فول فاند ارشد کانادا : برترین فول فاندهای کانادا برای مقطع کارشناسی ارشد

فول فاند ارشد کانادا

فول فاند ارشد کانادا:‌ معرفی برترین ‌فول فاند ارشد کانادا و‌ بورسیه‌های برتر این کشور برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد

بهره‌مندی از ‌فول فاند ارشد کانادا برای دانشجویان ‌بین‌المللی این امکان را فراهم می‌کند که بتوانند تجربه تحصیل ارزان و مقرون به صرفه را در دانشگاه‌های عالی کشور کانادا کسب کنند.‌ دریافت ‌فول فاند ارشد کانادا برای دانشجویان ‌بین‌المللی نیز امکان پذیر است و‌ آن دسته از دانشجویان ‌بین‌المللی که واجد شرایط باشند می‌توانند نسبت به اخذ‌ فول فاند ارشد کانادا اقدام کنند.‌ بیشتر دانشگاه‌های عالی رتبه‌ی کانادا حمایت‌ها و پشتیبانی‌های بسیاری را از دانشجویان ‌بین‌المللی به عمل می‌آورند و نهایت تلاش خود را می‌کنند تا دانشجویان پیشرفت‌های بسیاری در مسیر تحصیلی خود کسب‌ نمایند.

شرایط تحصیل فوق‌العاده در کانادا

کانادا علاوه بر اینکه دارای دانشگاه‌های عالی رتبه‌ی متعددی است و از دانشجویان ‌بین‌المللی نیز پذیرش به عمل می‌آورد،‌ امکانات و خدمات رفاهی بسیاری را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد.‌ بنابراین جای تعجب نیست که کانادا یکی از پرطرفدارترین مقصد‌های تحصیلی‌ نزد دانشجویان ‌بین‌المللی باشد.‌ سالیانه داوطلبان بسیاری از کشورهای مختلف جهان برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا‌ اقدام می‌کنند.‌ باید گفت که‌ کانادا دارای جمعیت بالایی از دانشجویان ‌بین‌المللی است.‌ علاوه بر این، افراد بسیاری در طی سال‌های اخیر به کانادا مهاجرت کرده‌اند.‌ به همین سبب کانادا دارای یک محیط چند فرهنگی است و دانشجویان ‌بین‌المللی به راحتی می‌توانند‌ دوستان جدیدی برای خود پیدا کنند و احساس غربت به آنها دست ندهد.

فول فاند ارشد کانادا
فول فاند ارشد کانادا

اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در کانادا

با توجه به کیفیت آموزشی‌ عالی و سطح علمی ‌بالای بیشتر دانشگاه‌های کانادا تحصیل در‌ دانشگاه‌های این کشور برای دانشجویان بین‌المللی می‌تواند مزیت‌های بسیاری داشته باشد و آینده تحصیلی و شغلی آنها را تضمین کند. بسیاری از دانشجویان ایرانی به منظور ادامه تحصیل از مقطع کارشناسی ارشد نسبت به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های کانادا اقدام می‌کنند.‌ باید به این نکته توجه کرد که تحصیل در یک کشور خارجی برای دانشجویان ایرانی می‌تواند هزینه‌های زیادی در پی داشته باشد.‌ بنابراین اگر به دنبال تحصیل ارزان و مقرون به صرفه در کانادا هستید بهتر است که نسبت به اخذ کمک هزینه‌های تحصیلی‌ ‌اعطاء شده از‌ طرف دولت یا دانشگاه‌های این کشور نیز اقدام کنید.‌ در صورتی که بتوانید موفق به اخذ ‌فول فاند ارشد کانادا شبیه در طول دوره تحصیلی شوید، دغدغه مالی زیادی نخواهید داشت و به راحتی خواهید توانست تحصیلات خود را با تمرکز‌ بالا ادامه دهید.

با توجه به اهمیت اخذ ‌فول فاند ارشد کانادا برای دانشجویان‌ ‌بین‌المللی در این نوشته به بررسی کمک هزینه‌های تحصیلی ‌اعطاء شده از طرف دولت و دانشگاه‌های کانادا به دانشجویان خارجی و همچنین معرفی‌ چند نمونه از‌ بهترین‌ ‌فول فاند ارشد کانادا و‌ کمک هزینه‌های تحصیلی برتر‌ برای مقطع کارشناسی ارشد در این کشور خواهیم پرداخت.‌ در صورتی که شما نیز جزء داوطلبانی هستید که قصد ادامه تحصیل در مقطع ارشد در دانشگاه‌های کانادا را دارید و در عین حال‌ مایل به‌ دریافت فول فاند ارشد کانادا هستید، پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را با دقت دنبال کنید.

شرایط فاند ارشد کانادا

تحصیل در کانادا
تحصیل در کانادا

 دانشجویان بین‌المللی که در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های کانادا به ادامه تحصیل می‌پردازند، در صورت تمایل می‌توانند نسبت به اخذ فول فاند ارشد کانادا اقدام کنند. باید گفت که این کمک هزینه‌ها توسط دولت و دانشگاه‌های کشور کانادا به دانشجویان ‌بین‌المللی اعطاء می‌گردند. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های مختلف و رشته‌های گوناگون با یکدیگر با توجه به قوانین دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود. با این حال به طور کلی می‌توان گفت که هزینه‌هایی که دانشجویان کانادایی ‌برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور می‌پردازند، کمتر از هزینه‌‌ای است که دانشجویان بین‌المللی پرداخت می‌کنند. به همین دلیل بهره‌مندی از فول فاند ارشد کانادا می‌تواند به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد کمک کند تا بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی خود در این کشور را به کمک دریافت فاند تامین کنند.

تحصیل با فول فاند ارشد کانادا
تحصیل با فول فاند ارشد کانادا

هر کدام از دانشگاه‌های کشور کانادا دارای شرایط متفاوتی هستند و مبلغ متفاوتی را برای تحصیل در رشته‌های مختلف تعیین می‌کند. تحصیل در رشته‌هایی که دارای واحد‌های عملی هستند و همچنین رشته‌های زیر مجموعه پزشکی، معمولاً دارای شهریه بالاتری خواهد بود.

مقدار هزینه کمک هزینه تحصیلی در مقطع ارشد

با این حال به طور تقریبی می‌توان گفت که دانشجویان ‌بین‌المللی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های کانادا حدود 17,744 دلار کانادا، معادل با 13,590 دلار آمریکا، در هر سال هزینه می‌کنند. در دانشگاه‌های کانادا تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد با توجه به دانشگاه محل تحصیل و رشته تحصیلی می‌تواند بین 1 الی 2 سال طول بکشد. در بیشتر دانشگاه‌ها در صورتی که دانشجویان موفق به اتمام دوره تحصیلی در طی 2 سال نشوند، باید هزینه تحصیل در ترم‌های اضافه را نیز پرداخت نماید. هزینه تحصیل در ترم‌های اضافه معمولاً حدود 1000 دلار کانادا معادل با 765 دلار آمریکا خواهد بود. علاوه بر این دانشجویان باید هزینه ثبت ‌نام دانشجویی را پرداخت کنند که با توجه به قوانین دانشگاه مربوطه معمولا بین 200 الی 500 دلار کانادا، معادل با 150 الی 385 دلار آمریکا، است.

شرایط تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی در مقطع ارشد در کانادا

درصورتی که دانشجویان بخواهند در دانشگاه‌های خصوصی کانادا به ادامه تحصیل بپردازند، معمولاً باید هزینه استفاده از امکاناتی مانند استفاده از آزمایشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی و دیگر خدمات دانشجویی را پرداخت کنند. همچنین دانشجویان ‌بین‌المللی باید هزینه بیمه دانشجویی را پرداخت نمایند که معمولاً بین 200 تا 300 دلار کانادا، معادل با 150 الی 22 دلار آمریکا، است. باید بدانید که برخی از دانشگا‌ه‌ها در کانادا هزینه بیمه دانشجویی را با هزینه‌ شهریه ادغام می‌کنند.

چگونه فاند تحصیلی بگیریم؟

معرفی بهترین فول فاند ارشد کانادا برای دانشجویان ‌بین‌المللی

باید گفت در کشور کانادا کمک هزینه‌های تحصیلی فراوان و متعددی توسط دولت و دانشگاه‌های این کشور در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار داده می‌شود.‌ با این حال برخی از این کمک هزینه‌ها شرایط بسیار بهتری دارند و با بهره‌مندی از آنها دانشجویان می‌توانند بخش‌ بزرگی از هزینه‌های تحصیل و زندگی خود در کانادا‌ در حین تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را تامین کنند.‌ با بهره‌مندی ازفول فاند ارشد کانادا علاوه بر عدم پرداخت شهریه دانشگاهی، دانشجویان می‌توانند مبلغی را به عنوان کمک هزینه‌ زندگی دانشجویی دریافت کرده و حتی‌ گاهی اوقات پس اندازی نیز برای خود داشته باشند.‌ در این قسمت به معرفی چند ‌فول فاند ارشد کانادا که شرایط بهتری را برای‌ تحصیل دانشجویان ‌بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد فراهم می‌کند‌،‌ خواهیم پرداخت.

‌فول فاند‌ دانشگاه کویین ( Queen’s University Scholarships )

دانشگاه کویین
دانشگاه کویین

دانشگاه کویین در کینگستون‌ قرار دارد.‌ این دانشگاه دارای این دانشکده‌های متعددی است و رشته‌های تحصیلی متنوعی را برای تحصیل دانشجویان بومی ‌کانادا و همچنین دانشجویان ‌بین‌المللی فراهم می‌کند. باید گفت که دانشگاه کویین دارای اعتبار بالایی است و‌ به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌ها در کشور کانادا شناخته می‌شود.‌ باید گفت‌ که داوطلبان بسیاری نسبت به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه کویین‌ اقدام می‌کنند. به همین دلیل دریافت اخذ پذیرش تحصیلی برای دانشجویان ‌بین‌المللی نیازمند داشتن یک رزومه تحصیلی قوی و سوابق تحصیلی درخشان است.‌ این دانشگاه برنامه‌های تحصیلی خود را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد‌، و همچنین دکترا ارائه داده و‌ از دانشجویان ‌بین‌المللی پذیرش به عمل می‌آورد.‌ دانشگاه کویین به منظور جذب دانشجویان بین‌المللی امکانات و خدمات رفاهی بسیاری را در اختیار آنها قرار می‌دهد.‌ از جمله اینکه این دانشگاه امکان بهره‌مندی از فول فاند ارشد کانادا را برای دانشجویان ‌بین‌المللی که قصد‌ ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند، فراهم کرده است.‌

دانشگاه کویین بدون در نظر گرفتن ملیت دانشجویان ‌بین‌المللی‌ اقدام به ‌اعطای کمک هزینه‌های تحصیلی به‌ آنها می‌کند تا فرصت برابری را برای تمامی ‌دانشجویان مهیا کرده باشد.‌ ورود به دانشگاه کویین در مقطع کارشناسی ارشد و موفقیت در اخذ ‌فول فاند‌ ‌اعطاء شده توسط این دانشگاه شانس بزرگی برای دانشجویان بین‌المللی خواهد بود. چرا که دانشجویان علاوه بر تحصیل در یک دانشگاه عالی رتبه و‌ در یک فضای آکادمیک عالی،‌ خواهند توانست با هزینه بسیار کمی‌ به ادامه تحصیل در کانادا بپردازند.‌ با توجه به اینکه دانشگاه کویین یکی از دانشگاه‌های عالی رتبه در کانادا است، فارغ التحصیلی از این دانشگاه‌ به معنای داشتن یک مدرک معتبر تحصیلی خواهد بود.‌ فارغ التحصیلان این دانشگاه می‌توانند‌ به راحتی وارد بازار کار حرفه‌ای شده و آموخته‌ها و تجربه‌های خود را به صورت عملی در محیط کاری واقعی‌ به کار ببرند. باید به این نکته نیز اشاره کرد که بهره‌مندی از ‌فول فاند دانشگاه کویین به دلیل شیوع بیماری کووید 19 بدون داشتن مدرک آیلتس نیز امکان پذیر است. به منظور کسب اطلاعات دقیق در مورد نحوه اخذ ‌فول فاند دانشگاه کویین باید به وب‌سایت رسمی ‌این دانشگاه مراجعه کنید.

‌فول فاند دانشگاه ساسکاچوان ( University of Saskatchewan Scholarship )

دانشگاه ساسکاچوان
دانشگاه ساسکاچوان

دانشگاه ساسکاچوان یکی از بهترین موسسات آموزش عالی در کانادا به شمار می‌آید و در مرکز شهر ساسکاچوان قرار دارد.‌ این دانشگاه در رتبه‌ 13 ام‌ بهترین دانشگاه‌های کانادا قرار دارد. باید به شما بگوییم که این دانشگاه امکان تحصیل رایگان را برای‌ دانشجویان ‌بین‌المللی فراهم کرده است.‌ دانشگاه ساسکاچوان طیف وسیعی از‌ رشته‌های تحصیلی مختلف را در مقاطع تحصیلی گوناگون‌ ارائه کرده و علاوه بر دانشجویان بومی‌ کانادا از دانشجویان ‌بین‌المللی نیز‌ پذیرش به عمل می‌آورد.‌ برنامه‌های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه با کیفیت آموزشی بسیار بالا و در استانداردهای ‌بین‌المللی ارائه می‌شوند.‌ دانشگاه ساسکاچوان نیز به منظور حمایت و پشتیبانی از دانشجویان ‌بین‌المللی کمک هزینه‌های تحصیلی بسیاری را در اختیار آنها قرار می‌دهد.‌ این دانشگاه با ارائه ‌فول فاند‌ این فرصت را برای دانشجویان ‌بین‌المللی در حال تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی فراهم می‌کند که بتوانند به تحصیل رایگان در کانادا بپردازند.‌ باید به این نکته اشاره کرد که‌ برنامه‌های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه که شامل بهره‌مندی از کمک هزینه می‌شوند، به زبان انگلیسی هستند. بنابراین دانشجویان ‌بین‌المللی می‌توانند با داشتن تسلط کافی به زبان انگلیسی به راحتی‌ در کلاس‌های درسی‌ شرکت کرده و تجربه آموزش در یک فضای آکادمیک با سطح علمی ‌بالا و در کنار بهترین اساتید را داشته باشند. به منظور کسب اطلاعات دقیق در مورد نحوه اخذ ‌فول فاند دانشگاه ساسکاچوان باید به وب‌سایت رسمی ‌این دانشگاه مراجعه کنید.

‌فول فاند دانشگاه تورنتو ( University of Toronto Scholarships )

دانشگاه تورونتو
دانشگاه تورونتو

دانشگاه تورنتو به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کشور کانادا شناخته شده است. باید گفت که این دانشگاه توانسته است در بسیاری از نظرسنجی‌ها رتبه‌ اول در بین بهترین دانشگاه‌های کانادا را از آن خود بکند. از طرف دیگر امروزه این دانشگاه نیز به سبب شیوع بیماری کوید 19 امکان بهره‌مندی از کمک هزینه‌های تحصیلی را برای آن دسته از دانشجویانی که دارای مدرک آیلتس نیستند نیز فراهم می‌کند. کمک هزینه‌های تحصیلی ‌اعطاء شده در دانشگاه تورنتو به دانشجویان ‌بین‌المللی در حال تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و همچنین دکترا تعلق می‌پذیرند. بنابراین می‌توانید نتیجه بگیرید که تحصیل در این دانشگاه با بهره‌مندی از ‌فول فاند ارشد کانادا برای آن دسته از دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند تا چه اندازه می‌تواند مفید واقع شود. شما می‌توانید به عنوان یک دانشجوی ‌بین‌المللی تحصیل ارزان در یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا را تجربه کنید.

دانشگاه تورنتو امکان تحصیل در طیف وسیعی از رشته‌های تحصیلی را در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان ‌بین‌المللی فراهم می‌کند. شما می‌توانید با ورود به دانشگاه تورنتو به عنوان دانشجویی ‌بین‌المللی مقطع کارشناسی ارشد آینده تحصیلی و کاری درخشانی را برای خود تصور کنید. به منظور کسب اطلاعات دقیق در مورد نحوه اخذ ‌فول فاند دانشگاه تورنتو باید به وب‌سایت رسمی ‌این دانشگاه مراجعه کنید.

‌فول فاند دانشگاه آلبرتا ( University of Alberta Scholarships )

دانشگاه آلبرتا به عنوان یک مرکز تحقیقاتی و پژوهشی عالی پیشرو در کشور کانادا به شمار می‌آید. این دانشگاه یکی از موسسات آموزشی عالی دولتی در کشور کانادا است. دانشگاه آلبرتا برنامه‌های تحصیلی بسیاری را در رشته‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می‌دهد. باید به این نکته اشاره کرد که برنامه‌های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه آلبرتا دارای کیفیت آموزشی و سطح علمی‌ بسیار بالایی هستند و اساتید بسیار باتجربه و باسوادی در این دانشگاه همکاری می‌کنند. به همین دلیل این دانشگاه دارای یک فضای آکادمیک بسیار عالی است. دانشگاه آلبرتا یک فرصت بسیار استثنایی را برای تحصیل دانشجویان ‌بین‌المللی در مقاطع تحصیلات تکمیلی فراهم می‌کند. این دانشگاه اقدام به ‌اعطای ‌فول فاند ارشد کانادا به دانشجویان ‌بین‌المللی مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد می‌نماید. این کمک هزینه تحصیلی بدون در نظر گرفتن ملیت دانشجویان ‌بین‌المللی به آنها تعلق می‌پذیرد و بنابراین دانشجویان ‌بین‌المللی از نقاط مختلف جهان می‌توانند نسبت به اخذ این کمک هزینه تحصیلی اقدام کنند.

باید گفت که دانشگاه آلبرتا بیش از 500 کمک هزینه تحصیلی را به دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی اختصاص داده است. موفقیت در اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه آلبرتا و بهره‌مندی از ‌فول فاند این دانشگاه می‌تواند یک فرصت بسیارعالی و استثنایی برای دانشجویان ‌بین‌المللی باشد. چرا که با تحصیل در این دانشگاه دانش و مهارت بسیار بالایی در زمینه تخصصی خود پیدا خواهید کرد و بنابراین خواهید توانست در آینده فرد موفق و تاثیرگذاری در زمینه تخصصی خود باشید و راه حل‌های خلاقانه و موثری را برای حل مسائل روز جهان ارائه دهید. به منظور کسب اطلاعات دقیق در مورد نحوه اخذ ‌فول فاند دانشگاه آلبرتا باید به وب‌سایت رسمی ‌این دانشگاه مراجعه کنید.

‌فول فاند دانشگاه مونترال  ( Universite de Montreal Scholarship )

همانطور که می‌دانید کانادا در شمال ایالات متحده آمریکا قرار دارد. این کشورسالیانه تعداد بسیاری از مهاجران را از مناطق کشورهای مختلف جهان می‌پذیرد و به آنها اجازه اقامت می‌دهد. این دانشگاه از موسسات آموزشی عالی ‌بین‌المللی در کشور کانادا به شمار می‌آید که بدون توجه به ملیت دانشجویان از آنها پذیرش به عمل می‌آورد. به همین دلیل تعداد بالایی از دانشجویان از نقاط مختلف جهان به منظور ادامه تحصیل درخواست اخذ پذیرش تحصیلی خود را به دانشگاه مونترال ارسال می‌کنند.‌ این دانشگاه امکان تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند. تحصیل در دانشگاه مونترال کانادا می‌تواند مزیت‌های بسیاری برای دانشجویان داشته باشد. به ویژه اینکه این دانشگاه با ‌اعطای کمک هزینه‌های تحصیلی دانشجویان ‌المللی خود را تحت حمایت و پشتیبانی مالی نیز قرار می‌دهد. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه مونترال را دارند، می‌توانند نسبت به اخذ کمک هزینه تحصیلی این دانشگاه اقدام کنند. باید اضافه کرد که دانشگاه مونترال بیش از 160 رشته تحصیلی را ارائه می‌دهد و از دانشجویان ‌بین‌المللی نیز در این رشته‌ها پذیرش به عمل می‌آورد.

دانشجویان ‌بین‌المللی طیف وسیعی از گزینه‌ها را برای انتخاب رشته تحصیلی برای تحصیل در دانشگاه مونترال را دارند و می‌توانند در زمینه تخصصی و علاقه‌مندی خود به ادامه تحصیل در دانشگاه مونترال کانادا بپردازند. علاوه بر دریافت کمک هزینه‌های تحصیلی، دانشجویان ‌بین‌المللی می‌توانند در طول دوره تحصیلی به صورت پاره وقت اشتغال به کار داشته باشند و بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجویی خود را‌ تامین کنند. از طرفی دیگر اشتغال به کار به صورت پاره وقت در حین تحصیل باعث می‌شود که دانشجویان تجربه کار حرفه‌ای در بازار کار واقعی را داشته باشند و پس از اتمام دوره تحصیلی خود بتوانند شغل مناسبی را برای خود انتخاب کنند. به منظور کسب اطلاعات دقیق در مورد نحوه اخذ ‌فول فاند دانشگاه مونترال باید به وب‌سایت رسمی ‌این دانشگاه مراجعه کنید.

‌فول فاند وانیر کانادا ( Canada Vanier Graduate Scholarships )

‌فول فاند وانیر یکی از پرطرفدارترین کمک هزینه‌های تحصیلی است که دانشجویان ‌بین‌المللی برای دریافت آن رقابت بسیاری دارند. این کمک هزینه تحصیلی ملیت دانشجویان را در نظر نمی‌گیرد و علاوه بر دانشجویان کانادایی‌، دانشجویان ‌بین‌المللی نیز از کشورهای مختلف جهان می‌توانند نسبت به اخذ این کمک هزینه اقدام کنند. این کمک هزینه تحصیلی در اختیار دانشجویان تحصیلات تکمیلی قرار می‌گیرد. با توجه به عالی بودن شرایط این کمک هزینه، دریافت آن می‌تواند برای دانشجویان بین‌المللی مزیت‌های بسیاری داشته باشد و به آنها کمک کنند که بدون داشتن دغدغه مالی به ادامه تحصیل در کانادا بپردازند. به منظور کسب اطلاعات دقیق در مورد نحوه اخذ ‌فول فاند وانیر باید به وب‌سایت رسمی ‌این بورسیه مراجعه کنید.

‌فول فاند دانشگاه واترلو کانادا ( University of Waterloo Scholarships in Canada )

دانشگاه واترلو
دانشگاه واترلو

در صورتی که قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که روی ادامه تحصیل در دانشگاه واترلو و همچنین اخذ کمک هزینه تحصیلی این دانشگاه نیز فکر کنید. ‌اعطای این کمک هزینه تحصیلی موجب شده است که سالیانه تعداد بالایی از دانشجویان ‌بین‌المللی از نقاط مختلف جهان درخواست اخذ پذیرش تحصیلی و بهره‌مندی از این کمک هزینه را به دانشگاه واترلو ارسال نمایند. شما به عنوان یک دانشجوی کارشناسی ارشد می‌توانید از مزیت‌های دریافت کمک هزینه دانشگاه واترلو کانادا بهره‌مند شده و تجربه تحصیل ارزان در یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا را کسب نمایید. باید گفت که دانشگاه واترلو بیش از 180 برنامه تحصیلی در رشته‌های مختلف را ارائه می‌دهد و از دانشجویان بین‌المللی نیز برای تحصیل در این رشته‌ها پذیرش به عمل می‌آورد.

دانشگاه واترلو به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا در آمریکای شمالی به شمار می‌آید و رتبه 9 را در کانادا به عنوان بهترین دانشگاه از آن خود کرده است. خدمات آموزشی و سطح علمی ‌بالای اعضای دانشکده‌های آن باعث شده است که این دانشگاه به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های کشور کانادا شناخته شود. با ورود به این دانشگاه می‌توانید تحصیل در یک دانشگاه عالی رتبه با کیفیت آموزشی بالا را تجربه کنید و در عین حال با کمترین هزینه به تحصیل در یک فضای آکادمیک منحصر به فرد در کانادا بپردازید. یکی از شرایط بهره‌مندی از این کمک هزینه تحصیلی این است که دانشجویان بین‌المللی در یکی از دوره‌های تحصیلات تکمیلی پژوهشی به صورت تمام وقت در دانشگاه واترلو در حال تحصیل بوده و دارای اجازه تحصیل در کانادا باشند. دانشجویان باید واجد شرایطی که دانشگاه برای بهره‌‌مندی از این کمک هزینه تحصیلی تعیین می‌کند باشند.‌ ارزش این کمک‌ هزینه در مقطع کارشناسی ارشد 2,045 دلار است که به مدت  2 سال به دانشجویان کارشناسی ارشد اعطاء می‌گردد. به منظور کسب اطلاعات دقیق در مورد نحوه اخذ ‌فول فاند دانشگاه واترلو کانادا باید به وب‌سایت رسمی ‌این دانشگاه مراجعه کنید.

‌فول فاند دانشگاه مک گیل ( McGill University Scholarship )

دانشگاه مک گیل
دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌ها در کانادا شناخته می‌شود. خبر خوش در مورد این دانشگاه این است که دانشگاه‌ مک گیل امکان استفاده از کمک هزینه‌های تحصیلی را برای دانشجویان ‌بین‌المللی فراهم کرده است و محدودیتی برای ملیت آنها قائل نشده است. بنابراین دانشجویان ‌بین‌المللی می‌توانند از کشورهای مختلف جهان نسبت به اخذ کمک هزینه تحصیلی دانشگاه مک ‌گیل اقدام کنند.‌ ‌فول فاند دانشگاه مک گیل به دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی یعنی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و همچنین دانشجویان مقطع پست دکترا ‌اعطاء می‌گردد. ‌فول فاند دانشگاه مک گیل به عنوان McCall MacBain Scholarship برای دانشجویان ‌بین‌المللی قابل دسترسی است. دانشجویانی که موفق به اخذ این کمک هزینه تحصیلی ‌شوند، می‌توانند به صورت رایگان در این دانشگاه به ادامه تحصیل بپردازند. به منظور کسب اطلاعات دقیق در مورد نحوه اخذ ‌فول فاند دانشگاه مک گیل باید به وب‌سایت رسمی ‌این دانشگاه مراجعه کنید.

تحصیل با فول فاند ارشد کانادا
تحصیل با فول فاند ارشد کانادا

مزایای ارسال مدارک در زمان مقرر

یکی از نکات مهم برای اخذ پذیرش ‌فول فاند ارشد کانادا توجه به زمان تعیین شده توسط دانشگاه یا سازمانی است که بورسیه را ‌اعطاء میکند. هر دانشگاه یا سازمان بازه‌ی زمانی مشخصی را برای ارسال درخواست و مدارک مربوطه تعیین می‌کند. لازم است که داوطلبان مدارک را به صورت کامل آماده کرده و آنها را در بازه زمانی تعیین شده به دانشگاه یا سازمان مربوطه ارائه دهند. پیشنهاد می‌کنیم مدارک خود را در طول روزهای اول تعیین شده ارسال نمایید تا در صورت وجود هر گونه نقص یا ایراد فرصت کافی برای رفع آن را داشته باشید. همچنین توصیه می‌شود که داوطلبان درخواست دریافت کمک هزینه را به بیش از یک دانشگاه ارسال کنند تا در صورت عدم قبولی از طرف یک دانشگاه، فرصت خود را برای بهرهمندی از تحصیل با فول فاند ارشد کانادا در دانشگاه‌های دیگر از دست ندهند. همچنین باید به این نکته نیز توجه کرد که ارزش و شرایط پرداخت برخی از کمک هزینه‌های تحصیلی با توجه به شرایط دانشجویان و رزومه تحصیلی آنها متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال مبلغ کمک هزینه و نحوه پرداخت آن، و همچنین بازه زمانی بهره‌مندی از آن ممکن است به مواردی مانند رزومه تحصیلی دانشجو، پیشرفت تحصیلی او، شرایط مالی دانشجو و همچنین قوانین و ضوابط دانشگاه مربوطه بستگی داشته باشد. به طور کلی می‌توان گفت که کمک هزینه‌های تحصیلی ‌اعطاء شده در کانادا معمولاً در بازه‌های زمانی 2‌، 3، یا 4 ساله در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌گیرند.

تحصیل با فول فاند ارشد کانادا
تحصیل با فول فاند ارشد کانادا

علاوه بر چند فول فاند ارشد کانادا که به آنها اشاره شد، کمک هزینه‌های خوب دیگری نیز در اختیار دانشجویان بین‌المللی مقطع کارشناسی ارشد قرار می‌گیرند.

در این قسمت به معرفی چند کمک هزینه‌های تحصیلی خوب برای دانشجویان ‌بین‌المللی که در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا به ادامه تحصیل می‌پردازند‌، خواهیم پرداخت. 

کمک هزینه تحصیلی آنتاریو ( Ontario Graduate Scholarship )

این کمک هزینه تحصیلی یکی از بورسیه‌های تحصیلی دولتی کانادا به شمار می‌آید. باید گفت که این کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی یعنی مقطع کارشناسی ارشد و مقطع دکترا تعلق می‌پذیرد. کمک هزینه تحصیلی آنتاریو کمک هزینه‌ای بر اساس شایستگی دانشجویان است و دانشجویان بین‌المللی نیز می‌توانند در صورت واجد شرایط بودن از آن بهره مند شوند. کمک هزینه تحصیلی آنتاریو به دانشجویانی که در رشته‌ها و زمینه‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند تعلق می‌پذیرد و محدودیتی در رشته تحصیلی برای دریافت آن تعیین نشده است. ارزش این کمک هزینه تحصیلی به مبلغ 15,000 دلار در هر سال است. حداقل دوره بهره‌مندی از این کمک هزینه 2 ترم است. یکی از شرایط اصلی دریافت این کمک هزینه تحصیلی این است که دانشجوی دانشگاه آنتاریو بوده  و دارای ویزا و اجازه تحصیل در کانادا باشید.

کمک هزینه تحصیلی دانشگاه مانیتوبا (University of Manitoba Graduate Fellowships)

این کمک هزینه تحصیلی نیز براساس شایستگی دانشجویان به آنها اعطاء می‌شود. دانشجویان ‌بین‌المللی با ملیت‌های مختلف می‌توانند نسبت به دریافت این کمک هزینه تحصیلی و بهره‌مندی از آن اقدام نمایند. به منظور دریافت این کمک هزینه تحصیلی باید به صورت تمام وقت دانشجویی مقطع تحصیلات تکمیلی یعنی مقطع دکترا یا مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه مانیتوبا باشید. مبلغ این کمک هزینه تحصیلی 14,000 دلار برای مقطع کارشناسی ارشد در هر سال تحصیلی است. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد می‌توانند این کمک هزینه تحصیلی را در طول 24 ماه اول تحصیل خود در مقطع کارشناسی ارشد دریافت کنند. یکی از شرایط دریافت این کمک هزینه تحصیلی این است که دانشجویان معدل بالای B در طول دو سال تحصیلی قبلی خود را کسب کرده باشند. این کمک هزینه تحصیلی شامل تمامی ‌رشته‌ها به جز رشته‌های کالج پزشکی و رشته MBA در مقطع کارشناسی ارشد است.

کمک هزینه دانشگاه کلگری ( University of Calgary Graduate Awards )

دانشگاه کلگری
دانشگاه کلگری

لازم است که دانشجویان پس از قبولی در دانشگاه کلگری و پس از اینکه به عنوان دانشجوی این دانشگاه شناخته شدند، درخواست دریافت این کمک هزینه تحصیلی را ارائه نمایند. باید به این نکته توجه کرد که این کمک هزینه تحصیلی به صورت اتوماتیک به دانشجویان تعلق نمی‌پذیرد و داوطلبان باید درخواست خود را مبنی بر برخورداری از این کمک هزینه تحصیلی به دانشگاه ارسال کنند. مبلغ این کمک هزینه تحصیلی بین 1,000 الی 4,000 دلار است و رشته‌های مختلف تحصیلی را تحت پوشش قرار می‌دهد. معمولاً مبلغ کمک هزینه پرداخت شده به دانشجویان کارشناسی ارشد 26,500 دلار است که به مدت 2 سال در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

کمک هزینه مقطع تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد Canada Graduate Scholarships Master’s Program

این کمک هزینه تحصیلی با هدف کمک به دانشجویان در پیشبرد اهداف پژوهشی و تحصیلی آنها، در اختیارشان قرار داده می‌شود. ارزش این کمک هزینه تحصیلی 17,500 دلار است که در مدت 12 ماه پرداخت می‌شود. باید به این نکته اشاره کرد که این کمک هزینه تحصیلی تنها به دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی اعطاء می‌گردد. دانشجویان برای دریافت این کمک هزینه تحصیلی  باید به صورت تمام وقت در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد یا در مقطع دکترا در یکی از دانشگاه‌های کانادا که تحت پوشش این بورسیه است‌، در حال تحصیل باشند.

تحصیل در کانادا
تحصیل در کانادا

ادامه تحصیل و بهره‌مندی ازفول فاند ارشد کانادا می‌تواند برای دانشجویان ‌بین‌المللی یک فرصت عالی و استثنایی باشد. چرا که با بهره‌مندی از کمک هزینه خواهید توانست تجربه تحصیل رایگان یا ارزان در دانشگاه‌های کانادا را کسب کنید.

شرایط لازم اپلای برای کارشناسی ارشد در کشورهای مختلف

تحصیل در کانادا، همراه با فاند تحصیلی و آینده شغلی فوق‌العاده

همانطور که می‌دانید تحصیل در کانادا به عنوان یکی از بهترین فرصت‌های تحصیلی در دنیا شناخته می‌شود. کانادا به عنوان کشور مهاجرپذیر است که سالیانه افراد زیادی وارد این کشور می‌شوند و زندگی خود را در کشور زیبای کانادا ادامه می‌دهند. همانگونه هم که مشاهده کردید، فاندهای تحصیلی بسیاری است که کمک می‌کند شما بدون هزینه اضافی تحصیل خود را ادامه دهید. در یک کلام ادامه تحصیل در کانادا یک گزینه بسیار عالی است که هر کسی تلاش کند، می‌تواند از این موقعیت‌های عالی استفاده کند.

آیا تا کنون فرصت استفاده از فاندهای تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد برای کانادا را داشته‌اید، چه مشکلاتی هنگام دریافت فاند مواجه شدید؟ نظر شما درباره دانشگاه‌های کانادا و کشور کانادا چیست؟ تجربه و نظر خودتان را با ما به اشتراک بگذ ارید.

منبع: opportunitydesk

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *