فول فاند دکتری آلمان :‌ شرایط تحصیل و بهره‌مندی از فول فاند دکتری آلمان

فول فاند دکتری آلمان

فول فاند دکتری آلمان :‌ شرایط تحصیل و بهره‌مندی از فول فاند دکتری آلمان

بهره‌مندی از فول فاند‌ دکتری آلمان برای آن دسته از داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه‌های کشور آلمان را دارند،‌ می‌تواند مزیت‌های مالی بسیاری به همراه داشته باشد و زمینه را برای تحصیل رایگان و‌ مقرون به صرفه در این کشور برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کند.‌ بهره‌مندی از فول فاند دکتری آلمان‌ به این معنی است که دانشجویان‌ هزینه‌ای بابت شهریه دانشگاهی پرداخت نمی‌کنند و علاوه بر تحصیل رایگان در دانشگاه‌، مورد حمایت مالی از طرف دولت، دانشگاه، یا ارگان‌های دیگر قرار می‌گیرند و مبلغی را به عنوان کمک هزینه تحصیلی و زندگی دانشجویی‌ دریافت می‌کنند.‌ کشور آلمان به واسطه‌ی دانشگاه‌های عالی رتبه و شرایط مناسبی که برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند، یکی از بهترین مقصد‌های تحصیلی نزد دانشجویان بین‌المللی به شمار می‌آید.‌ در این نوشته به بررسی شرایط تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه‌های کشور آلمان و شرایط بهره‌مندی از فول فاند دکتری آلمان‌ خواهیم پرداخت.‌ اگر شما نیز رویای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه‌های کشور آلمان را دارید و می‌خواهید از مزایای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان‌ بهره‌مند، شوید پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را با دقت دنبال کنید.

فول فاند دکتری آلمان

ادامه تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه‌های کشور آلمان

تحصیل در آلمان

کشور آلمان دارای دانشگاه‌های بسیار خوبی است که دارای رتبه‌های جهانی در سطح بین‌المللی هستند و از دانشجویان بین‌المللی پذیرش به عمل می‌آورند.‌ سیستم آموزشی و دانشگاه‌های این کشور‌ افراد نخبه و چهره‌های مشهور و متفکر بسیاری را به جامعه‌ی جهانی تحویل داده‌اند.‌ بسیاری از دانشمندان معروف مانند آلبرت انیشتین، فیزیکدان و تئوری پرداز،‌ اهل کشور آلمان هستند. همچنین این کشور متفکران و فیلسوفان بسیاری را پرورش داده است که مسیر فکری جامعه‌ی جهانی را تحت تاثیر قرار داده‌اند.‌ از لحاظ تکنولوژی و فناوری نیز آلمان یک کشور بسیار پیشرفته به شمار می‌آید.‌ همچنین کشور آلمان دارای طبیعت بسیار زیبایی است و‌ سایت‌های فرهنگی و‌ جاذبه‌های تاریخی و طبیعی در کنار فناوری جدید و مدرن این کشور،‌ جامعه‌ای بسیار جذاب را به وجود آورده‌اند.‌ بنابراین تعجبی ندارد که بدانید که‌ آلمان در جایگاه هفتم پربازدیدترین کشورهای جهان‌ قرار دارد.

فاند تحصیلی آلمان

دانشگاه‌های بسیار معتبر با شرایط تحصیل عالی

‌در صورتی که شما دانشگاه‌های کشور آلمان را‌ برای ادامه تحصیل دکترا‌ در نظر گرفته‌اید، باید بگوییم که انتخاب بسیار مناسبی را انجام داده‌اید. چرا که کشور آلمان مهد تحصیل دکتری‌ در جهان به شمار می‌آید.‌ می‌توان گفت اولین بار دوره‌ی دکترا و دوره‌های پژوهشی و تحقیقاتی در‌ دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی عالی آلمان شکل گرفته و پرورش یافت.‌ به همین دلیل آلمان‌ ریشه و اساس‌ پژوهش در‌ مقطع دکتری در جهان به شمار می‌آید.‌ اساتید و فعالان‌ دانشگاه‌های این کشور بسیار با سواد و با تجربه هستند و‌ نقش مهمی ‌در پرورش و تربیت دانشجویان نخبه‌ و کارآمد دارند. آلمان دارای دانشگاه‌ها،‌ دانشگاه‌های فنی و موسسات آموزشی عالی پژوهشی و تحقیقاتی‌ متعددی است که‌  برنامه‌های مختلف تحصیلی را در رشته‌ها و شاخه‌های گوناگون‌ ارائه می‌دهند و امکان تحصیل در این برنامه‌ها را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کنند.

فاند تحصیلی آلمان

تفاوت دانشگاه‌های دولتی و خصوصی در آلمان

آلمان دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی است.‌ باید بدانید که تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان در مقطع دکترا برای تمامی ‌دانشجویان، اعم از دانشجویان داخلی و دانشجویان بین‌المللی، رایگان است و‌دانشگاه‌های دولتی آلمان هزینه‌ای بابت شهریه از دانشجویان‌ دریافت نمی‌کنند.‌ می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ادامه تحصیل در دانشگاه‌های آلمان در مقطع دکترا بهره‌مندی از امکان تحصیل رایگان برای تمامی ‌دانشجویان بین‌المللی‌ از نقاط مختلف جهان و‌ ملیت‌های گوناگون است.‌ علاوه بر امکان تحصیل رایگان‌ در دانشگاه‌های دولتی، دانشجویان می‌توانند از فول فاند دکتری آلمان‌ بهره‌مند شوند و به صورت ماهیانه‌ یا سالیانه‌ کمک هزینه‌های مختلفی را دریافت کنند. این کمک هزینه‌ها جهت تامین تمام یا بخشی از هزینه‌های تحصیلی و زندگی دانشجویی‌ به داوطلبان واجد شرایط تعلق می‌پذیرند.‌

باید به این نکته‌ی مهم توجه کنید که‌ در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های خصوصی کشور آلمان، باید هزینه‌ی تحصیل در دانشگاه را پرداخت کنید.‌ در واقع دانشگاه‌های خصوصی‌ کشور آلمان بر خلاف دانشگاه‌های دولتی آن رایگان نیستند و برای تحصیل در آنها دانشجویان باید‌ هزینه شهریه دانشگاهی را پرداخت کنند.‌ علاوه بر این، بهره‌مندی از فول فاند دکتری آلمان در‌ صورت تحصیل در‌ دانشگاه‌های دولتی این کشور امکان پذیر است و اغلب‌ برای آن دسته از دانشجویانی که در دانشگاه‌های خصوصی به ادامه تحصیل می‌پردازند فاندی تعلق نمی‌گیرد و‌ دانشجویان باید مسئولیت هزینه‌های‌ تحصیل و زندگی در طول دوره تحصیل را به عهده بگیرند.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های آلمان و مبلغ فول فاند دکتری آلمان

اخذ فاند دکتری آلمان

باید به این نکته‌ی مهم توجه کرد که با اینکه تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه‌های دولتی کشور آلمان برای دانشجویان بین‌المللی بدون توجه به ملیت آنها رایگان است، دانشجویان باید هزینه‌های دیگری را در طول دوره تحصیلی پرداخت نمایند. در بیشتر دانشگاه‌های دولتی کشور آلمان مدت زمان تحصیل در مقطع دکترا طی 3 سال اول ( یعنی 6 ترم تحصیلی ) و رایگان است و در این مدت دانشجویان هزینه‌ای بابت شهریه دانشگاه پرداخت نخواهد. اما ممکن است در صورت طول کشیدن تحصیل شما در دوره‌ی دکترا، از شما خواسته شود که هزینه‌ی تحصیل در ترم‌های اضافه را که خارج از طول دوره‌ی استاندارد تعیین شده توسط دانشگاه هستند، پرداخت نمایید. همچنین باید در نظر بگیرید که حدود 150 الی 200 یورو بابت هزینه‌های عمومی ‌دانشجویی و اداری و بهره‌مندی از خدمات و امکانات دانشجویی باید پرداخت نمایید. این هزینه با توجه به نوع دانشگاه و موسسه‌ی آموزش عالی محل تحصیل شما ممکن است کمی ‌متغیر باشد.

با اینکه دانشگاه‌های دولتی در مقطع دکترا هزینه‌ای بابت شهریه از دانشجویان بین‌المللی دریافت نمی‌کنند، دانشجویان باید دقت کنند که هزینه‌های زندگی در کشور آلمان را باید پرداخت نمایند. این هزینه‌ها شامل هزینه اقامت، هزینه تهیه خوراک و غذا، هزینه تهیه لوازم تحریر و کتاب، هزینه خرید پوشاک، هزینه استفاده از وسایل نقلیه عمومی، هزینه استفاده از اینترنت و تلفن و دیگر هزینه‌های زندگی است. با توجه به گزارش شبکه دانشجویی آلمان، دانشجویان بین‌المللی به صورت میانگین 820 یورو در هر ماه برای هزینه‌های زندگی دانشجویی خود، پرداخت می‌کنند. البته باید گفت که سبک زندگی هر دانشجو نقش مهمی‌ در میزان هزینه‌های زندگی او خواهد داشت. به عنوان مثال شهر محل تحصیل، منطقه‌ای که دانشجو در آن اقدام به اجاره‌ی خانه می‌کند و … در میزان هزینه‌های دانشجویی تاثیر دارند.

دانشجویان می‌توانند به روش‌های مختلفی در هزینه‌های تحصیل و زندگی خود صرفه جویی به عمل بیاورند و با کمترین هزینه به ادامه تحصیل در کشور آلمان مشغول ‌شوند. برای مثال دانشجویان می‌توانند از امکانات دانشگاهی مانند اقامت در خوابگاه‌ها و منزل‌های دانشجویی، اجاره‌ی یک خانه به صورت چند نفره برای کاهش هزینه‌های اجاره و هزینه‌های مصرف انرژی، تهیه غذا از سلف یا غذاخوری دانشگاه، تهیه بلیط‌های تخفیف دار دانشجویی برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی‌ و بازدید از اماکن فرهنگی و شرکت دربرنامه‌های هنری و ورزشی و… بهره‌مند شوند.

مراحل اپلای دکترا و نکاتی که باید به آنها توجه کنید

انواع فول فاند دکتری آلمان برای دانشجویان بین الملل

فول فاند کتری آلمان

دولت و دانشگاه‌های آلمان به منظور جذب هر چه بیشتر دانشجویان خارجی امکانات و تسهیلات بسیاری را در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌دهند و امکان بهره‌مندی از کمک هزینه‌های تحصیلی متعددی را برای آنها فراهم می‌کنند. به خصوص برای دانشجویان بین‌المللی مقطع دکترا فاندها و کمک هزینه‌های بسیاری در نظر گرفته می‌شود. در این قسمت به معرفی چند نمونه از بهترین فول فاند دکتری آلمان برای دانشجویان بین‌المللی خواهیم پرداخت.

چگونه فاند تحصیلی بگیریم؟

فاند تحصیلی ‌ DAAD Scholarship Programs‌

فاند DAAD

منظور از عبارت اختصاری Deutscher akademischer Austauschdients سرویس تبادل دانشگاهی آلمان است. این سازمان عضوی از موسسات آموزشی آلمان است که ارتقاء روابط علمی ‌بین‌المللی آلمان را به عهده دارد. هدف اصلی این موسسه پذیرش دانشجویان بین‌المللی، افراد دانشگاهی و پژوهشگران و محققان از کشورهای مختلف دنیا است. این موسسه با هدف حمایت و پشتیبانی از دانشجویان و پژوهشگران خارجی، فاندهای مختلفی به دانشجویان بین‌المللی، دانشجویان فارغ‌ التحصیل، پژوهشگران و دانشمندان اعطاء می‌کند.

باید اضافه کرد که کمک فاندهای تحصیلی به آن دسته از دانشجویان خارجی که قصد ادامه تحصیل در یک دوره‌ی تحصیلی تمام وقت در دانشگاه‌های کشور آلمان را دارند، اعطاء می‌شوند. برای دانشجویان مقطع دکترا این کمک هزینه به مبلغ 1,200 یورو در هر ماه پرداخت می‌شود. با توجه به هزینه‌های زندگی دانشجویی در آلمان، دریافت این کمک هزینه می‌تواند کمک بزرگی به دانشجویان بین‌المللی باشد و بخش زیادی از مخارج تحصیل و زندگی آنها را فراهم کند. این کمک هزینه یکی از بورسیه‌های تحصیلی آلمان است که دانشجویان خارجی زیادی برای دریافت آن تلاش می‌کنند. این کمک هزینه به رشته‌های مختلف در مقاطع تحصیلی مختلف اعطاء می‌شود. برای آگاهی از شرایط دریافت کمک هزینه‌های مختلف اعطاء شده به رشته‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف می‌توانید به وب‌سایت رسمی ‌این بورسیه به آدرس اینترنتی زیر مراجعه نمایید.

فاند تحصیلی ‌ Heinrich Boll Foundation Scholarships in Germany

این کمک هزینه‌ی تحصیلی هر سال تقریباً به تعداد 1200 دانشجوی خارجی تعلق می‌پذیرد و دانشجویان خارجی در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. باید گفت که این کمک هزینه‌ی تحصیلی به دانشجویان خارجی با ملیت‌های گوناگون اعطاء می‌شود. آن دسته از دانشجویانی که داوطلب اخذ این کمک فاند هستند، باید در حال تحصیل در یکی ازدانشگاه‌های کشور آلمان باشند. به منظور موافقت با درخواست اخذ این فاند، انتظار می‌رود که داوطلبان دارای سوابق دانشگاهی برجسته و ممتازی باشند. همچنین این فاند به دانشجویانی تعلق پیدا می‌کند که دارای بینش‌ها و فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی باشند. علاوه بر این، داوطلبان باید علاقه‌مند به شرکت در فعالیت‌هایی که مربوط به ارزش‌هایی مانند اکولوژی و حفظ محیط زیست، انرژی پایدار، دموکراسی و حقوق بشر، استقلال و آزادی فردی و عدالت است باشند. داشتن سابقه‌ی فعالیت در این زمینه‌ها یکی از امتیازهای مهم برای موفقیت برای دریافت این فاند تحصیلی است.

در صورت دریافت این فاند، دانشجویان مقطع دکتری که اهل کشورهای اتحادیه اروپا نیستند 1,200 یورو در هر ماه دریافت خواهند کرد. علاوه بر این، دانشجویان مبلغی معادل 100 یورو به عنوان کمک هزینه‌ی نقل مکان و دیگر کمک هزینه‌های فردی ( به استثنای هزینه‌ی شهریه دانشگاه) دریافت خواهند کرد. آن دسته از دانشجویانی که اهل کشورهای اتحادیه‌ی‌ِ اروپا هستند، مبلغی معادل 1,350 یورو در هر ماه دریافت خواهند کرد. علاوه بر این، مبلغی معادل 100 یورو در هر ماه به عنوان کمک هزینه‌ی انجام تحقیقات و پژوهش‌ها ( به استثنای هزینه‌ی شهریه دانشگاه) به این دانشجویان پرداخت خواهد شد. این کمک هزینه به مدت دو سال به دانشجویان خارجی تعلق می‌پذیرد. با این حال امکان تمدید آن دو بار در هر نیم سال امکان پذیر است.

فاند تحصیلی  DeutschlandStipendium National Scholarship Programme

فول فاند دکتری آلمان

این فاند تحصیلی به دانشجویان نخبه و ساعی از سرتاسر نقاط جهان اعطاء می‌گردد. یکی از امتیازهای این فاند تحصیلی این است که بدون در نظر گرفتن ملیت دانشجویان خارجی و میزان درآمد آنها یا والدین‌شان به آنها تعلق می‌گیرد. یکی از مزیت‌های دیگر این فاند تحصیلی این است که دانشجویان بین‌المللی در حال تحصیل در تمامی ‌دانشگاه‌های کشور آلمان می‌توانند از این بورسیه بهره‌مند شوند. بودجه‌ی این فاند تحصیلی از طریق همکاری بخش خصوصی و دولتی موسسه‌ها و بنیادها تامین می‌شود و همچنین اسپانسرهای خصوصی در تامین این کمک هزینه نقش دارند. دانشجویانی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی شوند حدود 150 یورو در هر ماه دریافت خواهند کرد. به علاوه این که دولت فدرال نیز 150 یورو دیگر به این مقدار اضافه می‌کند و آن را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. باید اضافه کرد که این فاند تحصیلی توسط دانشگاه به دانشجویان خارجی اعطا‌ء می‌شود. بنابراین لازم است که داوطلبان واجد شرایط و مدارک لازم که از طرف دانشگاه مربوطه تعیین شده است، باشند.

این فاند تحصیلی به مدت 2 ترم به دانشجویان پرداخت می‌شود. با این حال ممکن است که پس از بررسی پیشرفت تحصیلی و شرایط دانشجویان، با اعطای این کمک هزینه به برخی از دانشجویان در مدت طول تحصیل آنها نیز موافقت به عمل بیاید. پس از 2 ترم تحصیلی که دانشجو کمک هزینه تحصیلی را دریافت می‌کند، شورای دانشگاه به بررسی نمرات و وضعیت درسی او می‌پردازد تا تصمیم بگیرد که دانشجو هنوز شایستگی و معیارهای لازم برای دریافت این کمک هزینه را دارد یا خیر. در صورتی که دانشگاه تشخیص دهد که دانشجو شایسته‌ی اخذ این کمک هزینه‌ی تحصیلی است، اقدامات لازم برای اهدای بورسیه‌ی تحصیلی از طریق بودجه‌ی خصوصی را به دانشجوی مذکور انجام می‌دهد. همچنین امکان شرکت در برنامه‌های مربیگری، شبکه سازی و کارآموزی نیز به واسطه‌ی این بورسیه تحصیلی در فراهم خواهد بود.

فاند تحصیلیKonrad-Adenauer-Stiftung Scholarshilps in Germany for International Students

آن دسته از دانشجویانی که دارای دستاوردهای آکادمیک عالی بوده و علاقه‌مند به سیاست باشند، می‌توانند از این کمک هزینه‌ی تحصیلی بهره‌مند شوند. این کمک هزینه‌ی تحصیلی به آن دسته از دانشجویان خارجی تعلق پیدا می‌کند که به عنوان کاندیدای دکترا مشغول به تحصیل هستند و تحصیلات مقطع کارشناسی ارشد خود را قبلاً در کشور خودشان به اتمام رسانده‌اند. امکان استفاده و بهره‌مندی از این کمک هزینه‌ی تحصیلی برای دانشجویانی که می‌خواهند در مقطع تحصیلات تکمیلی، دکترا، یا برنامه‌های تحقیقاتی و پژوهشی شرکت کنند، امکان پذیر است. اولویت بهره‌مندی از این کمک هزینه‌ی تحصیلی با دانشجویانی است که اهل کشورهای در حال توسعه بوده و کاندیدای مقطع دکترا هستند. همچنین دانشجویانی که اهل کشورهایی هستند که در شرایط گذار سیاسی به سر می‌برند، دارای شانس و امتیاز بیشتری برای دریافت این کمک هزینه تحصیلی هستند.

کاندیداهای مقطع دکتری که به منظور انجام پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی به کشور آلمان آماده‌اند، به مدت 3 سال از کمک هزینه‌ای با مبلغ 1,100 یورو در هر ماه بهره‌مند خواهند شد. این کمک هزینه‌ی تحصیلی ممکن است تا مبلغ 500 یورو در هر ترم را به عنوان هزینه‌ی مربوط به شهریه‌ی ترم دانشگاه نیز تحت پوشش قرار دهد. ( باید به این نکته توجه کنید که کمک هزینه‌ی اختصاص یافته به شهریه‌ِ ترم تنها به دوره‌های تحصیلی دکترا و دوره‌های پژوهشی و تحقیقاتی تعلق پیدا می‌کند). همچنین به واسطه‌ی این فاند مذاکرات و روابط میان فرهنگی و شبکه‌های بین‌المللی گسترش پیدا کرده و روابط بین کشورها و جمهوری فدرال آلمان ارتقا پیدا می‌کند.

فاند تحصیلی ‌ Erasmus Scholarship Programs in Germany

یکی از بهترین بورسیه‌های تحصیلی در آلمان که به دانشجویان بین‌المللی اعطاء می‌شود، بورسیه تحصیلی اراسموس است. این کمک هزینه تحصیلی به دانشجویانی تعلق پیدا می‌کند که به صورت تمام وقت در حال تحصیل در دانشگاه‌های آلمان باشند. این کمک هزینه‌ی تحصیلی توسط کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا تامین می‌شود. بورسیه تحصیلی اراسموس به مدت 1 سال کمک هزینه‌های مالی را در اختیار دانشجویان بین‌المللی در حال تحصیل در دانشگاه‌های آلمان قرار می‌دهد. به منظور بهره‌مندی از این کمک هزینه‌ی تحصیلی باید در یک موسسه‌ی آموزش عالی کشور آلمان ثبت نام کنید. یکی از شرایط بهره‌مندی از کمک هزینه‌ی تحصیلی اراسموس این است که دانشگاه وطن شما و دانشگاه آلمان منشور کمک هزینه‌ی تحصیلی اراسموس را امضا کرده باشند. بسیاری از دانشگاه‌های برتر اتحادیه‌ی‌ اروپا در برنامه‌ی کمک هزینه تحصیلی اراسموس شرکت می‌کنند.

دانشگاه‌های آلمانی نیز بسیاری از برنامه‌های تحصیلی خود را با بورسیه تحصیلی اراسموس ارائه می‌کنند. این فاند تحصیلی هزینه‌ ثبت نام، هزینه مسافرت و هزینه‌های اصلی زندگی دانشجویان بین‌المللی را تحت پوشش قرار می‌دهد. به منظور کسب اطلاعات دقیق و مشاهده‌ی فهرست کامل برنامه‌ها و رشته‌هایی که کمک هزینه تحصیلی اراسموس به آن تعلق پیدا می‌کند، می‌توانید به Erasmus catalogue مراجعه کرده و دوره‌های برگزار شده در آلمان را جستجو نمایید. به این منظور می‌توانید به آدرس اینترنتی زیر نیز مراجعه نمایید:

فاند تحصیلی ‌ The Friedrich Ebert Stiftung Scholarship

این فاند تحصیلی با هدف ترویج دموکراسی اجتماعی از طریق حمایت و پشتیبانی از دانشجویان بین‌المللی که در حال تحصیل در دانشگاه‌های آلمان هستند، به آنها اعطاء می‌گردد. امکان بهره‌مندی از این کمک هزینه‌ی تحصیلی برای کاندیداهای مقطع دکتری که در حال تحصیل در یکی از دانشگاه‌های علمی و ‌کاربردی کشور آلمان هستند، وجود دارد. با توجه به بالا بودن تعداد درخواست اخذ این فاند، انتظار می‌رود که داوطلبان دریافت این کمک هزینه‌ی تحصیلی دارای دستاوردهای علمی و آکادمیک ممتازی باشند. باید به این نکته اشاره کرد که این فاند تحصیلی برای آن دسته از دانشجویانی که در رشته‌های علوم اجتماعی، علوم سیاسی، و علوم انسانی در حال تحصیل هستند بسیار مناسب است.

یکی از شرایط اخذ این فاند تحصیلی این است که‌ داوطلبان به زبان آلمانی تسلط داشته باشند، حتی اگر دوره‌ای که در آن شرکت می‌کنند به زبان انگلیسی ارائه شود. این کمک هزینه‌ی تحصیلی تنها به 40 نفر از دانشجویانی که از کشورهای آفریقایی، آسیایی، آمریکای لاتین، و اروپای شرقی به منظور ادامه تحصیل به دانشگاه‌های آلمان می‌آیند، اعطاء می‌گردد. این کمک هزینه‌ی تحصیلی به دانشجویان مقاطع‌ تحصیلات تکمیلی ماهیانه 850 یورو پرداخت می‌کند. علاوه بر اینها، این کمک هزینه‌ی تحصیلی بیمه درمانی دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

فاند تحصیلی ‌ Bayer Foundations

این کمک هزینه تحصیلی یک نوع بورسیه‌ی غیر دولتی است که از لحاظ مالی دانشجویان آلمانی و همچنین دانشجویان بین‌المللی را که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های آلمان یا انجام پروژه‌های تحقیقاتی دارند، حمایت می‌کند. شرط اصلی موفقیت در دریافت این بورسیه تحصیلی این است که دانشجویان سوابق و نتایج آکادمیک بسیار خوب و ممتازی داشته باشند. همچنین پروژه‌ی تحصیلی و تحقیقاتی دانشجویان باید دارای یک موضوع خلاق و مبتکرانه باشد.

تحصیل در آلمان

با مقایسه‌ی هزینه‌های مربوط به تحصیل و زندگی دانشجویی و کمک هزینه‌هایی که از طرف دولت و دانشگاه‌های دولتی این کشور به دانشجویان مقطع دکترا اعطاء می‌گردد، می‌توان نتیجه گرفت که تحصیل در مقطع دکترا در کشور آلمان یک تصمیم بسیار خوب برای تحصیل مقرون به صرفه و ارزان در حین بهره‌مندی از بهترین امکانات دانشجویی و تحصیل در برترین دانشگاه‌ها با سطح علمی ‌بالا و کیفیت آموزشی با بهترین استانداردهای جهانی است.

شرایط لازم برای گرفتن فاند از استاد چیست و چه مدارکی مورد نیاز است؟

تنوع بالای فاندهای تحصیلی و رفاه بالای زندگی در آلمان

بسیاری از داوطلبان ایرانی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند، اقدام به مهاجرت تحصیلی به این کشور را ترجیح می‌دهند. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند با انتخاب دانشگاه‌های دولتی آلمان برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا، به واسطه‌ی دریافت فول فاند دکتری آلمان، با کمترین هزینه به تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها بپردازند. از طرف دیگر فارغ التحصیلی از دانشگاه‌های معتبر آلمانی شانس یافتن یک شغل مناسب با درآمد خوب را افزایش می‌دهد. در صورت یافتن شغل مناسب پس از فارغ التحصیلی نیز می‌توانید نسبت به اخذ ویزای کاری و اقامت آلمان اقدام کرده و به زندگی در این کشور ادامه دهید. آلمان یکی از کشورهایی است که شهروندان آن از رفاه اجتماعی بالایی برخوردار هستند و اخذ ویزای کار و اقامت این امکان را برای شما فراهم می‌کند که از مزیت‌های زندگی در کشور زیبا و پیشرفته‌ای مانند آلمان برخوردار شوید.

آیا شما تجربه دریافت فول فاند دکتری آلمان را داشته‌اید؟ در صورت داشتن تجربه مشابه مانند زندگی دانشجویی در آلمان، مصاحبه با اساتید، اپلای برای دانشگاه‌های آلمان و سایر تجربه‌‌های مشابه لطفاً نظرات و تجربیات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید تا افرادی که در صدد انتخاب مقصد آلمان هستند، بتوانند با آگاهی بیشتری دراین مورد تصمیم بگیرند.

منبع: findaphd

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *