نحوه سرچ مقاله در ساینس دایرکت

جستجو در ساینس دایرکت

راه‌های مختلفی برای جستجوی محتوا در ساینس دایرکت وجود دارد که هر کدام بر مبنای موضوع مورد جستجوی شما شکل می‌گیرد. به عنوان مثال ممکن است شما یک ایده کلی برای موضوع مورد علاقه جهت کسب اطلاعات و یا نام مجله یا تحقیق مشخصی را در نظر خود داشته باشید. در این مطلب قصد داریم به نحوه سرچ مقاله در ساینس دایرکت و چگونگی استفاده از ابزار مختلف جستجوی سایت بپردازیم.

نحوه سرچ مقاله در ساینس دایرکت

جستجوی سریع، محتوای مورد نظر شما را به نمایش خواهد گذاشت. در این روش شما می‌توانید محتوای مد نظر خود را با وارد کردن کلمات کلیدی مرتبط، نام نویسنده، نام مجله یا کتاب مورد جستجو و … جستجو کنید. برای انجام این کار بایستی عبارت مورد جستجو را در فیلد مربوطه وارد کنید. هم‌چنین شما می‌توانید با استفاده از گزینه‌های موجود در نوار refine filters، نتایج جستجوی خود را محدودتر و مشخص‌تر سازید.

نحوه سرچ مقاله در ساینس دایرکت دارای نکات ریزی است که با یادگیری و به کار بردن این نکات جستجوی بهینه‌تری را در سایت خواهید داشت.
نحوه سرچ مقاله در ساینس دایرکت دارای نکات ریزی است که با یادگیری و به کار بردن این نکات جستجوی بهینه‌تری را در سایت خواهید داشت.

نحوه سرچ مقاله در ساینس دایرکت و چگونگی محدود سازی جستجو

در صورتی که قصد داشته باشید موضوعات مرتبط‌تر، محتوای قابل دسترسی و یا محتوای جدید و مطالب به روز را جستجو کنید، بایستی از ابزار جستجوی پیشرفته بهره‌مند شوید. این ابزار به شما کمک خواهد کرد محتوای مورد جستجوی خود را محدودتر سازید و پارامترهای مختلفی برای جستجوی محتوا در اختیار شما قرار خواهد داد. برای این منظور با کلیک بر روی گزینه advanced search در بالای صفحه، وارد صفحه جستجوی پیشرفته شوید. در صفحه مذکور گزینه‌هایی برای جستجو نمایش داده خواهد شد. در این صفحه در صورتی که شما دارای عضویت سایت ساینس دایرکت باشید و وارد صفحه کاربری خود شده باشید، می‌توانید جستجوی خود را به صورت کلی انجام دهید و یا نتایج جستجو را به کتاب، مجله، کارهای مرجع و یا تصاویر محدود سازید. پس از این که محدودیت جستجوی خود  را انتخاب کردید، می‌توانید در فیلد اول موضوع مورد جستجوی خود را وارد کنید و سپس زمینه تخصصی مد نظر خود را در فیلد پایین‌تر علامت بزنید. هم‌چنین شما می‌توانید با استفاده از گزینه‌های AND، OR و یا OR NOT موضوعات ترکیبی با موضوع مورد نظر را جستجو کنید. (برای بهره‌مندی از نکات ریز بیشتر برای انجام جستجوی پیشرفته می‌توانید از گزینه search tips در بالای صفحه جستجوی پیشرفته استفاده کنید).

پس از انتخاب گزینه‌های مطرح شده در ادامه می‌توانید نتایج جستجوی خود را به کتب، مجلات، موارد مورد علاقه، مقالات با دسترسی آزاد و یا مجلات آبونه شده محدود سازید. شما هم‌چنین توانایی محدود سازی نتایج جستجو از نظر سال انتشار مقاله را نیز دارید. پس از انتخاب موارد مطرح شده با استفاده از گزینه search نتایج جستجو را مشاهده کنید.

جستجو در سایت ساینس دایرکت

نحوه سرچ مقاله در ساینس دایرکت و مشاهده جزئیات مقالات

پس از این که جستجوی خود را با عبارات مد نظر خود و اعمال فیلترهای مختلف انجام دادید، صفحه‌ای برای شما ظاهر می‌گردد که مقالات مد نظر جستجو را برای شما به نمایش می‌گذارد.

در صفحه مشاهده شده و زیر هرکدام از محتوای جستجو شده، عبارتی تحت عنوان abstract وجود دارد که با انتخاب این گزینه می‌توانید چکیده‌ای از محتوای جستجو شده را در اختیار داشته باشید. پس از این که چکیده محتواهای موجود را مطالعه کردید، می‌توانید با انتخاب مقالات مورد نیاز خود آنها را به طور هم زمان دانلود کنید.

در قسمت سمت راست نام مقالات جستجو شده مربعی وجود دارد که ممکن است دارای سه رنگ سبز، نارنجی و یا سفید باشد. هر کدام از این رنگ‌ها دارای معنای به خصوصی است. به این صورت که رنگ سبز به معنی امکان دسترسی کامل به کل محتوای متن، رنگ نارنجی به معنای آزاد بودن دسترسی به مقاله و رنگ سفید به معنای در دسترس بودن تنها چکیده مقاله مشاهده شده است.

در صورتی که پس از جستجو، روی نام یکی از مقالات شاهده شده کلیک کنید، صفحه‌ای برای شما نمایش داده خواهد شد که در این صفحه علاوه بر امکان دانلود مقاله به صورت پی دی اف، امکانات دیگری نیز به عنوان کاربر در اختیار شما قرار داده خواهد شد. در این صفحه در کنار متن مقاله که مانند فرم پی دی اف برای شما قابل مشاهده خواهد بود، جدولی در سمت چپ صفحه وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از آن به راحتی به بخش‌های مختلف مقاله دسترسی داشته باشید و مثال‌هایی را دریافت کنید. هم‌چنین جدول دیگری در سمت راست صفحه برای شما به نمایش درخواهد آمد که مقالات مرتبط و مقالات استناد دهنده را برای شما معرفی می‌کند. در این صفحه ابزار دیگری از مقاله مد نظر خود هم چون مدل‌های سه بعدی مقاله، نقشه‌ها و … را در صورت دارا بودن، مشاهده خواهید کرد. در صورتی که علاقه‌مند باشید می‌توانید تصاویر تحقیق را به شکل یک فایل پاور پوینت برای خود دانلود کنید.

در نهایت شما می‌توانید از قسمت بالای صفحه، مقاله را به E-reader خود منتقل کنید و یا مقاله را دانلود کنید.

 

4 دیدگاه دربارهٔ «نحوه سرچ مقاله در ساینس دایرکت»

    1. گروه نویسندگان

      ممنون از شما دوست عزیز
      که به سایت ما سر می‌زنید و نظرتان خوب خودتان را با ما به اشتراک می‌گذارید.

    1. گروه نویسندگان

      دوست عزیز
      چشم سعی می‌کنیم در صورت امکان یک نوشته دیگر در نظر بگیریم و به صورت مفصل‌تر این قضیه را توضیح دهیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *