8 دلیل که موجب اکسپت مقاله علمی پژوهشی شما می‌شود.

مقالات علمی دارای انواع مختلفی هستند که در مطالب پیشین به آنها اشاره شده است. به عنوان یکی از انواع مقالات علمی می‌توان به مقالات علمی پژوهشی اشاره کرد. مقالات علمی پژوهشی بر خلاف مقالات علمی ترویجی، بایستی مطلب جدیدی را به جامعه علمی تحویل دهند و محققان بایستی در نگارش مقاله و انجام تحقیقات به نوعی نوآوری به خرج داده باشند. اکسپت مقاله علمی پژوهشی دارای شرایط ویژه‌ای است که در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم.

قالب کلی نگارش صحیح یک مقاله علمی پژوهشی

مجلات علمی مختلف برای مقالات خود قالب مشخصی را تعیین می‌کنند و آن را در وب‌سایت خود قرار می‌دهند. با وجود این که ممکن است جزئیات موارد موجود در قالب کلی در مجلات مختلف با یکدیگر متفاوت باشد، اغلب آنها از یک قالب استاندارد کلی تبعیت می‌کنند که در ادامه برای شما ارائه خواهیم داد:

  1. عنوان: در صفحه اول عنوان مقاله و نام نوسنده مقاله ذکر می‌شود.
  2. چکیده: خلاصه‌ای از تحقیقات و نتیجه آن برای خواننده بیان می‌شود.
  3. مقدمه: خواننده را برای ورود به متن تحقیق آماده می‌سازد و بخش‌های مختلف را توضیح می‌دهد.
  4. متن پژوهش: متن اصلی تحقیقات در این قسمت بیان می‌شود.
  5. روش تحقیق: اقدامات انجام گرفته بر روی داده‌ها جهت کسب نتایج به طور کامل برای محققان بعدی شرح داده می‌شود.
  6. تجزیه و تحلیل: نتایج به دست آمده از تحقیقات برای حواننده آنالیز می‌شود.
  7. نتیجه گیری: نتیجه نهایی تحقیقات و کاربرد تئوری و عملی نتایج برای مخاطبان شرح داده می‌شود.
  8. منابع: لیستی از تمامی منابعی که در نگارش مقاله به آن‌ها استناد شده است، به طور کامل و به ترتیب حروف الفبا در صفحه آخر تحقیق اضافه می‌شود. منابع فارسی پیش از منابع انگلیسی نوشته می‌شوند.
اکسپت مقاله علمی پژوهشی دارای شرایط ویژه‌ای است که نویسندگان در صورتی که بتوانند این شرایط را رعایت کنند، شانس پذیرش مقاله خود را بالا خواهند برد.
اکسپت مقاله علمی پژوهشی دارای شرایط ویژه‌ای است که نویسندگان در صورتی که بتوانند این شرایط را رعایت کنند، شانس پذیرش مقاله خود را بالا خواهند برد.

8 دلیل که موجب اکسپت مقاله علمی پژوهشی شما خواهد شد:

  1. مقاله شما دیدگاه جدیدی را نسبت به یک موضوع و مسئله مهم روشن سازد.

به عنوان مثال با توضیح دادن مفهوم داده‌هایی که دارای واریانس زیادی باشند و یا یافتن راه حل برای مشکلی که برای افراد زیادی مشکل ایجاد کرده بود.

  1. دیدگاه شما برای افرادی که نقش تصمیم گیری دارند مفید باشد.

در صورتی که شما موردی را برای مخاطبان شرح دهید که به افراد تصمیم گیرنده به خصوص در تصمیم‌های بلند مدت سازمانی و یا خانوادگی کمک کند، شانس اکسپت مقاله علمی پژوهشی شما افزایش خواهد یافت.

  1. دیدگاه شما برای ساخت یک تئوری یا قالب بندی قابل استفاده باشد.

در صورتی که مقاله شما برای ساخت یک تئوری جدید و یا حتی پیشبرد یک تئوری موجود قابل استفاده باشد، شانس اکسپت مقاله علمی پژوهشی بالا خواهد رفت.

  1. دیدگاه شما سوالات مهم و جدیدی را ایجاد کند.

اگر تحقیقات شما باعث ایجاد سوالات و مسائل جدیدی در ذهن سایر محققان گردد، دارای امتیاز بیشتری برای چاپ شدن خواهد بود.

  1. روش تحقیق شما مناسب باشد.

در صورتی که روش‌هایی که برای تحقیق، جمع آوری داده‌ها و آنالیز داده‌ها مناسب و در دسترس باشند، ویراستاران مجلات امتیاز بیشتری به مقاله شما خواهند داد.

  1. دقت در جمع آوری اطلاعات بالا باشد.

اگر روش‌های مورد استفاده در تحقیق به دقت انجام شده باشند و دلیل و چگونگی پوشش نتایج توسط داده‌های جمع آوری شده به درستی توپیح داده شده باشد، اکسپت مقاله علمی پژوهشی تسهیل می‌گردد.

  1. مقاله با پژوهش‌های پیشین ارتباط داشته باشد.

شکل دادن ارتباطات مقاله با کارهای پیشین در زیمنه تخصصی مشابه و یا سایر زمینه‌های تخصصی، برای ساخت استدلال‌های مناسب در پژوهش، دارای امتیاز خاصی برای اکسپت مقاله خواهد بود.

  1. نویسنده یک داستان خوب روایت کند!

به این معنا که متن مقاله به صورت مناسب و صحیح نگارش شده باشد و قابل فهم برای همگان باشد و همچنین استدلال‌های مطرح شده منطقی باشند و یکدیگر را نقض نکنند.

سرقت علمی:

با وجود این که برخی مقالات ممکن است تمام 8 مورد ذکر شده را رعایت کرده باشند، سوال مهمی که در ذهن همه شکل می‌گیرد این است که آیا مقاله اورجینال است؟ امروزه با پیشرفت تکنولوژی و وجود نرم افزارهای متعدد در زمینه سرقت علمی، در صورتی که در نگارش یک مقاله هرگونه سرقت علمی به کار رفته باشد، قبل از رسیدن مقاله به دست ویراستاران مجله این موضوع مشخص خواهد شد و نویسنده طبق قوانین مجازات سرقت علمی، مجازات خواهد شد.

نکات مهم:

  • قبل از ارسال یک مقاله برای گرفتن پذیرش، از مناسب بودن مجله هدف خود اطمینان حاصل کنید. به این معنی که مطمئن شوید زمینه تخصصی مقاله و پژوهش شما، با مقالات چاپ شده در مجله مد نظر مشابه است.
  • برخی اوقات پس از فرستادن متن اولیه برای ویراستار مجله، ویراستار نکاتی را برای شما مشخص می‌کند و از شما می‌خواهد نسبت به ویرایش برخی جزئیات اقدام کنید. در صورت وقوع چنین موردی موارد مشخص شده توسط ویراستار را به طور دقیق و کامل ویرایش کنید و مقاله را بار دیگر برای نویسنده ارسال کنید. ممکن است در برخی از موارد مطرح شده توسط ویراستار نظر شما با نظر وی مخالف باشد؛ در این صورت نظر ویراستار مجله ارجحیت دارد و شما بایستی عین تذکرهای وی را مورد توجه قرار دهید.

2 دیدگاه دربارهٔ «8 دلیل که موجب اکسپت مقاله علمی پژوهشی شما می‌شود.»

  1. سلام قصد اکسپت مقاله جهت دفاع از پایان نامه را دارم لطفا ژورنال داخلی علمی پژوهی ارسال کنید جهت استعلام از دانشگاه رشته حقوق بین الملل

    1. گروه نویسندگان

      دوست عزیز
      لیست مجلات مورد تایید در سایت وزارت علوم موجود است و می‌توانید با مراجعه به آن این لیست را تهیه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *