لیست مجلات اسکوپوس 2018

لیست مجلات اسکوپوس 2018

نویسندگان مقالات پس از نگارش مقاله معمولاً در راستای انتشار آن در یکی از مجلات معتبر علمی تلاش می‌کنند. به هر میزان که مجله منتشر کننده مقاله نویسنده دارای اعتبار علمی بالاتری باشد، به همان میزان اعتبار مقاله و نویسنده آن بالا می‌رود و مقاله تعداد خواننده و استنادات بیشتری را به خود جذب می‌کند. برای شناخت مجلات معتبر علمی و ارزیابی کیفیت آن‌ها راه‌های مختلفی وجود دارد. از جمله راه‌های موجود برای ارزیابی مجلات علمی نمایه شدن آن‌ها توسط پایگاه‌های نمایه سازی معتبری هم‌چون اسکوپوس، ISI و .. است. در این مطلب قصد داریم به مجلات نمایه شده توسط اسکوپوس و لیست مجلات اسکوپوس در سال 2018 اشاره کنیم.  پایگاه اسکوپوس به صورت سالانه مجلات علمی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و لیست مجلات خود را به روز می‌کند.

اسکوپوس چیست؟

اسکوپوس یک نمایه استنادی مربوط به الزویر( Elsevier) است که شامل حدود 36000 موضوع در علوم مختلف مانند علوم زیستی، علوم اجتماعی، فیزیک و شیمی می‌شود. اسکوپوس شامل 3 بخش کلی مجلات، نشریات دانشگاهی یا کتاب‌ها می‌شود. یکی از مزایای محصولات اسکوپوس این است که هر ساله توسط افراد متخصص مورد بازبینی قرار می‌گیرد و تلاش می‌شود تا از استانداردهای کیفیت بالا نوشته‌ها اطمینان حاصل شود.

تفاوت اسکوپوس با مقاله ISI

داده‌های معتبر علمی در هر دو نمایه اسکوپوس و آی اس آی به چاپ می‌رسد.

محتوا: اسکوپوس دارای 28 میلیون سند است، این در حالی است که isi 37 میلیون سند در اختیار دارد.

جزئیات استناد: تفاوت چندانی در استناد بین اسکوپوس و isi نیست و بسیاری از مقالات بین این دو نمایه مشترک هستد ولی به طور کلی دقت آی اس آی در زمینه ارجاعات به مقاله از اسکوپوس بیشتر است.

تعداد ژورنال: اسکوپوس شامل 1500 عنوان ژورنال است این در حالی است که isi شامل تقریباً 9000 ژورنال هستند.

سرعت: یکی از مزایای اسکوپوس نسبت به آی اس آی سرعت آن است. به عبارت ساده سرعت ساده اسکوپوس بیشتر از سایت آی اس آی است و محققان می‌توانند با سرعت و راحتی بیشتری اقدام به جستجوی مقالات خود کنند. البته وب‌سایت گوگل اسکالر از هر دو این نمایه‌ها بیشتر است.

میزان پوشش: پوشش اسکوپوس تا قبل از سال 1996 به میزان 10 درصد و بعد از آن سال به میزان 30 درصد از آی اس آی کمتر بوده است.

به روز بودن: از لحاظ به روز کردن محتوا تفاوت چندانی بین اسکوپوس و آی ای آی وجود ندارد.

جست‌وجو: جست‌وجوی مجلات در پایگاه اسکوپوس آسان‌تر از آی اس آی است ولی گوگل اسکالر نسبت به مجلات و مقالات اسکوپوس دقت کمتری دارد.

لیست مجلات اسکوپوس لیستی از مجلات است که سالانه توسط پایگاه اسکوپوس نمایه سازی میشوند و در اختیار محققان . دانشجویان قرار می‌گیرد.

لیست مجلات اسکوپوس لیستی از مجلات است که سالانه توسط پایگاه اسکوپوس نمایه سازی میشوند و در اختیار محققان . دانشجویان قرار می‌گیرد.

برای دانلود لیست مجلات اسکوپوس در سال 2018 روی این آدرس کلیک کنید: Scopus2018

هم‌چنین می‌توانید برای دانلود لیست مجلات اسکوپوس2018 ایرانی به طور اختصاصی، روی این آدرس کلیک کنید: لیست مجلات اسکوپوس 2018 ایرانی

چگونه مطمئن شویم یک مجله در لیست مجلات اسکوپوس هست یا نه؟

برای این منظور می‌توانید وارد سایت ژورنال هاب شوید و در صفحه اصلی با وارد کردن شماره ISSN مجله مد نظر در کادر مشاهده شده، وارد صفحه اطلاعات مجله شوید.

در صفحه مشاهده شده در صورتی که مجله مورد نظر شما در لیست اسکوپوس موجود باشد، عبارتی را مانند شکل زیر مشاهده خواهید کرد:

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *