه و جذاب خواهد بود.

یک کاور لتر مناسب به نوشته شما کمک می‌کند تا بتواند به مرحله بعدی پروسه پذیرش مقاله وارد شود و برای مرور و مطالعه ارسال شود. از همین رو صرف کردن زمان برای نوشتن این نامه و اطمینان از تأثیرگذار بودن آن، بسیار با ارزش خواهد بود.

 

قالب کاور لتر
کاور لتر فرصت مناسبی است که بتوانید اهمیت و نوآوری مقاله خود را برای ویراستار مجله تشریح کنید.

قبل از این که شروع به نوشتن کاور لتر بکنید، ابتدا به راهنمای نویسندگان مجله هدف خود مراجعه کنید و آن را به طور کامل مطالعه کنید. این کار به این علت حائز اهمیت است که برای برخی مجلات فرستادن کاور لتر به همراه مقاله از اهمیت بالایی برخوردار است ولی برای برخی دیگر، شما نیاز به نوشتن کاور لتر ندارید. چک کردن راهنمای نویسندگان همچنین به شما کمک خواهد کرد تا با اطلاعات مد نظر مجله را به طور کامل آشنا شده و در کاور لتر وارد کرده باشید. به عنوان مثال ممکن است مجله هدف از شما خواسته باشد تا نوآورانه و اصیل بودن مقاله را در کاور لتر اشاره کنید.

قالب کاور لتر

معمولاً مجلات مختلف قالب قابل قبول خود برای کاور لتر را در قسمت راهنمای نویسندگان قرار می‌دهند و نویسندگان مقالات می‌توانند قالب مد نظر ویراستاران مجله را از سایت مجله دریافت کنند. با این وجود قالب استانداردی برای نوشتن کاور لتر وجود دارد که در صورت موجود نبودن اطلاعات کافی در سایت مجلات مختلف نویسندگان می‌توانند از آن استفاده کنند. در ادامه قالب استاندارد نوشتن کاور لتر انگلیسی به صورت فایل وورد به منظور دانلود قرار داده شده است:

قالب کاور لتر

چک لیست ارسال مقاله برای مجلات مختلف

در صورتی که مقاله خود را تهیه کرده باشید و قصد ارسال آن را برای مجله مد نظر خود دارید، سعی کنید قبل از ارسال چک لیست زیر را مورد مطالعه قرار دهید و مطابقت کار خود را با هر یک از موارد ذکر شده مورد ارزیابی قرار دهید.

 

کاورلتر
قبل از ارسال مقاله، از یک دوست یا همکار بخواهید تا مقاله شما را مورد مطالعه قرار دهد و اشکالات احتمالی را برای شما گوشزد کند.

 

  • آیا مقاله شما به اندازه کافی واضح، دقیق و قابل دسترسی است؟

راه حل: از یک دوست منتقد بخواهید تا مقاله شما را مورد مطالعه قرار دهد و اشکالات گرامری، لغوی و املایی احتمالی را برای شما گوشزد کند.

  • آیا تعداد کلمات و صفحات نوشته شما با مقادیر مد نظر ویراستاران مجله مطابقت دارد؟

راه حل: به راهنمای نویسندگان مجله مد نظر مراجعه کنید.

  • آیا نام و مشخصات تمام نویسندگان مقاله را به طور کامل وارد کرده‌اید؟

راه حل: به راهنمای نویسندگان مجله مد نظر مراجعه کنید.

  • آیا قالب مقاله شما با قالب مورد قبول مجله مد نظر مطابقت دارد؟

راه حل: به راهنمای نویسندگان مجله مد نظر مراجعه کنید.

  • آیا تمام منابع استناد شده در درون متن در قسمت منابع ذکر شده‌اند؟

راه حل: صفحه کامپیوتر را به دو بخش تقسیم کنید و منابع را در صفحه‌ای جداگانه در کنار متن اصلی کنترل کنید.

  • آیا منبع تمام جداول و تصاویر استفاده شده در درون متن را به طور صحیح وارد کرده‌اید؟

حق کپی رایت تمام موارد را کنترل کنید و ذکر منبع در متن را بار دیگر ارزیابی کنید.

  • آیا اشتراک داده‌ها را طبق استانداردهای مجله مد نظر رعایت کرده‌اید؟

راه حل: به راهنمای نویسندگان مجله مد نظر مراجعه کنید.

  • آیا قوانین ارزیابی مقالات مجله مد نظر خود را مطالعه کرده‌اید (از نظر هدف، حیطه تخصصی، روش و …) تا بتوانید در صورت نیاز تغییراتی را در مقاله خود اعمال کنید؟

راه حل: به راهنمای نویسندگان مجله مد نظر مراجعه کنید.

  • آیا کاور لتر خود را در صورت نیاز به طور دقیق نگارش کرده‌اید؟

راه حل: به راهنمای نویسندگان مجله مد نظر مراجعه کنید.

نمونه کاور لتر انگلیسی برای مقاله

در ادامه و به منظور آشنایی بیشتر خوانندگان مطلب فوق، یک نمونه کاور لتر انگلیسی برای مقاله را در قالب وورد برای دانلود قرار داده‌ایم:

نمونه کاور لتر

تجربیات خود را در مورد نوشتن کاور لتر با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *