نمونه ایمیل به استاد برای پذیرش :‌‌‌ راهنمای نوشتن‌‌‌ ایمیل به استاد برای اخذ پذیرش تحصیلی

نمونه ایمیل به استاد برای پذیرش

نمونه ایمیل به استاد برای پذیرش :‌‌‌ راهنمای نوشتن‌‌‌ ایمیل به استاد برای اخذ پذیرش تحصیلی

مطالعه نمونه ایمیل به استاد برای پذیرش به شما کمک ‌‌می‌کند تا بتوانید‌‌‌ نامه خوبی را به نگارش درآورده و شانس خود را برای جلب توجه استاد‌‌‌ راهنما‌‌‌ بالا ببرید و به این ترتیب بتوانید موفق به اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه و رشته مورد علاقه خود شوید.‌‌‌ باید بدانید که در صورت‌‌‌ اقدام به ادامه تحصیل در مقطع دکترا باید‌‌‌ پروپوزال مورد نظر خود را به استاد راهنما ارسال کرده و در صورت قبول‌‌‌ شدن پروپوزال توسط استاد راهنما‌‌‌ پذیرش تحصیلی بگیرید.‌‌‌ پیدا کردن استاد راهنما نقش بسیار مهمی ‌در میزان موفقیت شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکترا خواهد داشت.‌‌‌ با توجه به اهمیت این موضوع در این نوشته به‌‌‌ بررسی نمونه ایمیل به استاد برای پذیرش و معرفی نکات مهم در مورد نگارش نامه‌‌‌ به استاد راهنما خواهیم پرداخت.‌‌‌ در صورتی که شما نیز قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه‌‌‌های خارج از کشور را دارید‌‌‌، پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را با دقت دنبال‌‌‌ کنید.

نمونه ایمیل به استاد برای پذیرش
نمونه ایمیل به استاد برای پذیرش

نکات مهم در مورد نگارش‌‌‌ ایمیل به استاد راهنما

نامه به استاد
نامه به استاد

یکی از روش‌‌‌های‌‌‌ برقراری ارتباط و مکاتبه با اساتید راهنما در دانشگاه‌‌‌های خارج از کشور ارسال ایمیل به آنها است.‌‌‌ اگر داوطلب ادامه تحصیل در مقطع دکترا هستید، باید این توانایی را داشته باشید که‌‌‌ ایمیل خوبی را به نگارش دربیاورید و بتوانید‌‌‌ نظر مثبت و موافقت استاد راهنما برای اخذ پذیرش تحصیلی‌تان را به دست بیاورید.‌‌‌ در این قسمت به معرفی چند نکته مهم در مورد نگارش ایمیل به استاد راهنما خواهیم پرداخت.

آموزش نحوه نگارش و ارسال ایمیل به استاد برای اپلای

خلاصه و مفید بنویسید

باید به این نکته توجه کرد که اساتید دانشگاهی فرصت زیادی برای‌‌‌ سپردن وقت خود جهت مطالعه نامه‌‌‌ها و‌‌‌ ایمیل‌های دریافتی از طرف‌‌‌ متقاضیان‌‌‌ را ندارند.‌‌‌ بنابراین نوشتن یک ایمیل کوتاه و‌‌‌ مختصر به نفع شما و استاد راهنما خواهد بود. چرا که در این صورت استاد راهنما به‌ سرعت ایمیل شما را خوانده و‌‌‌ احتمالاً در زمان سریع‌تری‌‌‌ به شما پاسخ خواهد داد.‌‌‌ در حالی که اگر یک ایمیل طولانی بنویسید احتمال اینکه‌‌‌ استاد بخواهد بعداً آن را بخواند بیشتر خواهد بود.

ذکر نام معرف‌‌‌ و نحوه آشنایی با استاد

در صورتی که کسی استاد راهنما را به شما معرفی کرده است،‌‌‌ نام معرف را حتماً قید کنید.‌‌‌ هچنین اگر از طریق خاصی با استاد آشنا شده‌اید، برای مثال او را در کنفرانس یا‌‌‌ سخنرانی ملاقات کرده‌اید، استاد‌‌‌ راهنما را از این موضوع مطلع کنید.

درخواست خود را به صورت واضح و روشن بیان کنید

ایمیل به استاد
ایمیل به استاد

در صورتی که ایمیلی را به نگارش در آورده‌اید که به پایان رسیده است، اما هنوز درخواست و خواسته خود را به صورت واضح و روشن بیان نکرده‌‌اید، هرگز آن را برای استاد راهنما ارسال نکنید.‌‌‌ محتوای ایمیل شما باید به صورت‌‌‌ واضح و روشن‌‌‌ خواسته‌‌‌های شما را بیان کند.‌‌‌ اگر سوالی دارید آن را به صورت مستقیم از استاد راهنما بپرسید.‌‌‌ به عنوان مثال می‌توانید‌‌‌ بپرسید که آیا در ترم پاییز دانشجویان جدید دکترا را‌‌‌ پذیرش کرده‌اید یا خیر.‌‌‌ در این صورت‌‌‌ احتمال اینکه استاد راهنما به‌‌‌ راحتی و در مدت زمان کوتاهی به ایمیل شما پاسخ دهد بیشتر خواهد بود.

خودتان را معرفی کنید

هنگام نوشتن نامه یا ایمیل برای استاد راهنما به صورت خلاصه خود را در یک جمله معرفی کنید.‌‌‌ شما باید دانشگاه محل تحصیل‌‌‌ و زمینه‌‌‌های علاقه‌مندی تحقیقی و پژوهشی خود را قید کنید.‌‌‌ همچنین باید توضیح به دلیلی که باعث شده است علاقه‌مند به کار با استاد راهنمای مذکور شوید نمایید.‌‌‌ رزومه تحصیلی و کاری خود را که مرتبط با رشته تحصیلی‌تان و پروژه تحقیقاتی‌تان است، به ایمیل ضمیمه کنید.

نحوه نگارش و ارسال نامه درخواست فاند از استاد

یک موضوع و هدف واضح داشته باشید

نمونه ایمیل به استاد برای پذیرش
نمونه ایمیل به استاد برای پذیرش

هدف از داشتن یک موضوع واضح این است که به استاد راهنما‌‌‌ بگویید که ایمیل در مورد‌‌‌ چیست؟‌‌‌ در ابتدای نامه هدف و موضوع ایمیل را مشخص کنید. به عنوان مثال می‌توانید‌‌‌ برای روشن کردن موضوع ایمیل خود از عباراتی مانند ” پذیرش تحصیلی در مقطع دکترا” یا “تقاضای‌‌‌ همکاری در‌‌‌ پروژه تحقیقاتی” استفاده کنید.

تشکر و قدردانی از استاد راهنما

در پایان ایمیل خود از استاد راهنما برای وقتی که برای مطالعه با خواندن ایمیل شما صرف کرده است، تشکر کنید.‌‌‌ برای این کار از‌‌‌ جملات و عبارات رسمی ‌و مودبانه استفاده کنید.

ایمیل خود را پیگیری کنید

در صورتی که ایمیل خود را به استاد راهنما ارسال کرده‌اید، اما ظرف یک هفته پاسخی از او دریافت نکردید، اشکالی ندارد که با ارسال یک ایمیل دیگر نسبت به پیگیری پاسخ دادن استاد به ایمیل‌تان اقدام کنید.

بررسی نمونه ایمیل به استاد برای پذیرش

ایمیل به استاد
ایمیل به استاد

قبل از اینکه اقدام به نگارش ایمیل برای استاد راهنما بکنید، بهتر است که چند نمونه ایمیل به استاد برای پذیرش را مورد مطالعه و بررسی قرار دهید.‌‌‌ مطالعه نمونه ایمیل به استاد برای‌‌‌ پذیرش به شما کمک خواهد کرد که ایمیل خوبی برای استاد راهنما بنویسید و شانس موفقیت خود را بالا ببرید.‌‌‌

در این قسمت به بررسی نمونه ایمیل به استاد برای پذیرش خواهیم پرداخت.‌‌‌ قبل از اینکه ایمیل خود را آغاز کنید باید مشخص کنید که به صورت دقیق قصد ادامه تحصیل در چه رشته و زمینه‌ای را دارید.‌‌‌ در مقطع دکترا ممکن است، نام‌‌‌ رشته تحصیلی متفاوت از دیگر دانشگاه‌‌‌ها باشد.‌‌‌ بنابراین‌‌‌ نام و شاخه رشته تحصیلی مورد‌‌‌ علاقه خود در دانشگاه مورد نظرتان را مشخص کنید.‌‌‌ شرایط پذیرش برای‌‌‌ ادامه تحصیل در رشته تحصیلی مورد نظرتان را به دقت مورد مطالعه و بررسی قرار دهید.‌‌‌ به عنوان مثال ادامه تحصیل در برخی از رشته‌‌‌ها در دانشگاه‌‌‌های مختلف ممکن است شامل شرایط و مدارکی‌‌‌ مانند داشتن‌‌‌ مدرک معتبر زبان انگلیسی یا شرکت در آزمون‌‌‌هایی مانند GRE باشد.‌‌‌ همچنین باید حوزه تحقیقاتی خود‌‌‌ را مشخص کنید.‌‌‌ باید از خود بپرسید که آیا اساتیدی که انتخاب ‌‌می‌کنید در زمینه مورد علاقه شما فعال هستند و سابقه تحقیق و پژوهش در آن زمینه را دارند‌‌‌ یا خیر. شما باید یک یا دو استاد راهنما را پیدا کنید که در زمینه‌‌‌ پروژه شما‌‌‌ به تحقیق و پژوهش ‌‌می‌پردازند.‌‌‌ هر چقدر که اطلاعات شما بیشتر باشد خواهید توانست ایمیل بهتری را‌‌‌ نگارش کنید. در ادامه مطلب شما را قدم به قدم با نحوه نگارش ایمیل به استاد راهنما و ارائه نمونه ایمیل به استاد برای پذیرش آشنا خواهیم کرد.

شرایط اپلای برای تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور

صفحه وب‌سایت استاد راهنمای مورد نظر را مورد مطالعه دهید

نگارش ایمیل به استاد
نگارش ایمیل به استاد

 ‌می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت‌‌‌های رسمی‌ و آکادمیک‌‌‌ اطلاعات لازم در مورد اساتید راهنمای مورد نظر خود را به دست بیاورید.‌‌‌ برای این منظور ‌‌می‌توانید به وبلاگ رسمی ‌دانشگاهی که استاد راهنما در آن‌‌‌ به همکاری ‌‌می‌پردازد مراجعه کنید.‌‌‌ برای این کار باید وارد وب‌سایت دانشگاه شده‌‌‌ و به قسمت دانشکده مورد نظر و سپس به‌‌‌ بخش اطلاعات اعضای هیات علمی ‌و اساتید‌‌‌ فعال در‌‌‌ رشته مورد نظر خود‌‌‌ مراجعه کنید.‌‌‌ هر دانشکده اطلاعات مربوط به اساتید و اعضای هیات علمی ‌خود را در وب‌سایت خود قرار می‌دهد.‌‌‌ با مراجعه به وب‌سایت‌‌‌ می‌توانید با اطلاعات لازم در مورد استاد راهنما و زمینه‌های تحقیقاتی و پژوهشی و همچنین سوابق‌‌‌ تحصیلی او آشنایی پیدا کنید.‌‌‌ مطالعه‌‌‌ زمینه‌‌‌های فعالیت استاد راهنما، مقاله‌‌‌ها،‌‌‌ کتاب‌ها و آثار او به شما کمک ‌‌می‌کند تا بفهمید که آیا استاد راهنمای مذکور برای همکاری با موضوع پژوهشی‌‌‌ مورد نظر شما مناسب است یا خیر. اساتید راهنما ایمیل‌‌‌های بسیاری را از دانشجویان مختلف از سراسر جهان دریافت ‌‌می‌کنند. اگر ‌‌می‌خواهید ایمیل‌تان مورد توجه استاد راهنما قرار بگیرد، ایمیل شما باید دارای محتوای مختصر‌‌‌، واضح‌‌‌ و حرفه‌ای باشد. ایمیل باید کوتاه باشد. به این منظور بهتر است که مطالب مورد نظر خود را در3  پاراگراف بنویسید و نامه شما بیش از 250 کلمه نداشته باشد. هنگام نوشتن نامه باید از جملات کامل استفاده کنید و دقت نمایید که محتوای ایمیل شما شامل غلط املایی و گرامری نباشد.

از عناوین مناسب برای مورد خطاب قرار دادن استاد راهنما استفاده کنید

یکی از نکات مهم در مورد نگارش نامه یا ایمیل برای استاد راهنما این است که از عناوین مناسب برای مورد خطاب قرار دادن او استفاده نمایید. برای مثال در ابتدای نامه خود می‌توانید از عبارتی مانند دکتر اسمیت (DR.Smith) استفاده کنید.

بررسی قسمت‌‌‌های اصلی نمونه ایمیل به استاد برای پذیرش

ابتدا خود را معرفی کنید. با استفاده از 2 یا 3 جمله به استاد راهنما بگویید که شما چه کسی هستید. در این قسمت باید اطلاعات مهم در مورد مدرک تحصیلی و موضوع تحقیقاتی خود را بیان کنید. اگر بتوانید به صورت واضح این اطلاعات را بیان کنید نشان ‌‌می‌دهد که شما شرایط لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی را دارید یا خیر. این اطلاعات شامل مدرک تحصیلی شما‌‌‌، معدل شما‌‌‌ و نتایج شرکت در آزمون‌‌‌های بین‌المللی مانند آزمون مهارت زبان انگلیسی است. برای مثال در ایمیل زیر داوطلب دانشگاه محل تحصیل، رشته تحصیلی، حوزه تحقیقاتی و سوابق مهم تحصیلی خود را به صورت مختصر و مفید بیان کرده است.

Dear Dr. Smith,

My name is XX XX and I am from the University of XX. I am in my final year of a masters in Biology with focus on plant breeding research. My GPA is 86% and my TOEFL iBT is 100.

دکتر اسمیت عزیز 

نام من ‌‌‌… است و فارغ التحصیل از دانشگاه‌‌‌ … هستم. من در سال آخر کارشناسی ارشد زیست‌شناسی مشغول به تحصیل هستم و حوزه تحقیقاتی من تمرکز بر تحقیقات اصلاح نژاد گیاهی است. معدل من 86 از 100 و نمره تافل IBT من 100 است.

سعی در ایجاد ارتباط با استاد راهنما داشته باشید

سعی نمایید که با استاد ایجاد ارتباط کنید و دلایل خود را مبنی بر در نظر گرفتن او به عنوان استاد راهنما ارائه دهید. برای مثال برای ایجاد ارتباط بین کاری که انجام داده‌اید و پروژه‌‌‌های تحقیقاتی که استاد روی آنها کار ‌‌می‌کند از منابع خاص استفاده کنید. در این قسمت ‌‌می‌توانید به مقالات‌‌‌، ژورنال‌ها‌‌‌ و آثار منتشر شده، پذیرفته شده یا ارسال شده، مقالات کنفرانسی و کمک هزینه‌‌‌های تحصیلی اخذ شده اشاره کنید. برای مثال به این قسمت از نمونه ایمیل به استاد برای پذیرش دقت کنید: 

My current research project for my master’s program is in canola breeding for fungus disease resistance and I have just submitted a co-authored article which was accepted by XXX. I have attached a brief research interest statement with more details. I was reading about recent work in genetically modified wheat on the website and it looks very interesting. I am interested in building upon my master’s experience and expanding my research into related areas. I have attached a copy of my C.V. for your review.

پروژه تبلیغاتی فعلی من برای دوره کارشناسی ارشد در زمینه پرورش کلزا برای مقاومت در برابر بیماری قارچ است. من به تازگی مقاله مشترکی ارائه داده‌ام که توسط‌‌‌ … پذیرفته شده است. من بیانیه مختصری از تحقیقم را با جزئیات بیشتر به ایمیل ضمیمه کرده‌ام. در مورد کار اخیرم مطالبی در مورد گندم اصلاح شده ژنتیکی در وب‌سایت ‌‌می‌خواندم که به نظرم بسیار جالب رسید. من علاقه‌مند هستم که تجربه کارشناسی ارشد خود را ارتقاء داده و تحقیقات خود را در زمینه‌‌‌های مرتبط گسترش دهم. برای اینکه بتوانید رزومه تحصیلی من را مطالعه کنید در ضمیمه ایمیل آن را برای شما ارسال کرده‌ام.

درخواست خود را بیان کنید و به استاد بگویید که به دنبال چه چیزی هستید

نگارش ایمیل به استاد راهنما باید به صورت دقیق و واضح باشد و منظور و هدف خود از نگارش نامه را بیان کنید. به نمونه ایمیل به استاد برای پذیرش دقت کنید:

I wish to begin a PhD program in XX in September YYYY and would be very interested in working under your supervision. I would appreciate if you could review the attached documents and let me know what the possibilities might b..

من مایل هستم که در دوره دکترا در رشته تحصیلی‌‌‌ … در سپتامبر سال … به تحصیل بپردازند و علاقه‌مند به تحصیل تحت نظارت و راهنمایی شما هستم. ممنون ‌‌می‌شوم که اسناد ضمیمه شده را مطالعه کرده و به من اطلاع دهید که چه امکاناتی در این زمینه وجود دارند.

نگارش و ارسال ایمیل استاندارد، یکی از فاکتورهای مهم در اخذ بورسیه تحصیلی

نگارش یک ایمیل خوب می‌تواند بیش از آنچه که فکر می‌کنید به اخذ پذیرش تحصیلی شما در مقاطع تحصیلات تکمیلی کمک کند. بنابراین هنگام نوشتن، نگارش و ارسال ایمیل نکات مهم در مورد نحوه نوشتن ایمیل برای استاد راهنما به منظور اخذ پذیرش دقت کنید.

آیا تا به حال تجربه ارسال ایمیل به استاد راهنما و دریافت بورسیه تحصیلی را داشته‌اید؟ در صورت داشتن تجربه قابل ذکر، لطفاً تجربه خودتان را بیان کنید تا کاربران سایت از آن بهره‌مند شوند.

در صورتی که تجربه نگارش ایمیل به استاد راهنما برای اخذ پذیرش تحصیلی را دارید یا سوالی در این زمینه به ذهن‌تان خطور ‌‌می‌کند، آن را با ما در میان بگذارید.

منبع: academicpositions

2 دیدگاه دربارهٔ «نمونه ایمیل به استاد برای پذیرش :‌‌‌ راهنمای نوشتن‌‌‌ ایمیل به استاد برای اخذ پذیرش تحصیلی»

    1. گروه نویسندگان

      دوست عزیز
      می‌توانید به سایت دانشگاه مورد نظرتان را رفته و در بخش دانشکده پیدا کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *