مهم‌ترین نکات در مورد نحوه چاپ مقاله isi

برخی اوقات ما به عنوان یک محقق یا دانشجو قصد داریم یک کار علمی با کیفیت و استاندارد از خود به یادگار بگذاریم تا تاثیر مثبتی در رشد جامعه علمی اطراف خود داشته باشیم. برای این کار ما از داده‌های تحقیقات پیشین استفاده می‌کنیم و با یک روش تحقیق مناسب، کار تحقیقی خود را انجام می‌دهیم. در این راستا هدف ما تولید یک بصیرت و نگرش تئوری و انتشار نتایج تئوری و کابردی آن است؛ برای اینکه کار علمی ما دارای تاثیر گذاری کافی باشد و محققان بعد از ما بتوانند از نتایج آن اسفاده کنند، بایستی بعد از انجام کار تحقیقاتی و علمی، حاصل کار را به صورت یک مقاله تبدیل کنیم و سعی کنیم مقاله گردآوری شده را در یک مجله معتبر به چاپ برسانیم. به هر میزان که اعتبار علمی مجله انتخاب شده بالاتر باشد، مخاطب مقاله ما بیشتر خواهد بود و افراد بیشتری از اطلاعات کسب شده استفاده خواهند کرد. هم‌چنین تعداد استنادات وارد بر مقاله ما نیز افزایش خواهد یافت. مقالات isi از جمله معتبرترین مقالات علمی هستند که در مجلات به خصوصی به چاپ می‌رسند. در این مطلب قصد داریم به نحوه چاپ مقاله isi  بپردازیم.

نویسندگان مقالات بایستی نکات ذکر شده در رابطه با نحوه چاپ مقاله isi را مد نظر داشته باشند تا شانس پذیرش مقاله خود را بالا برند.
نویسندگان مقالات بایستی نکات ذکر شده در رابطه با نحوه چاپ مقاله isi را مد نظر داشته باشند تا شانس پذیرش مقاله خود را بالا برند.

 

نحوه چاپ مقاله isi و چگونگی سابمیت آن

  1. برای ارسال مقاله خود عجله نکنید.
    در رابطه با نحوه چاپ مقاله isi گاهی اوقات محققان تصور می‌کنند می‌توانند به محض نوشتن مقاله علمی آن را برای یک مجله ارسال کنند و ایرادات مقاله را به کمک توصیه‌های ویراستار مجله مد نظر ویرایش کنند! این در حالی است که در اغلب موارد این شیوه پاسخگو نیست و ویراستاران در صورت مشاهده ایرادات بیش از حد یا رعایت نکردن قالب کلی، به آسانی مقاله را ریجکت می‌کنند.
    برای پیشگیری از ناامیدی حاصل از ریجکت شدن مقاله بایستی اقدامات پیشگیری را انجام دهید. به نظر می‌رسد رعایت قالب استاندارد انجام تحقیقات و نوشتن مقاله، برای ویراستاران از هر اقدام دیگری مهم‌تر باشد. این اقدامات شامل خواندن دوباره مقاله نیز می‌شود. شما بایستی مقاله نوشته شده را چندین و چندین بار در مکان‌ها و زمان‌های مختلف بازخوانی کنید. این بازخوانی‌ها می‌تواند بسیاری از ایرادات مقاله نوشته شده را مشخص سازد. اقدام بعدی درخواست از یک همکار یا محقق دیگر، برای مطالعه مقاله شما و مشخص کردن ایرادات وارد شده است.
  2. یک انتشارت مناسب برای چاپ مقاله خود انتخاب کنید.
    انتخاب یک مقاله مناسب می‌تواند شانس پذیرش مقاله شما را افزایش دهد بنابراین در این رابطه از افراد متخصص سوال کنید و حوزه‌های تخصصی مجلات مختلف را بررسی کنید. هم‌چنین توجه کنید که ارسال همزمان یک مقاله برای گرفتن پذیرش از مجلات مختلف اخلاقی نیست و در صورت وقوع چنین اتفاقی، قوانین کپی رایت نویسنده مقاله را محکوم خواهند کرد.
  3. راهنمایی‌ها و حوزه تخصصی مجله مد نظر را به دقت مطالعه کنید.
    پس از بازخوانی و ویرایش نوشته، حوزه کاری مجلات مختلف را بررسی کنید و مناسب‌ترین مجله را با توجه به تحقیقات خود انتخاب کنید. این کار شانس پذیرش مقاله شما را افزایش خواهد داد. قدم بعدی دانلود راهنمای نویسندگان از سایت مجله انتخابی است. بدین منظور راهنما را به طور کامل مطالعه کنید و اطمینان حاصل کنید نکات ذکر شده در مقاله شما رعایت شده است.
  4. با انتخاب عنوان و چکیده مناسب، مقاله را برای نگاه اول جذاب سازید.
    چکیده و عنوان تحقیق از جهت این که اولین مطالب مشاهده شده از مقاله شما خواهد بود، اهمیت زیادی پیدا می‌کند. نکات زیر را در رابطه با آنها و در نحوه چاپ مقاله isi رعایت کنید:
    عنوان: عنوان باید به گونه‌ای انتخاب شود که زمینه اصلی تحقیق را به طور واضح مشخص سازد.
    چکیده: بایستی به دقت نگارش شود و هدف تحقیق را مشخص سازد. بایستی به طور خلاصه به مشکل اصلی، یافته‌های اصلی و روش تحقیق اشاره شود.
  5. یک ویرایش اساسی و حرفه‌ای برای کل نوشته خود اعم از چکیده و منابع اعمال کنید.
    کلیدی‌ترین ویژگی یک نوشته علمی با کیفیت، وضوح و شفافیت آن است و توصیه می‌شود قبل از ارسال مقاله، این مطلب را به طور کامل در تمام بخش‌های تحقیق مورد ارزیابی قرار دهید. اولین نکته‌ای که توسط ویراستار مقاله ارزیابی می‌شود، شفافیت نوشته است.
  6. یک نامه حمایتی مناسب برای نوشته خود تنظیم کنید.
    هرگز نقش نامه حمایتی را برای گرفتن پذیرش از یک مجله مناسب دست کم نگیرید و برای نگارش آن زمان و دقت زیادی به خرج دهید. برخی از افراد غیر حرفه‌ای در نوشتن مقاله، برای تنظیم نامه پوششی، چکیده مقاله را در آن کپی می‌کنند که بسیار اشتباه است. یک نامه پوششی خوب بایستی: اولاً موضوع کلی تحقیق را مشخص سازد، ثانیاً به نوآوری تحقیقات اشاره کند و ثالثاً ارتباط مقاله را با اهداف مجله هدف مشخص سازد.
  7. نکاتی را که ویراستار جهت ویرایش کلی یا جزئی بیان کرده را اعمال کنید.

گاهی اوقات ویراستاران مواردی را برای ویرایش متن اصلی برای نویسنده ارسال می‌کنند که ممکن شامل تغییرات جزئی یا کلی برای اعمال در متن مقاله باشند.           در نحوه چاپ مقاله isi این موارد بایستی به دقت و به طور کامل طبق چیزی که ویراستار عنوان کرده است ویرایش شوند و مقاله ویرایش شده برای ویراستار                   ارسال شود.

در صورتی که تجربه نوشتن مقاله isi را دارید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید. به نظر شما چه نکاتی را باید به مهم‌ترین نکات در مورد نحوه چاپ مقاله isi مد             نظر داشته باشیم؟

 

2 دیدگاه دربارهٔ «مهم‌ترین نکات در مورد نحوه چاپ مقاله isi»

  1. سلام من تاحلا هیچ وقت مقاله ننوشتم!
    اما شنیدم که داشتن مقاله به امتیاز بدست آوردن در مصاحبه دکتری کمک می کنه!
    لطفا میشه راهنماییم کنید چه وقت می تونم بگم من فلان مقاله ها رو نوشتم؟
    یعنی حتما باید به مجلات ارسال بشه؟
    از صفر تاصدش رو میشه به طور خلاصه راهنماییم کنید؟
    باسپاس

    1. سلام دوست عزیز.
      ممنون که به سایت ما سر می‌زنید، سعی همکاران ما در این است که بتوانیم نکات ارزشمندی را درباره نوشتن مقاله بیان کنیم.
      شما می‌توانید با جستجو در مطالب سایت با نحوه نوشتن مقاله آشنا شوید. برای نمونه می‌توانید از کلمه کلیدی” نوشتن مقاله” در سایت استفاده کنید.
      برای راحتی شما چند تا نوشته نمونه ارسال می‌کنیم. این مطالب بخشی از محتواهای مفید سایت است که می‌تواند به شما کمک کند.

      مراحل مقاله نویسی و طریقه نوشتن مقاله

      شیوه نوشتن مقاله علمی

      آموزش مقاله نویسی در ۱۰ گام: چگونه در ۱۰ گام یک مقاله استاندارد بنویسیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *