فرمت مقاله ieee برای بخش‌های مختلف هر مقاله به همراه فایل دانلود

فرمت مقاله ieee

نویسندگان مقالات و دانشجویان پس از نگارش مقاله قصد دارند تا مقاله خود را در یکی از مجلات معتبر علمی به چاپ برسانند. شناسایی و ارزیابی مجلات معتبر علمی دارای روش‌های مختلفی است که استفاده از اطلاعات پایگاه‌های نمایه سازی مجلات را می‌توان به عنوان یکی از این روش‌ها برشمرد. پایگاه‌های داده علمی با در نظر گرفتن استانداردهای مخصوص به خود، مجلات مختلف را در زمینه‌های تخصصی ویژه بررسی می‌کنند و نتایج را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند. این پایگاه‌ها معمولاً لیستی از مجلات مورد قبول خود را تهیه کرده و در سایت خود منتشر می‌کنند. دانشجویان و محققان می‌توانند مجلات نمایه شده در پایگاه‌های علمی معتبر و مقالات چاپ شده در آن‌ها را به عنوان مجلات و مقالات معتبر در نظر بگیرند. از جمله این پایگاه‌های علمی که به طور اختصاصی در زمینه علوم کامپیوتر و مهندسی برق و الکترونیک فعالیت می‌کند، موسسه ieee است. مجلات نمایه شده در این موسسه از اعتبار خاصی نسبت به مجلات دیگر در زمینه تخصصی مشابه برخوردارند و چاپ مقاله در این مجلات نسبتاً کار دشواری خواهد بود. فرمت مقاله ieee دارای قالب و استانداردهای خاصی است که در این مطلب قصد داریم این قالب را معرفی کنیم.

 

فرمت مقاله ieee
فرمت مقاله ieee دارای استانداردها و قوانین خاصی است که برای چاپ شدن مقاله در مجلات مورد قبول این موسسه، نویسنده مقاله بایستی حتما به این استانداردها توجه کند.

فرمت مقاله ieee

مقالات ieee دارای فرمت خاصی هستند و نویسندگانی که قصد دارند مقاله خود را در یکی از مجلات مورد قبول این موسسه به چاپ برسانند بایستی از این فرمت پیروی کنند. در ادامه به بررسی فرمت مقاله ieee و نکات مختلف آن می‌پردازیم:

عنوان مقاله ieee

عنوان مقاله بایستی با فونت Times New Roman، با اندازه قلم 24 و به صورت خمیده در بالای صفحه اول نوشته شود. فونت استفاده شده در تمام متن مقاله نیز Times New Roman خواهد بود ولی اندازه قلم در هر بخش ذکر خواهد شد.

نام نویسندگان

حداقل تعداد نویسندگان در مقاله ieee یک نویسنده در نظر گرفته شده است ولی محدودیتی برای تعداد نویسندگان بیشتر وجود ندارد. استایل نوشتاری نام نویسندگان در مقاله ieee به این ترتیب است که نام نویسندگان به ترتیب اولویت نوشته شده و در سطور بعدی زیر نام هر نویسنده به ترتیب قشر سازمانی، نام سازمان، شهر و کشور و آدرس ایمیل هر نویسنده به طور اختصاصی نگارش می‌شود. اندازه قلم در این بخش 10 بوده و نام نویسنده، قشر سازمان و نام سازمان با خط خمیده نگارش می‌شود. همان طور که در فایل موجود در پایان این متن خواهید دید، نام نویسندگان و مشخصات مربوط به هر نویسنده بایستی به صورت ستونی و پشت سر هم نوشته شود. نام 3 نویسنده اول در سمت چپ صفحه نوشته می‌شود و نام نویسندگان بعدی به ترتیب در روبروی آنان قرار داده خواهد شد.

 

نحوه نوشتن مقاله ieee
حداقل تعداد نویسندگان در مقاله ieee یک نویسنده در نظر گرفته شده است ولی محدودیتی برای تعداد نویسندگان بیشتر وجود ندارد.
  • برای مقالاتی با بیش از شش نویسنده: نام نویسندگان را به صورت افقی پشت سر هم قرار دهید و در صورتی که نویسنده بیش از 8 نویسنده داشته باشد، ستون سوم را نیز تشکیل دهید.
  • برای مقالاتی با کمتر از شش نویسنده: برای تغییر تنظیمات پیش فرض در فایل فرمت مقاله ieee (در انتهای مطلب قرار داده شده است) به صورت زیر عمل کنید:
  1. نام تمام نویسندگان و مشخصات آنان را انتخاب کنید.
  2. تعداد ستون‌ها را تغییر دهید. آیکن ستون‌ها را از نوار تولبار انتخاب کنید و تعداد ستون مد نظر خود را در آن وارد کنید.
  3. سطرهای اضافی برای نویسندگان بیشتر را حذف کنید.

چکیده مقاله

چکیده مقاله اجزای مختلف مقاله از جمله عنوان، متن، سرتیترها و … را توصیف خواهد کرد. اندازه قلم استفاده شده 9 بوده و متن چکیده Bold خواهد شد. کلمات کلیدی مقاله در انتهای چکیده و با همان فونت و به صورت خمیده خواهد بود.

توجه: در نگارش عنوان و چکیده مقاله به هیچ عنوان از نمادها، کاراکترهای خاص، زیرنویس‌ها و یا زبان ریاضی استفاده نکنید.

عناوین و تیترها

تیتر مطالب به عنوان راهنماهایی در نظر گرفته می‌شود که استفاده از مقاله شما را سازمان‌دهی کرده باشند. دو نوع تیتر داریم: تیترهای جزئیات و تیترهای متن اصلی.

  • تیترهای جزئیات به منظور تعیین جزئیات کلی مقاله شما شکل گرفته‌اند و ضرورتاً با یکدیگر در ارتباط نیستند. به عنوان مثال سپاسگزاری، منابع و … . برای نگارش این عناوین بایستی از اندازه قلم 10 و به صورت خط خمیده استفاده کنید.

برای عناوین جداول و نمودار از راهنمای جداول و تصاویر که در ادامه وجود دارد استفاده کنید.

  • تیترهای داخل متن به صورت رابطه دار و دارای سلسله مراتب هستند. این تیترها بایستی نسبت به مرتبه‌ای که دارند رده بندی شوند و اندازه فونت آن‌ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود. تیترهای ابتدایی با فونت 10 و زیرتیترهای بعدی با فونت 9 نگارش خواهند شد.

تصاویر وجداول

تصاویر و جدول ها را در بالا و یا پایین صفحات قرار دهید و از قرار دادن آن‌ها در وسط صفحه بپرهیزید. نام مربوط به هر تصویر در زیر آن و عنوان جدول ها در بالای آن‌ها و با اندازه قلم 8 نوشته خواهد شد. تصاویر و جداول را پس از ذکر نام آن‌ها و یا استناد به آن‌ها در داخل متن قرار دهید.

 

مقاله ieee
تصاویر و جدول ها بایستی حتما در بالا و یا پایین صفحات قرار گیرند.

در نوشتن عنوان تصاویر و جداول برای گمراه نشدن خواننده از استفاده از نمادها و مخفف عبارات دوری کنید. به عنوان مثال به جای نوشتن “M” از نام کامل آن یا “Magnetization” استفاده کنید. در صورتی که از واحدهای اندازه گیری استفاده می‌کنید آن‌ها را در داخل پرانتز قرار دهید.

منابع

برای نوشتن نام منابع استفاده شده در پایان هر فصل شماره مربوط به هر منبع را پیش از آن و در داخل براکت قرار دهید. برای نوشتن نام منابع از اندازه قلم 8 استفاده کنید.

برای استناد به منابع در داخل متن تنها از شماره منبع که در داخل براکت قرار داده شده است استفاده کنید و از نوشتن عباراتی نظیر “Ref. [3]” و “reference [3]”  پرهیز کنید. تنها در ابتدای جملات می‌توانید از“reference [3]”  استفاده کنید.

در ادامه فایل ارائه شده توسط سایت ieee برای فرمت مقاله ieee برای دانلود در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد تا در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر به فایل اصلی مراجعه کنید:

فرمت استاندارد مقاله ieee

در صورتی که سوالی داشته باشید، سوالات خود را در پایین همین پست می‌توانید بنویسید.

1 دیدگاه دربارهٔ «فرمت مقاله ieee برای بخش‌های مختلف هر مقاله به همراه فایل دانلود»

  1. دوستان: راهنمایی:!!!!!!
    کسی میتونه بمن بگه من یک مقاله ای رو دارم نگارش میکنم برای ژورنال iee
    فاصله هر تیتیر (عنوان) از اولین خط تو هر پارگراف چه مقدار بزارم.از فرمت iee نتونستم مشکلو حل کنم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *