آموزش دانلود رایگان مقاله فارسی از سیویلیکا

دانلود مقاله فارسی از سیویلیکا

سایت سیویلیکا به عنوان یک پایگاه خصوصی و در سال 1384 شروع به کار کرده است. این سایت یا مرجع علمی، به منظور نمایه سازی، گردآوری و نشر مقالات همایشی و کنفرانسی داخل ایران به وجود آمده است. مقالات سایت سیویلیکا در کلیه رشته‌های علمی قابل دسترس است. این سایت در ابتدا به صورت رسمی تنها مقالات مهندسی عمران را نمایه سازی می‌کرد ولی بعدها سایر علوم نیز به آن اضافه شدند. امکان دانلود رایگان مقاله فارسی از سیویلیکا تنها در شرایط خاصی موجود است که در این مطلب قصد داریم به نحوه جستجو و دانلود مقالات سایت سیویلیکا بپردازیم.

امکان دانلود رایگان مقاله فارسی از سیویلیکا تنها برای اعضای دانشگاه‌ها یا ستزمان‌هایی که اشتراک این سایت را تهیه کرده باشند، میسر است.
امکان دانلود رایگان مقاله فارسی از سیویلیکا تنها برای اعضای دانشگاه‌ها یا سازمان‌هایی که اشتراک این سایت را تهیه کرده باشند، میسر است.

حوزه‌های مختلف علمی در سایت سویلیکا

  1. علوم فیزیکی و مهندسی
  2. علوم زیستی
  3. علوم اجتماعی
  4. علوم سلامت

جستجوی مقاله در سایت سیویلیکا

جستجو در این سایت به دو طریق جستجوی ساده و جستجوی پیشرفته امکان پذیر است که در ادامه به توضیح هریک از این دو نوع خواهیم پرداخت.

جستجوی ساده

جستجوی ساده تنها دارای یک فیلد برای وارد کردن عبارت مورد جستجو است. برای انجام جستجوی ساده بایستی عبارت مد نظر خود را در فیلد مشاهده شده در ابتدای صفحه اصلی سایت وارد سازید و بر روی دکمه جستجو کلیک کنید. پس از اعمال جستجو و مشاهده نتایج جستجو در پایین صفحه شما می‌توانید نتایج کسب شده را به شکل دلخواه خود مرتب کنید.

گزینه نمایش: با استفاده از این گزینه می‌توانید محتوای نمایش داده شده را به صورت تمام اطلاعات مقاله (شامل نام نویسنده، تاریخ انتشار، محل انتشار و …) و یا تنها نمایش نام مقاله مرتب سازی کنید.

گزینه تعداد نمایش در هر صفحه: این گزینه به منظور انتخاب تعداد مقالاتی که در هر صفحه از نتایج جستجو نمایش داده می‌شود تعبیه شده است. از طریق این گزینه می‌توانید تعداد مقالات نمایشی هر صفحه را کم ا زیاد کنید (در حالت پیش فرض این عدد روی 10 مقاله تنظیم شده است).

گزینه مرتب سازی با: این گزینه دارای 4 مورد عنوان مقاله، سال انتشار، نوع ارائه و زبان مقاله است که با انتخاب هرکدام از این موارد می‌توانید ترتیب نمایش مقالات را تغییر دهید. به عنوان مثال با انتخاب سال انتشار مقاله، مقالات جدیدتر پیش از سایر مقالات به نمایش گذاشته خواهند شد.

هم چنین شما می‌توانید با انتخاب گزینه صعودی به جای گزینه پیش فرض نزولی، نتایج قدیمی‌تر را پیش از سایر مقالات مشاهده کنید.

گزینه صفحه: این مورد برای انتقال به صفحات مختلف نتایج جستجو شده به کار خواهد رفت.

جستجوی پیشرفته

جستجوی پیشرفته بر خلاف جستجوی ساده که تنها شامل یک فیلد برای وارد کردن عبارت مورد جستجو بود، چندین فیلد برای موارد مختلف جستجو را شامل می‌شود. در ادامه به معرفی این فیلدها و نحوه انجام جستجوی پیشرفته در سایت سیویلیکا می‌پردازیم:

عنوان مقاله: این فیلد برای جستجوی عباراتی که انتظار داریم در عنوان مقاله مد نظر وجود داشته باشد، به کار می‌رود. برای جستجو از طریق این فیلد بایستی حداقل 3 کلمه یا عبارت را در این قسمت وارد سازید.

کلمات کلیدی: این قسمت همان طور که از نام آن پیدا است، برای جستجوی کلمات کلیدی مقاله مد نظر به کار می‌رود.

خلاصه مقاله: در صورتی که شما به خلاصه یک مقاله به خصوص دسترسی دارید و قصد دارید تمام مقاله و یا اطلاعات مختلف آن را جستجو کنید، می‌توانید خلاصه مقاله را در این قسمت وارد کنید و مقاله مد نظر را جستجو کنید.

توجه: عبارت “عین عبارت” در کنار فیلدها به این معنی است که نتایج جستجو تنها شامل عین عبارات وارد شده باشد و از جستجوی موارد مشابه پرهیز شود.

نام و نام خانوادگی نویسنده: در صورتی که قصد دارید به مقالات مختلف یک نویسنده دسترسی پیدا کنید و یا تنها اطلاعاتی که از مقاله مد نظر خود دارید نام نوینده مقاله است، می‌توانید از طریق این گزینه به جستجوی محتوای مد نظر خود بپردازید.

محدود کردن سال انتشار مقاله: از طریق این گزینه می‌توانید نتایج جستجوی مقالات را بر اساس سال انتشار آنها فیلتر کنید و نتایج مشاهده شده را به نتایج مد نظر خود نزدیک‌تر سازید.

جستجو در موضوعات خاص: در صورتی که قصد دارید نتایج مشاهده شده پس از جستجو به وسیله اطلاعات وارد شده تنها به موضوعات و رشته‌های تخصصی به خصوصی محدود شود، می‌توانید از این گزینه استفاده کنید.

پس از وارد کردن اطلاعات مد نظر خود می‌توانید با کلیک بر روی عبارت جستجو که در قسمت پایین و سمت چپ کادر قابل مشاهده است، نتایج جستجو را مشاهده کنید.

توجه: در صورتی که قصد دارید مقالات مربوط به کنفرانس یا مجله خاصی را دانلود کنید، می‌توانید از لیست بالای صفحه در سایت عنوان مورد نظر خود برای جستجو را انتخاب کنید. این عناوین به ترتیب زیر در سایت موجود است:

  • دریافت مقالات فارسی
  • دریافت مقالات ISI
  • کنفرانس‌های ایران
  • ژورنال‌ها و مجلات
  • همایش‌های نمایه شده
  • نشست‌های علمی

عضویت در سایت

برای عضویت در سایت می‌توانید از طریق کلیک بر روی عبارت “ثبت نام کاربر جدید” اقدام کنید. با ورود به این صفحه و پس از تکمیل اطلاعات شخصی و ارتباطی، بایستی هزینه عضویت در سایت سیویلیکا را به یکی از سه روش مشخص شده پرداخت کنید. مرحله سوم پس از اقدامات فوق، پذیرش قوانین سایت و تایید اطلاعات وارد شده توسط کاربر است.

توجه: در صورتی که قبلاً عضو سایت شده باشید، برای ورود به حساب کاربری خود می‌توانید بر روی عبارت “ورود با نام کاربری” کلیک کنید و اطلاعات خود را وارد کنید.

دانلود رایگان مقاله فارسی از سیویلیکا

مقالات موجود در سایت سیویلیکا پولی هستند و دانلود رایگان مقاله فارسی از سیویلیکا تنها برای اعضای سایت و اعضای برخی سازمان‌ها و یا دانشگاه‌ها امکان پذیر است. با وجود این که امکان مشاهده چکیده مقاله برای تمام کاربران سایت موجود است و کاربران می‌توانند بدون پرداخت هزینه از این امکان بهره مند شوند، دانلود رایگان مقاله فارسی از سیویلیکا برای کاربران تنها با فراهم بودن یکی از شرایط زیر برای کاربران امکان پذیر خواهد بود:

  • کاربران دارای اشتراک سایت باشند (که البته دریافت اشتراک سایت نیز با پرداخت هزینه مربوط امکان پذیر است).
  • کاربران عضو یکی از سازمان‌ها و یا یکی از دانشگاه‌های عضو IP سیویلیکا باشند. (برای مشاهده لیست سازمانهای عضو سیویلیکا روی این آدرس کلیک کنید).

در مورد دوم در صورتی که سازمان یا دانشگاهی اشتراک سایت سیویلیکا را دریافت کرده باشند اعضای آنها به دو صورت زیر می‌توانند از امکان دانلود رایگان مقاله فارسی از سیویلیکا بهره مند شوند:

  • دسترسی بر اساس IP: در صورتی که سازمان شما عضو IP سیویلیکا باشد، پس از ورود به سایت اصلی سیویلیکا به نشانی com ، نام مرکز یا سازمان شما در بالای صفحه نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید برای دانلود مقالات با وارد کردن یک آدرس ایمیل معتبر، لینک دانلود مقاله را دریافت کنید. توجه کنید که دانلود فایل از طریق لینک دریافت شده تنها از طریق IP همان مرکز قابل اجراست.
  • عضویت کتابخانه‌ای: در برخی از مراکز امکان دانلود مقاله برای اعضا به صورت مستقل تعریف نشده است و کاربران می‌توانند برای دسترسی به فایل مقالات به کتابدار و کتابخانه مرکز خود مراجعه کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *