لیست مجلات داخلی برای چاپ مقاله

اغلب دانشجویان ایرانی پس از نوشتن پایان نامه و انجام تحقیقات گسترده، قصد دارند تا حاصل تحقیقات خود را به صورت یک مقاله به نگارش در آورند تا علاوه بر انتقال تجربیات خود به محققان بعدی و افزایش سطح سواد جامعه علمی، از مزایای چاپ مقاله نیز بهره مند شوند. گام بعدی پس از نگارش مقاله انتخاب مجله برای چاپ مقاله است. دانشجویان برای چاپ مقاله در مجلات ایرانی نیاز دارند تا از لیست مجلات داخلی برای چاپ مقاله مطلع شوند و مجله مد نظر خود را انتخاب کنند. در این مطلب قصد داریم این لیست را در اختیار شما قرار دهیم و به ضرورت انتخاب مجله مناسب اشاره کنیم.

داشتن لیست مجلات داخلی برای چاپ مقاله کار دانشجویان و محققان داخلی برای چاپ مقاله را تسهیل خواهد کرد.
داشتن لیست مجلات داخلی برای چاپ مقاله کار دانشجویان و محققان داخلی برای چاپ مقاله را تسهیل خواهد کرد.

انتخاب مجله مناسب برای چاپ مقاله:

در مطالب پیشین سایت در رابطه با چاپ مقاله نکاتی را خدمت شما ارائه داده‌ایم (برای دسترسی به مطلب مربوط روی این آدرس کلیک کنید). یکی از مهم‌ترین مراحل چاپ مقاله انتخاب مجله مناسب برای سابمیت مقاله است. با انتخاب یک مجله خوب برای چاپ مقاله علاوه بر این که شانس گرفتن پذیرش برای مجله خود را بالا می‌برید، احتمال دیده شدن و به تبع آن استناد به مقاله خود را بالا خواهید برد. در ادامه به فاکتورهای انتخاب یک مجله مناسب اشاره می‌کنیم:

  1. هدف و محدوده مجله هدف: مجله هدف بایستی حتما موضوع مرتبط با موضوع مورد مطالعه شما را داشته باشد. در غیر این صورت ویراستار مجله در نگاه اول مقاله شما را رد خواهد کرد.
  2. چاپ مقاله مشابه مقاله شما: پس از توجه به حیطه تخصصی یک مجله، بایستی چند مورد از مقالات مجله را مطالعه کنید و تحقیق کنید که آیا مقاله شما از نظر کیفیت در سطح مقالات منتشر شده است یا خیر.
  3. محدودیت چاپ مقالات مشابه: در صورتی که بدانید مجله هدف مقالات مشابه مقاله یا موضوع مورد تحقیق شما را ریجکت کرده است، اقدام به سابمیت مقاله برای مجله مذکور عاقلانه نیست.
  4. تعداد کلمات مقالات چاپ شده: توجه کنید در صورتی که تعداد کلمات مقاله شما با استانداردهای مجله هدف هم خوانی نداشته باشد، احتمال گرفتن پذیرش برای مقاله به شدت کاهش خواهد یافت. تعداد کلمات و قالب استاندارد چاپ مقاله برای مجلات مختلف در وب‌سایت مجله و در قسمت راهنمای نویسندگان قابل دسترسی است.

لیست مجلات داخلی برای چاپ مقاله

مجلات از نظر کیفیت دارای سطوح مختلفی هستند و ممکن است برخی از مجلات موجود مورد تایید اغلب سازمان‌های علمی نباشند. می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رتبه‌بندی نشریات علمی کشور و دسترسی به بانک اطلاعات علمی کشور به سایت journals.msrt.ir مراجعه کنید. شما می‌توانید با کلیک بر آدرس وب‌سایت بانک اطلاعاتی نشریات علمی کشور به لیست مجلات داخلی برای چاپ مقاله که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، دسترسی داشته باشید و سطح علمی هر کدام از مجلات داخلی را نیز مشاهده کنید.

95 دیدگاه دربارهٔ «لیست مجلات داخلی برای چاپ مقاله»

    1. سلام یک مقاله در مورد تشخیص سرطان سینه با استفاده از پردازش تصویر با ماشین بردار پشتیبان و تکنیک نزدیکترین همسایه دارم کجا میتونم چاپش کنم؟

      1. گروه نویسندگان

        دوست عزیز
        معرفی مجله براساس کیفیت مقاله می‌تواند انجام شود. مجلات در این حوزه mage processing, biomedical, cancer detection می‌توانید انتخاب کنید.

  1. محمودرضا عارفی

    محمودرضا عارفی
    سلام یک مقاله درباره روانکاوی دین در ایران صدر اسلام داشتم انگلیسی نوشتم و بیشتر بدرد مجلات میخوره layout علمی مقاله رو نداره ،کجا باید چاپش کنم.
    لطفا راهنماییم کنید خیلی علاقه مندم
    حوزه کاریم روانشناسی فرویدی و تکاملی و نماد شناسی است مرسی

    1. با سلام با توجه به موضوع مقاله شما، امکان پذیرش در مجلات ایمپکتدار پایین می باشد، مجلات زیر پیشنهاد می شود:

      DILEMAS CONTEMPORANEOS-EDUCACION POLITICA Y VALORES
      زمان تقریبی: 2 ماه کیفیت متوسط
      ISSN: 2007-7890
      E-ISSN: 2007-7890

      RELIGACION-REVISTA DE CIENCIAS SOCIALES Y HUMANIDADES
      زمان تقریبی: 2 ماه کیفیت متوسط

      2477-9083

  2. سلام.وقتتون بخیر یک مقاله روانشناسی داشتم با عنوان تاثیر درمان ذهن آگاهی بر روی آسیب های روانشناختی کودکان.نمیدونم باید کجا چاپش کنم.در ژورنال های داخلی یا خارجی؟و از طرفی نمیدونم اگر بخوام در ژورنال های داخلی چاپ کنم کدام ژورنال ها احتمال اینکه پذیرش بدن بیشتر هست.لطف کنید منو راهنمایی بفرمایید.ممنون

    1. سلام لطفا عنوان و چکیده مقاله، ایندکس مدنظر و هدف از چاپ مقاله را بفرمایید تا مجلات مناسب معرفی شود.
      میتوانید از قسمت خدمات معرفی مجله، وبسایت استفاده کنید.

  3. سلام بنده دانشجوی دکتری رشته مدیریت اموزشی هستم و برای دفاع از رساله ام نیازبه چاپ مقاله ام در مجلات مورد تایید وزارت علوم باشه ،دارم لطفا راهنمایی می فرمایید باتشکر

    1. برای رشته مدیریت مجلات علمی پژوهشی زمانبر خواهد بود و 4-10 ماه زمان میبره، در صورتی که دانشگاه شما قبول کند در مجلات ای اس ای یا اسکوپوس مرتبط میتوانید اقدام کنید

  4. باعرض سلام بنده یک مقاله در زمینه text mining با عنوان خلاصه‌سازی متن با یک روش ترکیبی داشتم که در واقع مقاله مستخرج از پایان نامه ارشد هست و میخواستم در یک مجله معتبر چاپ کنم. چند مجله را معرفی کنید. تشکر

  5. اعرض سلام بنده دانشجوی ارشد نرم افزارم و یک مقاله در زمینه text mining با عنوان خلاصه‌سازی متن با یک روش ترکیبی داشتم که در واقع مقاله مستخرج از پایان نامه است و میخواستم در یک مجله معتبر چاپ کنم. چند مجله را معرفی کنید. تشکر

    1. برای معرفی مجله لطفا عنوان و چکیده مقاله به همرا ایندکس مدنظر و برای چه کاری میخواهید مقاله رو، بفرستید تا براساس کیفیت، موضوع و نیاز شما مجله مناسب معرفی شود.

      1. معصومه ارائی

        لطفا نام مجلات معتب برای مقاله مشاوره خانواده یا روانشناسی برایم ایمیل کنید یا دراین مورد راهنمائی بفرمایید
        عنوان مقاله درباره واقعیت درمانی وکودکان تک والدی میباشد

        1. گروه نویسندگان

          دوست عزیز
          مجلات سایکولوژی کودکان در مجلات الزویر و اشپرینگر هستند، ولی با توجه به کیفیت و سطح مقاله‌تان بهتر است اقدام کنید.

  6. با سلام مقاله ای با عنوان اثرات اقتصادی اجتماعی اسکان عشایر در ایران مورد مطالعه گود گپ شیراز
    چه مجله درجه دار معتبری را پیشنهاد می نمایید

  7. سلام . میشخ بفرمایید این مجله religacion ewvista de ciencias sociales y humanidades برای چاپ مقاله خوب هست یا نه ؟

  8. سلام دانشجوی ارشد مدیریت اموزشی هستم و یک مقاله در مورد رابطه سبک های مدیریت کلاس درس با پیشرفت تحصیلی دانش اموزان دارم، کدام مجله ها را پیشنهاد می کنید.
    تشکر

    1. دوست عزیز، لطفن مقاله خود را به همکاران ما ایمل کنید. همکاران ما در اسرع وقت شما را راهنمایی خواهند کرد.

  9. سلام وقت بخیر من چند مقاله در خصوص بررسی جرم شناختی تامین مالی تروریسم و بررسی جرایم علیه اعتبار اشخاص حقوقی از منظر حقوق ایران و انگلیس مدت ها نوشتم نمیدونم کجا چاپش کنم ممنون میشم مجله علمی پژوهشی در این خصوص معرفی کنید

  10. سلام وقت بخیر من دو تا مقالهبررسی جرم شناختی تامین منابع مالی تروریسم و بررسی جرایم علیه اعتبار اشخاص حقوقی در حقوق ایران و انگلستلن نوشتم چه مجله ای علمی پژوهشی پیشنهاد میفرمایید چاپ کنم؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز
      لطفن درخواست خود را به صورت ایمیل به همکاران ما ارسال کنید تا در اسرع وقت شما را راهنمایی کنند

    1. گروه نویسندگان

      دوست عزیز برای اینکه همکاران ما بتوانند به خوبی شما را راهنمایی کنند، لطفن مدارک و اطلاعات خود را به ایمیل ما ارسال کنید تا همکاران ما در اسرع وقت شما را راهنمایی کنند.

  11. سلام
    بنده 5 مقاله در حوزه حقوق دارم لطفا راهنمایی بفرمایید کجا میتونم چاپ کنم انها رو
    با تشکر

    1. گروه نویسندگان

      سلام دوست عزیز
      لطفن اطلاعات کامل‌تری در مورد مقاله‌های خودتان را برای ما ایمیل کنید، تا در اسرع وقت همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

  12. سلام. بنده دو مقاله برگرفته از پایان نامه کارشناسی ارشد پرستاری با عناوین۱- بررسی سطح عملکرد والدین دارای کودک مبتلا به نارسایی مزمن کلیه ۲-بررسی سطح آگاهی والدین دارای کودک مبتلا به نارسایی مزمن کلیه دارم. لطفا جهت چاپ سریع مقالات و ژورنال مربوطه راهنمایی کنید. با سپاس

    1. گروه نویسندگان

      دوست عزیز لطفن برای راهنمایی بهتر همکاران ما از قسمت پیشنهاد مجله، مشخصات مجله و رشته خودتان را برای همکاران ما ارسال کنید تا آنها در اسرع وقت شما را راهنمایی کنند.

  13. سلام خسته نباشد من از پایان نامه ام مقاله استخراج کردم در زمینه بافت تاریخی و شهر خلاق در رشته شهرسازی کدوم مجله معتبر میتونم چاپ کنم؟

    1. گروه نویسندگان

      دوست عزیز
      لطفن نام مقاله و چکیده مقاله خودتان را برای همکاران ما ارسال کنید، تا در اسرع وقت همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

  14. سلام. بنده یک مقاله برگرفته از پایان نامه کارشناسی ارشد زیسشت شناسی علوم گیاهی -فزیولوژی گیاهی در ارتباط با محیط زیست دارم لطفا بنده را راهنمایی بفرمائید

    1. گروه نویسندگان

      دوست عزیز
      لطفن نام مقاله و چکیده مقاله خودتان را از طریق ایمیل به همکاران ما ارسال کنید، تا در اسرع وقت شما را راهنمایی کنند.

  15. سلام
    مقاله ای در زمینه ی شبکه های اجتماعی دارم (فناوری اطلاعات) کجا و چطور می تونم چاپش کنم؟

    1. گروه نویسندگان

      سلام دوست عزیز
      نشریه با نشریه متفاوت است. برخی از نشریه‌ها هزینه دریافت می‌کنند. شما براساس موضوع مقاله خود باید نشریه مورد نظرتان را انتخاب کنید. در صورتی که تمایل داشته باشید تا همکاران ما شما را در انتخاب نشریه مورد نظر راهنمایی کنند، می‌توانید چکیده مقاله خود را به همراه نام مقاله خود را به همکاران ما از طریق ایمیل ارسال کنید تا آنها در اسرع وقت شما را راهنمایی کنند.

    1. گروه نویسندگان

      سلام دوست عزیز
      همکاران ما می‌توانند شما را راهنمایی کنند. در صورتی که تمایل داشته باشید همکاران ما شما را راهنمایی کنید، می‌توانید نام مقاله، چکیده، موضوع و موارد مشابه را از طریق ایمیل به همکاران ما ارسال کنید، همکاران ما در اسرع وقت شما را راهنمایی خواهند کرد.

  16. فاطمه احمدی

    سلام خدا قوت
    مقاله ریاضی داشتم می خواستم در مجله داخلی علمی و پژوهشی چاپ کنم لطفا راهنماییم کنید ممنون

    1. گروه نویسندگان

      دوست عزیز
      لطفاً عنوان مقاله و چکیده آن و هدف خودتان را از طریق ایمیل به همکاران ما ارسال کنید، تا همکاران ما آنها را بررسی کرده و بعد از بررسی نتایج را از طریق ایمیل به شما اطلاع دهند.

      1. سلام.مقاله ی اماده و استخراجی از رساله م دارم برای دفاع از رساله م پذیرش و چاپ میخوام. لطفا کمکم کنید.سپاس

        1. گروه نویسندگان

          دوست عزیز
          لطفاً مقاله خودتان را از طریق ایمیل به همکاران ما ارسال کنید، همکاران ما بعد از بررسی در اسرع وقت شما را راهنمایی خواهند کرد.

  17. سلام وسپاس مجدد.ببخشید مقاله مو به این ایمیل بفرستم خدمتتون؟؟
    journalshub(at)gmail. Com.
    لطفا راهنمائی بفرمایید.خیلی سپاسگزارم

      1. فریدون اله وردی

        باسلام و احترام فراوان و خداقوت. مقاله رو با عنوان مطالعه ی تطبیقی عشق در اشعار دکتر ناجی و طاهر بگ جاف فرستادم خدمتتون.لطفا کمکم کنید ورودی ۹۲ هستم.

        1. گروه نویسندگان

          دوست عزیز
          ممنون که مقاله‌تون را برای ما ارسال کردید.
          جسارتاً از طریق ایمیل ارسال کردید؟ در صورتی که از طریق ایمیل ارسال کرده باشید، همکاران ما در اسرع وقت شما را راهنمایی خواهند کرد.

          1. فریدون اله وردی

            سلام استاد بله چن روز قبل از طریق ایمیل فرستادم خدمتتون.
            لطفا کمکم کنید که بتونم پذیرش بگیرم برا دفاع، ۹۲ ای هستم منطقه ی زلزله ی کرمانشاه.

          2. گروه نویسندگان

            دوست عزیز
            دوستان ما در اسرع وقت شما را راهنمایی خواهند کرد.
            سپاس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *