آیا دسترسی به سایت jcr به صورت رایگان امکان پذیر است؟

نمایه شدن مجلات توسط برخی پایگاه‌های داده اطلاعاتی و یا سایت‌های معتبر علمی، اعتبار علمی ویژه‌ای به مجلات مذکور خواهد داد و برای محققان و سایر مخاطبان نشان از سطح علمی و کیفیت بالای این مجلات را خواهد داشت. سایت jcr را می‌توان به عنوان یکی از این سایت‌های معتبر معرفی کرد. نمایه شدن یک مجله توسط این سایت و وارد شدن نام یک مجله به لیست مجلات jcr برای محققان نشان از قابل اعتماد بودن تحقیقات و مقالات چاپ شده در مجله و نتایج آن را خواهد داشت و دانشجویان و محققان می‌توانند با اطمینان بالا از نتایج تحقیقات چنین مجلاتی در تحقیقات خود بهره‌مند شوند و تحقیقات محققان پیشین را گسترش دهند. در این مطلب قصد داریم به تعریف مختصری از سایت jcr و نحوه دسترسی به سایت jcr بپردازیم. محققان می‌توانند با استفاده از سایت جی سی آر اطلاعات طبقه بندی شده‌ای را در حوزه تخصصی خود به دست آورند و لیستی از مقالات و مجلات مرتبط با موضوع مد نظر خود و هم‌چنین لیستی از معتبرترین منابع را به دست آورند.

دسترسی به سایت jcr برای مخاطبان رایگان نیست و شما برای استفاده از امکانات این سایت بایستی با پرداخت هزینه مربوط به عضویت این سایت درآیید.
دسترسی به سایت jcr برای مخاطبان رایگان نیست و شما برای استفاده از امکانات این سایت بایستی با پرداخت هزینه مربوط به عضویت این سایت از امکانات موجود در سایت بهره‌مند شوید.

سایت jcr چیست؟

جی سی آر یا همان گزارش استنادی مجلات Journal Citation Report، گزارشی از مجلات علمی سراسر دنیا و کیفیت علمی آنها است. این سایت به واسطه تامپسون رویترز سالیانه با توجه به فاکتورهای مد نظر خود مجلاتی را به عنوان مجلات جی سی آر معرفی می‌کند. این مجلات دارای نمره ایمپکت فاکتور خواهند بود و به عنوان مجلات آی اس آی معرفی می‌شوند. قرار گرفتن نام یک مجله در لیست سالیانه جی سی آر اعتبار بسیار بالایی برای مجله کسب خواهد کرد و چاپ مقاله در چنین مقاله‌ای دارای تعداد بازدید بالا و به تبع آن تعداد استنادات بالایی خواهد داشت.

جی سی آر توسط تیمم clarivate و برای تسهیل ارزیابی و سنجش مجلات و مقالات توسط دانشجویان و محققان برای مخاطبان ارائه شده است.

نحوه دسترسی به سایت jcr

دسترسی به سایت jcr برای مخاطبان رایگان نیست و شما برای استفاده از امکانات این سایت بایستی با پرداخت هزینه مربوط به عضویت این سایت درآیید و از امکانات موجود در سایت بهره‌مند شوید. دسترسی به این سایت از طریق این آدرس امکان پذیر است. شما می‌توانید در این سایت علاوه بر اطلاعات اولیه کتاب شناختی ناشر و مجله، عنوان مجله، زبان انتشار مجله و شماره issn مجله، از دسته بندی موضوعی موجود در سایت نیز بهره مند شوید. در این سایت 171 موضوع علمی و 54 موضوع از علوم اجتماعی طبقه بندی شده‌اند.

محتوای موجود در سایت جی سی آر به ترتیب زیر تقسیم بندی شده است:

  • معرفی مجلات جی سی آر و تعیین به روزترین مجلات در یک زمینه تخصصی.
  • معرفی مجلات با بالاترین نمره ایمپکت فاکتور یا همان ضریب تاثیر در یک زمینه تخصصی خاص.
  • معرفی مجلات با بیشترین تعداد استنادات در یک زمینه تخصصی خاص.
  • معرفی مقالات با بالاترین تعداد چاپ و انتشار در یک حوزه تخصصی خاص.
  • ارائه اطلاعات دسته بندی موضوعی به عنوان یک معیار برای سنجش مجلات.
  • ارائه لیست مجلات به تفکیک موضوعات و زمینه‌های تخصصی گوناگون.

نحوه اطلاع از isi بودن مقالات و مجلات:

برای اطلاع از این که مقاله‌ای به عنوان مقاله isi معرفی گشته است و یا به عبارت دیگر مجله منتشر کننده آن جزو مجلات نمایه شده توسط تامپسون رویترز و مجلات jcr است یا خیر، بایستی به سایت jcr مراجعه کنید و لیست مجلات نمایه شده را دریافت کنید. دسترسی به سایت jcr و استفاده از امکانات این سایت برای مخاطبان رایگان نیست و شما بایستی برای دریافت اطلاعات از این سایت، با پرداخت هزینه مربوطه، به عضویت سایت درآیید. سایت ژورنال هاب این کار را برای شما تسهیل کرده است و شما می‌توانید به یکی از دو روش زیر با مراجعه به این سایت از آی اس آی ( isi )بودن یک مجله و یا نمایه شدن یک مجله توسط سایت jcr اطمینان حاصل کنید:

  1. پس از ورود به سایت و در صفحه اصلی سایت ژورنال هاب، یک کادر برای وارد کردن شماره issn مجله مشاهده خواهید کرد. شما می‌توانید در صورت در دسترس بودن شماره issn مجله مد نظر، با انجام جستجو به صفحه اطلاعات مجله دسترسی پیدا کنید. در این صفحه در صورتی که مجله‌ای در لیست مجلات jcr ثبت شده باشد، برای این مجله ایمپکت فاکتور تعریف خواهد شد و عبارتی به شکل زیر برای شما به نمایش در خواهد آمد:اطلاعات مشاهده شده برای تایید جی سی آر بودن یک مجله
  2. در صورتی که شما از شماره issn مجله مد نظر خود آگاهی ندارید می‌توانید با ورود به بخش معرفی مجلات در سایت ژورنال هاب، حوزه تخصصی مجله مد نظر خود را وارد کرده و نام مجله را در لیست مشاهده شده جستجو کنید. پس از یافتن نام مجله مد نظر می‌توانید با ورود به صفحه اطلاعات آن فاکتورهای مورد نظر خود را در آن صفحه جستجو کنید.

 

7 دیدگاه دربارهٔ «آیا دسترسی به سایت jcr به صورت رایگان امکان پذیر است؟»

    1. ممنون که سایت ما را مطالعه می‌کنین.
      سایت در حال به روز رسانی است و به زودی مطالب به روز شده و امکانات جدیدی هم به سایت اضافه خواهد شد.

  1. گروه نویسندگان

    دوست عزیز همان طور که شما از نوشته دوستان و همکاران ما خرسند هستین، ما هم از کامنت شما خیلی خیلی خوشحالیم.
    ممنون بابت انرژی خوبی که به ما می‌دهید تا راه‌مون را ادامه بدیم.
    وقتی کامنت شما را دیدم، من به شخصه خستگی از تنم در اومد و خیلی خوشحال شدم.
    ممنون که همراه ما هستین

  2. سلام من دانشجوی دکتری رشته حسابداری هستم واساتیدم گفتند باید مقاله jcrبرای هرترم وهردرس بدم حالا میتونید یادم بدید صفرکیلومترم درزمینه پژوهش وخیلی مضطرب وناراحت

    1. گروه نویسندگان

      دوست عزیز
      این نکته را مد نظر داشته باشد که در صورت داشتن JCR از پایان‌نامه خودتان یک کار شاهکار خواهد بود. برای یادگیری نگارش مقاله هم می‌توانید مقالات مرتبط با رشته دانشگاهی خودتان را بخونید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *