لیست مجلات داخلی برای چاپ مقاله

اغلب دانشجویان ایرانی پس از نوشتن پایان نامه و انجام تحقیقات گسترده، قصد دارند تا حاصل تحقیقات خود را به صورت یک مقاله به نگارش در آورند تا علاوه بر انتقال تجربیات خود به محققان بعدی و افزایش سطح سواد جامعه علمی، از مزایای چاپ مقاله نیز بهره مند شوند. گام بعدی پس از نگارش مقاله انتخاب مجله برای چاپ مقاله است. دانشجویان برای چاپ مقاله در مجلات ایرانی نیاز دارند تا از لیست مجلات داخلی برای چاپ مقاله مطلع شوند و مجله مد نظر خود را انتخاب کنند. در این مطلب قصد داریم این لیست را در اختیار شما قرار دهیم و به ضرورت انتخاب مجله مناسب اشاره کنیم.

داشتن لیست مجلات داخلی برای چاپ مقاله کار دانشجویان و محققان داخلی برای چاپ مقاله را تسهیل خواهد کرد.
داشتن لیست مجلات داخلی برای چاپ مقاله کار دانشجویان و محققان داخلی برای چاپ مقاله را تسهیل خواهد کرد.

انتخاب مجله مناسب برای چاپ مقاله:

در مطالب پیشین سایت در رابطه با چاپ مقاله نکاتی را خدمت شما ارائه داده‌ایم (برای دسترسی به مطلب مربوط روی این آدرس کلیک کنید). یکی از مهم‌ترین مراحل چاپ مقاله انتخاب مجله مناسب برای سابمیت مقاله است. با انتخاب یک مجله خوب برای چاپ مقاله علاوه بر این که شانس گرفتن پذیرش برای مجله خود را بالا می‌برید، احتمال دیده شدن و به تبع آن استناد به مقاله خود را بالا خواهید برد. در ادامه به فاکتورهای انتخاب یک مجله مناسب اشاره می‌کنیم:

  1. هدف و محدوده مجله هدف: مجله هدف بایستی حتما موضوع مرتبط با موضوع مورد مطالعه شما را داشته باشد. در غیر این صورت ویراستار مجله در نگاه اول مقاله شما را رد خواهد کرد.
  2. چاپ مقاله مشابه مقاله شما: پس از توجه به حیطه تخصصی یک مجله، بایستی چند مورد از مقالات مجله را مطالعه کنید و تحقیق کنید که آیا مقاله شما از نظر کیفیت در سطح مقالات منتشر شده است یا خیر.
  3. محدودیت چاپ مقالات مشابه: در صورتی که بدانید مجله هدف مقالات مشابه مقاله یا موضوع مورد تحقیق شما را ریجکت کرده است، اقدام به سابمیت مقاله برای مجله مذکور عاقلانه نیست.
  4. تعداد کلمات مقالات چاپ شده: توجه کنید در صورتی که تعداد کلمات مقاله شما با استانداردهای مجله هدف هم خوانی نداشته باشد، احتمال گرفتن پذیرش برای مقاله به شدت کاهش خواهد یافت. تعداد کلمات و قالب استاندارد چاپ مقاله برای مجلات مختلف در وب‌سایت مجله و در قسمت راهنمای نویسندگان قابل دسترسی است.

لیست مجلات داخلی برای چاپ مقاله

مجلات از نظر کیفیت دارای سطوح مختلفی هستند و ممکن است برخی از مجلات موجود مورد تایید اغلب سازمان‌های علمی نباشند. می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رتبه‌بندی نشریات علمی کشور و دسترسی به بانک اطلاعات علمی کشور به سایت journals.msrt.ir مراجعه کنید. شما می‌توانید با کلیک بر آدرس وب‌سایت بانک اطلاعاتی نشریات علمی کشور به لیست مجلات داخلی برای چاپ مقاله که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، دسترسی داشته باشید و سطح علمی هر کدام از مجلات داخلی را نیز مشاهده کنید.

95 دیدگاه دربارهٔ «لیست مجلات داخلی برای چاپ مقاله»

  1. فریدون اله وردی

    سلام دارم خدمت اساتید بزرگوارم، اله وردی هستم چند مدت پیش مقاله مو که تطبیقی بین ناجی و جاف بود فرستادم خدمتتون، کارشناسان بزرگوار گفته بودن که باید اصلاح بشه.اصلاحاتو انجام دادم میتونم بفرستم خدمتتون؟ببخشید میتونید برام چاپ کنید؟؟

    1. گروه نویسندگان

      دوست عزیز
      خدمات ما شامل معرفی مجله و اعتبارسنجی مجله است، چاپ و پذیرش بر عهده خود دانشجو است.

      1. فریدون اله وردی

        سلام و وقت بخیر ببخشید جای مطمئنی هست که هزینه کردم واقعا برام مقاله مو چاپ کنن؟خیلی سپاسگزارم از راهنمائی اساتید بزرگوار

  2. سلام بنده یک مقاله اخلاقی و به نحوی دینی نوشته ام که میخواستم بپرسم اجازه انتشار میدن به این نوع مقالات

  3. سلام و درود
    بنده چند مقاله علمی پژوهشی در زمینه علوم تربیتی دارم ولی تمام مجله ها هزینه زیادی دارد
    لطفا یک مجله داخلی معتبر پیشنهاد می دهید

    1. گروه نویسندگان

      دوست عزیز
      لطفاً عنوان و چکیده مقاله‌هاتون را به صورت ایمیل به همکاران ما ارسال کنید. در اسرع وقت شما را راهنمایی خواهند کرد.

  4. سلام یه سیستماتیک ریویو درحوزه سلامت و روان شناسی نوشتم. بهترین مجله هایی که میتونم بفرستم کدوماس؟ هزینه اش هم برام مهم نیست

    1. گروه نویسندگان

      دوست عزیز
      لطفاً درخواست و چکیده مقاله خودتان را به صورت ایمیل به همکاران ما ارسال کنید. همکاران ما در اسرع وقت شما را راهنمایی خواهند کرد.

  5. سلام. من یه مقاله مدیتی درباره نقش innovation بر روی supply chain نوشتم. کدوم مجله ها میتونم چاپ کنم که راحت و سریع باشه؟

    1. گروه نویسندگان

      دوست عزیز
      لطفاً چکیده مقاله و عنوان مقاله به صورت ایمیل به همکاران ما ارسال کنید، تا آنها در اسرع وقت شما را راهنمایی کنند.

  6. سلام استاد ببخشید من یه مقاله دارم که برای رساله ارشدم حتما باید برای جایی بفرستم و تایید بشه ولی مجله یا همایش مورد نظری پیدا نمیکنم خواهش میکنم من را راهنمایی کنید عنوان مقالم نشانه شناسی کلیسای سنت استپانوس جلفا است و درباره تلفیق هنر و تاریخ

    1. گروه نویسندگان

      دوست عزیز
      همکاران ما می‌توانند شما را راهنمایی کنند ولی برای اینکار لطفاً عنوان مقاله خودتان را به همراه چکیده مقاله خودتان از طریق ایمیل به همکاران ما ارسال کنید و درخواست خودتان را مطرح کنید، همکاران ما در اسرع وقت شما را راهنمایی خواهند کرد.

  7. سلام من تنها نیاز به اعلام وصول مقاله دارم برای فارغ التحصیلی میخوام بدونم چه مجله ای سریع اعلام وصول رو برام میفرسته

    حوزه پایان نامم اقتصاد و مالی است

    ممنون

    1. گروه نویسندگان

      دوست عزیز
      معرفی مجلات و اعتبارسنجی از طریق سایت انجام می‌شود و منظورتون اگر پذیرش است، مجلات معتبر حداقل 2 ماه زمان می‌برد.

  8. علیرضا عباسیان

    سلام ، روزبخیر
    برای دفاع باید مقاله ای در مجله های مورد تایید دانشگاه آزاد چاپ کنم و البته شرط پذیرش برای چاپ کفایت می کند و زمان چاپ در اولویت نیست .
    عنوان مقاله : بررسی نوسانات بازار‌های موازی بر میزان نرخ جریمه و ارائه مدلی مفهومی با پیش بینی دقیق رفتار سپرده گذاران در خصوص نرخ شکست سپرده گذاران
    لطفا راهنمایی بفرمایید .

    1. گروه نویسندگان

      دوست عزیز
      لطفاً درخواست خودتان را ( عنوان درخواست‌تان، مقاله و چکیده مقاله ) خودتان را به صورت ایمیل به همکاران ما ارسال کنید، تا در اسرع وقت شما را راهنمایی کنند.

  9. سلام یک مقاله در زمینه آموزش زبان انگلیسی دارم. میشه راهنمایی کنید در کدام مجلات می تونم چاپ کنم؟

    1. گروه نویسندگان

      دوست عزیز
      با کمال میل.
      لطفاً عنوان مقاله و چکیده مقاله خودتان را به صورت ایمیل به همکاران ما ارسال کنید، آنها در اسرع وقت شما را راهنمایی خواهند کرد.

  10. سلام و احترام.
    در حوزه مدیریت زنجیره تامین، راهنمایی میفرمایید که میتوانم مقاله را در کدام مجلات داخلی برای چاپ ارائه کنم؟

    1. گروه نویسندگان

      دوست عزیز
      لطفاً عنوان مقاله و چکیده آن را از طریق ایمیل به همکاران ما ارسال کنید تا در اسرع وقت شما را راهنمایی کنند.

    1. گروه نویسندگان

      دوست عزیز
      بستگی به سطح مجلات شما دارد، با سرچ کردن در گوگل اسکولار و رفرنس‌ها مجلات مرتبط را پیدا و اعتبارسنجی کنید.

  11. سلام،ببخشید مقاله درباره کرونا واعتبار یابی پرسشنامه دارم که توصیفی وکاربردی هست.میشه راهنمایی بفرمایید کجا بلید چاپ کنم؟ممنونم

    1. گروه نویسندگان

      دوست عزیز
      لطفاً عنوان و چکیده مقاله خودتان را از طریق ایمیل به همکاران ما ارسال کنید، تا شما را راهنمایی کنند.

      1. سلام وقت بخیر اگه دانش اموزی سطح علمی بالایی داشته باشه ایا ژورنال داخلی یا خارجی ای هست که از این دانش اموز مقاله قبول کنه؟ به عبارتی ژورنالی وجود داره که دانش اموزان بتونن مقاله توش سابمیت کنن؟

        1. گروه نویسندگان

          دوست عزیز
          باید این نکته را مد نظر داشته باشید که مقاله باید دارای محتوای قوی‌ای باشد.

    1. گروه نویسندگان

      دوست عزیز
      می‌توانید از طریق ایمیل با همکاران ما در تماس باشید تا بتوانید به صورت کامل شما را راهنمایی کنند. برای اینکار می‌توانید عنوان مقاله و چکیده آن را به صورت ایمیل به همکاران ما ارسال کنید.

  12. با سلام و احترام
    موضوع مقاله بنده در خصوص “تبیین اندیشه ی ولایت فقیه بر مبنای استدلال های فلسفی در نظام جهان بینی اسلامی” هست. در کدام یک از مجلات داخلی با درجه ی علمی – پژوهشی و همچنین خارجی که علمی – پژوهشی هستند، می تونم خودش و یا ترجمه اش رو بفرستم؟
    لطفا راهنمایی بفرمایید.
    سپاس بیکران.

      1. با سلام مجدد خدمت جنابعالی
        اگر مقاله ام ، دارای کیفیت متوسط باشه و برام پذیرش مقاله در حداقل زمان ممکن مهم باشه ولی حتما حتما مجله از نوع علمی- پژوهشی باشه، میشه راهنمایی کنید و مثالی بزنید که کجا بفرستم.
        سپاس بی کران

        1. گروه نویسندگان

          دوست عزیز
          بدون موضوع، بدون بررسی کیفیت مقاله نمی‌توان نظر داد.
          مقاله‌های علمی و پژوهشی‌های داخلی معمولاً زمانبر هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *