لیست مجلات 2018 jcr

لیست مجلات 2018 jcr

مجلات علمی موجود در سراسر دنیا دارای کیفیت علمی و اعتبار متفاوتی هستند. برای اطمینان از نتایج حاصل از تحقیقات منتشر شده در مجلات و یا به منظور چاپ مقاله در یک مجله معتبر جهت بهبود بخشیدن به رزومه کاری و تحصیلی ابتدا بایستی از کیفیت علمی مجله مد نظر اطمینان حاصل کنیم. تا کنون شاخص‌ها و رتبه‌بندی‌های مختلفی برای ارزیابی کیفیت علمی مجلات معرفی گشته است و پایگاه‌های علمی متعددی جهت اعتبار بخشیدن به مجلات با کیفیت علمی بالا پدید آمده‌اند. یکی از این پایگاه‌های علمی jcr است که در این مطلب قصد داریم علاوه بر معرفی اجمالی jcr، به لیست مجلات 2018 jcr اشاره کنیم تا علاقه مندان بتوانند دسترسی آسان‌تری به مجلات معتبر داشته باشند.

لیست مجلات 2018 jcr لیست مجلات مورد تایید تامپسون رویترز در سال 2018 است. این لیست سالیانه مورد بازبینی و به روز رسانی قرار می‌گیرد.
لیست مجلات 2018 jcr لیست مجلات مورد تایید تامپسون رویترز در سال 2018 است. این لیست سالیانه مورد بازبینی و به روز رسانی قرار می‌گیرد.

Jcr چیست؟

گزارش استنادی مجلات یا همان Journal Citation Report ) JCR) یکی از مجلات تامپسون رویترز است که به طور سالانه لیست مجلات مورد تایید خود را از بین مجلات علمی موجود در سراسر دنیا گلچین می‌کند و در سایت مربوط در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. jcr یکی از پایگاه‌های داده‌ای است که مجلات معرفی شده در آن دارای اعتبار بسیار بالایی هستند و از آنها به عنوان مجلات isi نیز نام برده می‌شود. شاخص تاثیر یا همان ایمپکت فاکتور Impact Factor یکی از معتبرترین شاخص‌های علمی برای ارزیابی کیفیت علمی مجلات است که تنها برای مجلات معتبر اندازه گیری می‌شود و به هر میزان که عدد معرفی شده به عنوان ایمپکت فاکتور بالا باشد، نشان از اعتبار بالای مجله و مقبولیت بیشتر آن در جامعه علمی دارد. مجلات معرفی شده در سایت jcr یا همان مجلات isi که توسط تامپسون رویترز و به صورت سالیانه محاسبه می‌شود، همگی دارای ایمپکت فاکتور هستند.

اطلاعات ارائه شده در سایت jcr برای مجلات شامل اطلاعات اولیه کتاب شناختی ناشر، عنوان، زبان مجله و شماره Issn آن و هم‌چنین دسته بندی موضوعی مجلات مختلف است.

لیست مجلات 2018 jcr

همان طور که گفتیم مجلات موجود در سایت jcr به طور سالیانه به روز رسانی می‌شوند. جهت دسترسی و دریافت لیست مجلات jcr 2018 می‌توانید از سایت clarivate تهیه کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *