فول فاند دکترا : اخذ فول فاند دکترا در کشورهای مختلف

فول فاند دکترا

فول فاند دکترا : اخذ فول فاند دکترا در کشورهای مختلف

 بهره‌‌مندی از فول فاند دکترا برای دانشجویانی که در خارج از کشور به ادامه تحصیل می‌پردازند دارای مزیت‌های بسیاری است و زمینه را برای تحصیل بدون دغدغه مالی و در نتیجه پیشرفت در مسیر تحصیلی فراهم ‌می‌کند. در صورتی که به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی موفق به اخذ فول فاند دکترا شوید، ‌می‌توانید بخش بزرگی از هزینه‌های تحصیل و هزینه‌های زندگی دانشجویی خود در یک کشور خارجی را تامین کنید. با توجه به این مسئله که در بیشتر کشورهای جهان تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی به مراتب گران‌تر از تحصیل دانشجویان بو‌می ‌است، دریافت فول فاند دکترا ‌می‌تواند کمک بسیاری به حل و فصل مشکلات مالی دانشجویان بکند و نقش مهمی‌ در پیشرفت تحصیلی آنها داشته باشد.

دانشجوی تمام وقت دکترا یا نیمه وقت دکترا

باید بدانید که روش‌های مختلفی برای اخذ فول فاند دکترا و بهره‌مندی از کمک هزینه‌های تحصیلی ‌اعطاء شده به دانشجویان بین‌المللی وجود دارد. البته شما به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی ‌می‌توانید در صورت داشتن توانایی مالی مسئولیت پرداخت شهریه دانشگاهی و تامین هزینه‌های زندگی دانشجویی خود را به عهده بگیرید و بدون دریافت کمک هزینه به تحصیل در دانشگاه مورد نظرتان بپردازید. علاوه بر این، برخی از دانشجویان به منظور کاهش هزینه‌های مربوط به شهریه دانشگاه و همچنین داشتن وقت آزاد بیشتر، اقدام به انتخاب آن دسته از برنامه‌های تحصیلی ‌می‌کنند که به صورت پاره وقت امکان تحصیل در آنها برای دانشجویان بین‌المللی وجود داشته باشد. بنابراین در صورتی که موفق به اخذ فول فاند دکترا نشوید، ‌می‌توانید اقدام به ثبت نام در دوره‌های پاره وقت دکترا بکنید و به این ترتیب هم هزینه‌ی کمتری بابت شهریه دانشگاهی پرداخت کنید و هم فرصت کافی برای اشتغال به کار و درآمد زایی داشته باشید.

اختصاص کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان تمام وقت

باید به این نکته نیز اشاره کرد که بسیاری از کمک هزینه‌های تحصیلی به آن دسته از دانشجویانی تعلق می‌پذیرند که به صورت تمام وقت به تحصیل در دانشگاه بپردازند. در صورتی که به عنوان یک دانشجوی تمام وقت مشغول به تحصیل در مقطع دکترا شانس بیشتری برای دریافت فول فاند خواهید داشت.

فول فاند دکترا
فول فاند دکترا

کمک هزینه تحصیلی در مقطع دکترا شامل چه مواردی می‌شود و دانشجوی دکترا چه وظایفی را دارد؟

کمک هزینه‌های تحصیلی بسیاری به دانشجویان بین‌المللی در مقطع دکترا در دانشگاه‌های خارج از کشور تعلق ‌می‌پذیرد. دانشجویان بین‌المللی در قبال دریافت فول فاند دکترا می‌توانند به همکاری در پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی بپردازند، یا به عنوان دستیار استاد مشغول به کار شوند. باید گفت که بیشتر دانشگاه‌ها در قبال ‌اعطاء کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان بین‌المللی از آنها مسئولیت‌هایی را مطالبه ‌می‌کنند و دانشجویان موظف هستند که وظایف خود را انجام دهند. بهره‌مندی از فول فاند دکترا به این معنا است که دانشجویان بدون پرداخت شهریه دانشگاهی به تحصیل ‌می‌پردازند و علاوه بر این، مبلغی را به عنوان کمک هزینه زندگی دانشجویی خود دریافت می‌کنند. این کمک هزینه مواردی مانند تهیه مسکن دانشجویی‌، هزینه زندگی دانشجویی‌، هزینه خدمات بهداشتی و درمانی‌، هزینه خرید کتاب و لوازم تحریر‌، هزینه خرید بلیط و استفاده از از وسایل حمل و نقل عمو‌می‌ و‌… را تحت پوشش قرار ‌می‌دهد.

با توجه به اهمیت فول فاند دکترا برای دانشجویان بین‌المللی در این نوشته به بررسی بهترین مقصد‌های تحصیلی که امکان تحصیل با بهره‌مندی از فول فاند را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم ‌می‌کنند خواهیم پرداخت. در صورتی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا و دریافت کمک هزینه تحصیلی را دارید پیشنهاد ‌می‌کنیم که این مطلب را با دقت دنبال کنید.

 منابع فول فاند دکترا

فول فاند دکترا
فول فاند دکترا

 فول فاند ‌دکترا معمولاً توسط دولت یا دانشگاه‌ها و دانشکده‌هایی که داوطلبان نسبت به اخذ پذیرش تحصیلی از آنها اقدام ‌می‌کنند به دانشجویان بین‌المللی ‌اعطاء ‌می‌گردد. ممکن است برخی از ارگان‌ها و موسسات نیز به منظور حمایت و پشتیبانی از دانشجویان بین‌المللی کمک هزینه‌های تحصیلی را در اختیار آنها قرار دهند. به عنوان مثال برخی از کمک هزینه‌های تحصیلی در مقطع دکترا دانشجویانی که از کشورهای مشخصی برای ادامه تحصیل اقدام می‌کنند، تعلق ‌می‌پذیرد.

انواع مختلف کمک هزینه تحصیلی و مزایای هر کدام از آنها

تحصیل در برخی از رشته‌های مشخص در برخی دانشگاه‌ها شامل بهره‌مندی از فول فاند است. برخی از کمک هزینه‌های تحصیلی نیز به افرادی که عضو گروه‌های خاصی هستند تعلق ‌می‌پذیرد. برای مثال برخی از دانشگاه‌ها کمک هزینه‌هایی را به دانشجویان گیاهخوار یا دانشجویانی که همسر یا فرزندان کشاورز‌، داروساز‌، نجار و‌… هستند، در نظر ‌می‌گیرد. باید به این نکته اشاره کرد که قوانین و شرایط هر دانشگاه برای بهره‌مندی از فول فاند دکترا متفاوت از یکدیگر خواهد بود. بنابراین لازم است که دانشجویان قبل از انتخاب رشته و دانشگاه محل تحصیل، شرایط برخورداری از کمک هزینه‌های تحصیلی اعطاء شده به دانشجویان بین‌المللی را به ‌دقت مورد مطالعه و بررسی قرار دهند و سپس با مقایسه آنها با شرایط خود، نسبت به آماده کردن مدارک و ارسال آنها در بازه زمانی تعیین شده به دانشگاه اقدام نمایند.

همچنین برخی از موسسات آن دسته از کارمندان خود را که اقدام به ادامه تحصیل در مقطع دکترا ‌می‌کنند، ممکن است مورد حمایت قرار داده و آنها را بورس کنند. داوطلبانی که قصد دریافت کمک هزینه تحصیلی از شرکت یا موسسه محل کار خود را دارند، باید بتوانند مدیر موسسه یا شورای ‌اعطای کمک هزینه را متقاعد کنند که تحصیل آنها در رشته مورد نظر علاوه بر پیشرفت شخصی منافعی برای شرکت یا موسسه خواهد داشت.

فول فاند دکترا
فول فاند دکترا

ارسال مدارک مورد نیاز در اسرع وقت

هنگا‌می ‌که نسبت به ارسال درخواست خود برای دریافت کمک هزینه تحصیلی در مقطع دکترا اقدام ‌می‌کنید باید به دقت تمام این موارد را مورد توجه قرار دهید. به عنوان مثال به تاریخی که کمک هزینه تحصیلی در آن بازه زمانی به دانشجویان بین‌المللی ‌اعطاء ‌می‌شود، باید دقت کنید. بدیهی است که مدارکی که پس از از اتمام بازه زمانی مشخص شده ارسال شوند، مورد بررسی قرار نخواهند گرفت و به این ترتیب داوطلب شانس خود را برای دریافت کمک هزینه تحصیلی از دست خواهد داد. همچنین باید دقت کنید که قبل از شروع بازه زمانی ارسال درخواست، تما‌می ‌مدارک خود را به صورت کامل و صحیح آماده کرده باشید. پیشنهاد ‌می‌کنیم در روزهای اول نسبت به ارسال مدارک خود اقدام کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکل یا نقص در مدارک فرصت کافی برای تصحیح و ارسال دوباره مدارک را داشته باشید.

تحصیل با فول فاند دکترا در کشورهای مختلف

تحصیل با فول فاند
تحصیل با فول فاند

بیشتر دانشگاه‌های برتر جهان در مقطع دکترا کمک هزینه‌های تحصیلی متنوعی را در اختیار دانشجویان بین‌المللی خود قرار ‌می‌دهند و از جنبه‌های بسیاری آنها را حمایت و پشتیبانی ‌می‌کنند. تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه‌های برتر جهان می‌تواند مزیت‌های بسیاری برای دانشجویان بین‌المللی داشته باشد و فرصت‌های بسیاری را برای پیشرفت آنها مهیا کند. ‌می‌توان گفت که با تحصیل در دانشگاه‌های معتبر جهانی در مقطع دکترا و داشتن یک مدرک معتبر بین‌المللی ‌می‌توان به راحتی وارد بازار کار شد. دانشگاه‌های معتبر برنامه‌های تحصیلی خود در مقطع دکترا را با کیفیت آموزشی عالی در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار ‌می‌دهند و به همین دلیل بیشتر افراد فارغ التحصیل شده از این دانشگاه‌ها دارای تخصص بسیاری در زمینه تحصیلی خود هستند و ‌می‌توانند افراد تاثیر گذاری در جامعه جهانی باشند و راه حل‌های خلاقانه و موثری را در جهت رفع مشکلات روز دنیا ارائه دهند.

در این قسمت به بررسی شرایط تحصیل با فول فاند دکترا در برترین مقصدهای تحصیلی جهان خواهیم پرداخت.

تحصیل با فول فاند دکترا در کشور آمریکا

کشور آمریکا دارای دانشگاه‌های معتبری است که در رده‌ی برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند و برنامه‌های تحصیلی خود را با بهترین کیفیت آموزشی و سطح علمی ‌بالا ارائه ‌می‌دهند. سیستم آموزشی کشور آمریکا به گونه‌ای است که اهمیت بسیاری به تعلیم و تربیت افراد نخبه در دانشگاه‌ها می‌دهد. به همین دلیل در دانشگاه‌های کشور آمریکا از اشتغال به کار دانشجویان مقطع دکترا در خارج از محیط دانشگاهی استقبال نمی‌شود. در عوض دانشگاه‌های آمریکا موقعیت‌های شغلی مرتبط با رشته تحصیلی دانشجویان را در محیط دانشگاه برای آنها فراهم ‌می‌کنند. به همین منظور دانشگاه‌های آمریکا به خصوص دانشگاه‌های معتبر آن، به روش‌های مختلفی را برای پرداخت کمک هزینه‌های تحصیلی و درآمدزایی دانشجویان به کار ‌می‌برند. باید به این نکته توجه کرد که دانشجویانی که به صورت آنلاین به تحصیل در مقطع دکترا ‌می‌پردازند، معمولاً کمتر واجد شرایط استفاده از فول فاند دکترا می‌شوند. منبع تامین فاند تحصیلی و ارزش آن با توجه به دانشگاه محل تحصیل و رشته‌ی دانشجویان متفاوت خواهد بود.

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی در مقطع دکترا که در دانشگاه‌های کشور آمریکا مشغول به تحصیل هستند، به عنوان دستیار استاد کار می‌کنند یا در پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی همکاری دارند. دانشگاه در قبال این همکاری دستمزدی را در نظر ‌می‌گیرد. معمولاً دانشجویان و موسسه آموزشی عالی مربوطه قرارداد یک ساله‌ای را تنظیم می‌کنند و دانشجویان با توجه به شرایط قرارداد مسئولیت کارهایی را برعهده گرفته و در ازای انجام آنها حقوق دریافت ‌می‌کنند. در صورت نیاز ممکن است تغییراتی در شرایط قرارداد با توجه به توافق طرفین یعنی دانشگاه و دانشجو اعمال شود. برخی از دانشگاه‌ها نیز ممکن است کمک هزینه تحصیلی را بدون تعیین هیچ گونه مسئولیت و وظیفه‌ای به دانشجویان مقطع دکترا ‌اعطاء کنند و به این ترتیب دانشجویان بدون انجام کار مشمول دریافت این کمک هزینه شوند. برای مثال ممکن است استاد راهنمای دانشجو از نهادهای دولتی مانند سازمان علوم ملی National Science Foundation  یا سازمان‌های ملی بهداشت و سلامت National Institutes of Health بخواهد که کمک هزینه‌ای را برای دانشجویی معرفی شده از سمت او در نظر بگیرند.

تفاوت فاند و بورسیه چیست؟ معرفی رایج‌ترین انواع بورسیه تحصیلی

 تحصیل با فول فاند دکترا در کشور کانادا

تحصیل با فول فاند در کانادا
تحصیل با فول فاند در کانادا

کشور کانادا یکی از پرطرفدارترین مقصد‌های تحصیلی در جهان نزد دانشجویان بین‌المللی به شمار ‌می‌آید و سالیانه تعداد زیادی از داوطلبان به منظور ادامه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور به کانادا مهاجرت ‌می‌کنند. در کانادا امکان اینکه دانشجویان مقطع دکترا در خارج از محیط دانشگاهی اشتغال به کار داشته باشند، وجود دارد. همچنین دانشجویان می‌توانند در داخل دانشگاه به کار دانشجویی مشغول شوند و دستمزد بگیرند. اما برخی از برنامه‌های تحصیلی در تعدادی از دانشگاه‌ها دارای محدودیت هستند و دانشجویان ‌نمی‌توانند بیش از 10 ساعت در هر هفته خارج از محیط دانشگاهی اشتغال به کار داشته باشند. به خصوص اینکه دانشجویانی که کمک هزینه تحصیلی دریافت ‌می‌کنند، اجازه کار و ساعت‌های کاری محدودی خواهند داشت. دولت کانادا یک وب‌سایت رسمی ‌راه اندازی کرده است که در آن به معرفی انواع کمک هزینه‌های تحصیلی در کشور کانادا ‌می‌پردازد. به عنوان مثال شرایط بهره‌مندی از کمک هزینه تحصیلی وانیر که یکی از بهترین کمک هزینه‌های تحصیلی ‌اعطاء شده به دانشجویان بین المللی است، در این وب‌سایت قید شده است. داوطلبان ‌می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت زیر از شرایط کمک هزینه‌های تحصیلی مختلف ارائه شده به دانشجویان بین‌المللی و مدارک مورد نیاز آن‌ها آگاهی پیدا کنند.

https://www.educanada.ca/scholarships-bourses/index.aspx?lang=eng

کمک هزینه‌های تحصیلی ‌اعطاء شده به دانشجویان بین‌المللی در کانادا توسط دولت، ارگان‌ها و موسسات، و همچنین توسط دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها ‌اعطاء ‌می‌گردند. .

برترین موسسات و ارگان‌هایی که اقدام به ‌اعطاء کمک هزینه‌های تحصیلی به دانشجویان بین‌المللی ‌می‌کنند عبارت هستند از: شورای تحقیقات مهندسی و علوم طبیعی ( NSERC )، موسسه کانادایی تحقیقات سلامت ( CIHR )، شورای تحقیقات علوم انسانی و علوم اجتماعی ( SSHRC ) و موسسه کانادایی تحقیقات پیشرفته ( CIFAR ). ارزش و شرایط کمک هزینه‌های تحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه‌های کانادا به قوانین دانشگاه و همچنین شرایط دانشجو مانند رزومه و پیشرفت تحصیلی دانشجو، رشته تحصیلی او، کشور محل تابعیت و موارد مشابه بستگی دارد. برخی از دانشگاه‌ها جوایزی را به عنوان کمک هزینه‌‌ مبلغ شهریه یا کمک هزینه‌های زندگی دانشجویی در اختیار آن دسته از دانشجویان بین‌المللی که در طول تحصیل شایستگی خود را به اثبات ‌می‌رسانند‌، قرار می‌دهند.

شرایط فاند دکتری در اروپا، آمریکا و کانادا چگونه است؟ به همراه مدارک مورد نیاز

تحصیل با فول فاند دکترا در انگلستان

تحصیل با فول فاند در انگلستان
تحصیل با فول فاند در انگلستان

در کشور انگلستان نیز کمک هزینه‌های تحصیلی جهت رفاه حال دانشجویان بین‌المللی در اختیار آنها قرار ‌می‌گیرد. با این حال بسیاری از دانشگاه‌ها کمک هزینه‌های محدودی را برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در نظر ‌می‌گیرند. کمک هزینه‌های تحصیلی ‌می‌تواند هزینه‌های مربوط به شهریه ‌دانشگاه‌، هزینه‌های زندگی دانشجویی و هزینه‌های خرید کتاب و لوازم تحریر را تحت پوشش قرار دهد.

مقدار هزینه کمک‌ هزینه‌های تحصیلی ارائه شده در انگلستان

برخی از کمک هزینه‌های تحصیلی نیز توسط دولت انگلستان به دانشجویان بین‌المللی مقطع دکتری ‌اعطاء ‌می‌گردند. کمک هزینه‌های تحصیلی دولتی انگلستان مبلغ شهریه دانشگاه را تحت پوشش قرار ‌می‌دهند. این کمک هزینه‌های به مبلغ حدود 15,000 پوند معادل با 19,600 دلار آمریکا به صورت سالیانه و به مدت 3 سال تحصیلی در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار ‌می‌گیرند. همچنین ممکن است برخی از نهادها و ارگان‌ها کمک هزینه‌هایی را به منظور پیشبرد پروژه‌های تحقیقاتی و علمی ‌دانشجویان در اختیار آنها قرار دهند. به عنوان مثال موسساتی مانند موسسه تحقیقات سرطان انگلستان‌، موسسه تحقیقات سرطان ( ICR )، یا موسسه ولکام تراست کمک هزینه‌هایی را به دانشجویان بین‌المللی مقطع دکترا اعطاء ‌می‌کند. ارزش این کمک هزینه‌ها معمولاً حدود 19,000 پوند معادل با 31,725 دلار آمریکا است. این کمک هزینه مالیات و بیمه ملی را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

سازمان‌های ارائه دهنده کمک هزینه تحصیلی در انگلستان

شورای تحقیقاتی انگلستان دارای نهادهایی است که کمک هزینه‌های تحصیلی را به دانشجویان بین‌المللی ‌اعطاء می‌کنند. برخی از این موسسات عبارت هستند از شورای تحقیقاتی علوم انسانی و هنر ( AHRC )‌، شرایط تحقیقاتی علوم بیولوژیکی و بیوتکنولوژی ( BBSRC )‌، شورای تحقیقاتی علوم فیزیکی و مهندسی ( EPSRC )‌، شورای تحقیقاتی علوم اجتماعی و علوم اقتصادی ( ESRC )‌، شورای تحقیقاتی پزشکی ( MRC )‌، شورای تحقیقاتی علوم محیط زیست ( NERC )‌، و شورای دانشکده‌های علوم و فناوری ( STFC ). 

برخی از کمک هزینه‌های تحصیلی نیز با توجه به شرایط منطقه‌ای و کشور محل تابعیت دانشجویان پرداخت می‌شوند. برای مثال تعدادی از کمک هزینه‌های تحصیلی به دانشجویان عضو کشورهای مشترک المنافع با انگلستان ‌اعطاء ‌می‌گردد.

مشاغل دانشجویان دکترا در انگلستان

دانشجویان بین‌المللی مقطع دکترا در دانشگاه‌های انگلستان می‌توانند به عنوان دستیار استاد مشغول به کار شوند و تدریس کنند، یا اینکه به ارائه‌ی سخنرانی‌هایی بپردازند و در قبال آنها از دانشگاه دستمزد دریافت کنند.

علاوه بر اینها، در دانشگاه‌های انگلستان وام‌های دانشجویی در اختیار دانشجویان بین‌المللی مقطع دکترا قرار می‌گیرد. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی از این وام‌های دانشجویی استفاده ‌می‌کنند. وام دانشجویی حدود 25,000 پوند معادل با 32,450 دلار آمریکا است که شهریه دانشگاه و هزینه‌های زندگی دانشجویی را تحت پوشش قرار ‌می‌دهد. این کمک هزینه در 3 قسط در مدت 1 سال به دانشجویان پرداخت می‌شود. دانشجویان ‌می‌توانند هنگامی که درآمد سالانه‌شان به بیش از 21,000 پوند رسید، نسبت به پرداخت بدهی خود به دانشگاه اقدام کنند. همچنین دانشجویان در اولین ماه آوریل پس از ترک تحصیل، یا اولین ماه آوریل بعد از 4 سال از شروع دوره‌ی تحصیلی خود، شروع به بازپرداخت بدهی‌های خود به دانشگاه بکنند.

تحصیل با فول فاند دکترا در استرالیا و نیوزلند

تحصیل با فول فاند در استرالیا
تحصیل با فول فاند در استرالیا

باید بدانید که شهروندان استرالیا ملزم به پرداخت هزینه دانشگاه در مقطع دکترا نیستند، اما باید هزینه‌های سرویس‌های دانشجویی را که توسط دانشگاه تعیین می‌شود، پرداخت کنند. دانشجویان بین‌المللی در حال تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا لازم است که هزینه‌های مربوط به شهریه دانشگاه را پرداخت کنند یا اینکه نسبت به دریافت فول فاند دکترا یا کمک هزینه‌های تحصیلی دانشجویان بین‌المللی اقدام نمایند. به عنوان مثال دانشجویان بین‌المللی ‌می‌توانند از کمک هزینه‌های تحصیلی دستینیشن استرالیا Destination Australia بهره‌‍مند شوند.

 در کشور نیوزلند دانشجویان بین‌المللی مانند دانشجویان بو‌می ‌این کشور هزینه‌ی مشابهی را به عنوان شهریه دانشگاهی پرداخت ‌می‌کند. دانشجویان بین‌المللی ‌می‌توانند برای دریافت کمک هزینه از طریق دانشگاه اقدام کنند. همچنین دانشجویان ‌می‌توانند از اساتید راهنمای خود بخواهند که از ارگان‌هایی که اقدام به ‌اعطاءی کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان بین‌المللی ‌می‌کنند، جهت دریافت فاند کمک بگیرد. همچنین دانشجویان بین‌المللی ‌می‌توانند از کمک هزینه‌های دولتی ‌اعطاء شده به دانشجویان مانند کمک هزینه‌های تحصیلی تحقیقاتی دکترا بین‌المللی ( NZIDRS ) استفاده کنند.

تحصیل با فول فاند دکترا در کشور هند

تحصیل با فول فاند در هند
تحصیل با فول فاند در هند

هند یکی از کشورهایی است که دانشجویان ایرانی بسیاری نسبت به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های آن اقدام ‌می‌کنند. دانشجویان بین‌المللی در حال تحصیل در کشور هند ‌می‌توانند از کمک هزینه‌های متفاوتی بهره‌مند شوند. برای مثال کمک هزینه‌های تحصیلی از طرف دولت هند یا دولت‌های کشورهای دیگر برای دانشجویان هندی در نظر گرفته ‌می‌شود‌. علاوه بر این، خود دانشگاه‌ها نیز کمک هزینه‌هایی را برای دانشجویان بین‌المللی خود در نظر می‌گیرند. همچنین دانشجویان می‌توانند از کمک هزینه‌های تحصیلی ‌اعطاء شده توسط موسسات و سازمان‌های خصوصی بهره‌‌مند شوند. به عنوان مثال مرکز ملی علوم بیولوژیکی ( NCBS ) به عنوان یک مرکز تحقیقاتی مستقل کمک هزینه‌های تحصیلی خود را در اختیار دانشجویان مقطع دکترا قرار ‌می‌دهد.

فاند‌های تحصیلی بین‌المللی

تحصیل با فول فاند
تحصیل با فول فاند

اتحادیه اروپایی کمک هزینه‌های تحصیلی بسیاری را برای دانشجویان مقطع دکترا فراهم ‌می‌کند. به عنوان مثال یکی از برترین برنامه‌های کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی برنامه اراسموس پلاس و کمک هزینه‌های کمیسیون اروپایی به دانشجویان بین‌المللی اهل کشورهای در حال توسعه است. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند نسبت به دریافت این کمک هزینه‌ها اقدام کرده و بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجویی خود در کشور خارجی را تامین کنند.

دوره دانشجویی دکترا

مشاغل مناسب برای دانشجویان دکترا

به طور کلی باید گفت که دانشجویان مقطع دکترا ‌می‌توانند از کمک هزینه‌های تحصیلی بسیاری بهره‌مند شوند  و به تحصیل ارزان و مقرون به صرفه در دانشگاه‌های خارج از کشور بپردازند. یکی از بهترین روش‌ها برای درآمدزایی دانشجویان مقطع دکترا استفاده از فاند‌های تحصیلی است. دانشجویان می‌توانند با تقبل مسئولیت‌هایی مانند تدریس یا دستیار تحقیقاتی بودن درآمد خوبی داشته باشند. در واقع بسیاری از دانشگاه‌های معتبر تحصیل در مقطع دکترا را به عنوان یک حرفه تلقی ‌می‌کنند و به همین دلیل دستمزد‌هایی را برای انجام فعالیت‌های علمی پژوهشی و تحقیقاتی در اختیار دانشجویان بین‌المللی خود قرار ‌می‌دهند. از طرفی دیگر شغل‌هایی از این قبیل باعث ‌می‌شود که دانشجویان به صورت تجربی و حرفه‌ای آموخته‌های خود را به کار بگیرند و برای ورود به بازار کار حرفه‌ای در آینده آماده شود. این کار ‌می‌تواند به عنوان یک تجربه در رزومه‌ی کاری آنها ثبت شود و در آینده برای کسب موقعیت‌های شغلی خوب امتیاز خوبی به شمار بیاید. بیشتر مشاغلی که در قبال دریافت فاند تحصیلی به دانشجویان مقطع دکترا سپرده می‌شوند در زمینه‌ی رشته‌هایی مانند علوم فناوری و مهندسی و رشته‌های پزشکی هستند. البته در رشته‌های دیگر نیز دانشجویان ‌می‌توانند به عنوان دستیار استاد یا همکار در پروژه‌های علمی ‌و تحقیقاتی مشغول به کار شوند.

نحوه نگارش و ارسال نامه درخواست فاند از استاد

دریافت اطلاعات موثق و به روز با مراجعه به سایت دانشگاه‌

به منظوردریافت اطلاعات لازم در مورد شرایط و مدارک هر کمک هزینه تحصیلی لازم است که به وب‌سایت رسمی دانشگاه یا وب‌سایت کمک هزینه‌ی مربوطه مراجعه نمایید. در برخی از دانشگاه‌ها هنگام ارسال درخواست اخذ پذیرش تحصیلی، به صورت خودکار درخواست کمک هزینه تحصیلی نیز ارسال ‌می‌گردد. در غیر این صورت لازم است که دانشجویان به صورت جداگانه نسبت به ارسال درخواست اخذ کمک هزینه اقدام کنند. ممکن است برخی از دانشجویان از استاد راهنمای خود کمک بگیرند و استاد راهنما کمک هزینه‌ای را برای آنها فراهم کند که منبع خارج از دانشگاه دارد. برای مثال برخی از موسسات تحقیقاتی و پژوهشی با استناد به معرفی استاد راهنما، کمک هزینه‌هایی را در اختیار دانشجویان بین‌المللی دکترا قرار ‌می‌دهند.

حل مشکلات و دغدغه‌های مالی با استفاده از فول فاند دکترا

در صورتی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه‌های خارج از کشور را دارید، باید بدانید که بهره‌مندی از فول فاند دکترا می‌تواند بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های مالی شما را در طول دوره تحصیلی رفع کند. دانشجویان باید دقت کنند که علاوه بر شهریه دانشگاه هزینه‌های زندگی دانشجویی خود را نیز در نظر بگیرند و قبل از اقدام به ارسال درخواست اخذ پذیرش تحصیلی به صورت تحقیق مبلغ شهریه دانشگاهی و مبلغ حدودی زندگی دانشجویی خود در شهر محل تحصیل مورد نظرشان را مورد محاسبه قرار دهند. سپس دانشجویان می‌توانند با توجه به شرایط و ارزش هر کمک هزینه نسبت به انتخاب کمک هزینه‌ی مناسب خود اقدام کنند. پیشنهاد می‌کنیم که درخواست دریافت کمک هزینه تحصیلی خود را به بیش از یک مرجع بفرستید تا در صورت عدم قبولی یکی از آنها، شانس خود برای بهره‌مندی از کمک هزینه‌های دیگر را از دست ندهید.

آیا شما تا کنون سابقه دریافت فول فاند دکترا را دارید؟ در پروسه دریافت فول فاند دکترا با چه مشکلاتی مواجه بودید؟ آیا فاند دریافتی هزینه‌های زندگی شما را پوشش می‌دهد؟ تجربه و نظر خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع : topuniversities

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *