معرفی سایت ieee و آموزش رایج‌ترین راه‌های دانلود مقاله از ieee

اغلب دانشجویان و محققان پس از انجام تحقیقات قصد چاپ نتایج حاصل از تحقیقات خود را در یکی از مجلات علمی و در قالب یک مقاله خواهند داشت. مجلات علمی موجود در سراسر دنیا دارای انواع و تعداد مختلفی هستند. برخی از این انواع مجلات موضوعات متعددی را برای چاپ مقاله پوشش می‌دهند. این در حالی است که برخی دیگر به صورت تخصصی و در یک رشته علمی به خصوص فعالیت خود را شکل داده‌اند. از جمله موسساتی که موضوعات تخصصی را تحت پوشش قرار می‌دهد و تنها مقالات مرتبط با رشته تخصصی خاصی را منتشر می‌کند، ieee است. در صورتی که رشته تحصیلی شما مهندسی برق و الکترونیک باشد، حتما نام ieee به گوش شما خورده است. در این مطلب ابتدا قصد داریم بدانیم ieee چیست و سپس به نحوه دانلود مقاله ieee بپردازیم.

 

Ieee چیست؟

Ieee یا همان The Institute of Electrical and Electronics Engineers بزرگ‌ترین موسسه تخصصی فنی است که در راستای پیشرفت تکنولوژی شکل گرفته است. این موسسه یک سازمان تخصصی مختص دانشجویان برق و الکترونیک است که بیش از 30 درصد انتشارات مرتبط با برق و الکترونیک در سراسر دنیا را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. این موسسه در سال 1963 تاسیس شده است و هم اکنون تعداد اعضای آن به بیش از 423 هزار نفر از 160 کشور مختلف می‌رسد.

دانلود مقاله ieee

دانلود مقالات موجود در مجلات ieee اغلب به صورت پولی است و امکان دانلود متن کامل مقالات به صورت رایگان برای تمام افراد فراهم نیست. با این وجود دانشجویان و محققان می‌توانند با مراجعه به سایت ieee مقالات مد نظر خود را جستجو کنند و در صورت نیاز چکیده مقالات را به صورت رایگان در اختیار داشته باشند. امکان دانلود مقاله ieee تنها برای اعضای فراهم گشته است و افرادی که قصد استفاده از مقالات این سازمان را دارند، باید به یکی از روش‌هایی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، به عضویت این سایت درآیند.

 

دانلود مقاله ieee دارای نکات مختلفی است که با رعایت آنها می‌توانید مقاله مد نظر خود را به آسانی مورد جستجو قرار دهید و دانلود کنید.
دانلود مقاله ieee دارای نکات مختلفی است که با رعایت آنها می‌توانید مقاله مد نظر خود را به آسانی مورد جستجو قرار دهید و دانلود کنید.

انواع مختلف عضویت در ieee

  • عضویت دانشجویی: این نوع عضویت که نسبت سایر انواع عضویت در موسسه i eeeدارای هزینه کمتری است، همان طور که از نام آن مشخص است، مختص دانشجویان و افرادی است که در یکی از موسسات معتبر علمی و در رشته تحصیلی مرتبط در حال تحصیل هستند.
  • عضویت فارغ التحصیلان دانشگاهی: این نوع عضویت نیز از تخفیف ویژه‌ای برخوردار است ولی اعضای این سطح از عضویت امتیازات بیشتری را نسبت به اعضای دانشجو در اختیار دارند.
  • اعضای معمولی: عضویت عادی یا حرفه‌ای نیازمند این است که فرد سطح بالایی از تحصیلات را در زمینه تکنولوژی و یا مهندسی در یکی از موسسات علمی معتبر گذرانده باشد و یا این که دارای حداقل 6 سال تجربه کار حرفه‌ای در زمینه فناوری یا مهندسی باشد. عضویت کاردانی برای افرادی امکان پذیر است که حوزه تخصصی آنان خارج از ieee است و یا در زمان ثبت نام، تمام شرایط لازم برای عضویت کامل را دارا نیست. این افراد از تمام امتیازات اعضا به جز حق رای و اداره موسسات خاص، برخوردار هستند.
  • انجمن‌های وابسته: برخی از انجمن‌های ieee به افرادی که عضو ieee نیستند، اجازه می‌دهند تا به عنوان یک عضو وابسته انجمن شناخته شوند و دارای امتیازات محدودی از عضویت در ieee باشند.
  • اعضای ارشد: برخی از اعضای حرفه‌ای در صورت دارا بودن نیازمندی‌های به خصوص می‌توانند به عنوان اعضای ارشد شناخته شوند. عضویت به عنوان اعضای ارشد بالاترین سطح از عضویت است که یک عضو حرفه‌ای می‌تواند آن را کسب کند.
  • اعضای همکاران: بالاترین سطح عضویت در ieee عضویت همکاران است. این نشان از طرف ieee برای افرادی که دارای سوابق فوق العاده موفق در یکی از زمینه‌های تخصصی ieee باشند، اعطا خواهد شد. اعضای موسسه به طور مستقیم نمی‌توانند برای دریافت این نشان داوطلب شوند و نامزد شدن برای دریافت این نشان بایستی توسط دیگران انجام شود. سالانه حداکثر یک نفر از هر هزار نفر اعضا این نشان را دریافت می‌کنند.
  • اعضای افتخاری: اعضایی که به صورت رسمی به عضویت ieee درنیامده‌اند، ولی کمک شایان توجهی را برای این موسسه انجام داده‌اند. به عنوان مثال اعضایی که مدال افتخار را از هیئت مدیره ieee دریافت کرده باشند، از این گروه شناخته می‌شوند.
  • اعضای زندگی یا اعضای ارشد زندگی: اعضایی که به سن 65 سالگی رسیده باشند و یا مجموع سن آنها با سال‌های عضویت در ieee به عدد 100 رسیده باشد، به عنوان اعضای زندگی و یا اعضای ارشد زندگی در این سازمان شناخته می‌شوند.

نحوه دانلود مقاله ieee

برای دانلود مقاله ieee بایستی پس از پرداخت هزینه عضویت و دریافت عضویت سایت، اقدام به دانلود مقاله کنیم. با این وجود سایت این سازمان برای تمام افراد یک عضویت رایگان یک ماهه در نظر گرفته است که محققان می‌توانند از این طریق مقالات را تا یک ماه به صورت رایگان دانلود کنند. برای عضویت یک ماهه رایگان در این سایت بر روی این آدرس کلیک کنید.

پس از دریافت عضویت سایت ieee با ورود به بخش ieee explore digital library صفحه‌ای برای شما نمایش داده خواهد شد که در این صفحه می‌توانید با استفاده از گزینه‌های مختلف مطلب مد نظر خود را جستجو کنید. با وارد کردن عبارت مد نظر یا کلمه کلیدی مقاله مورد جستجوی خود در کادر مشاهده شده در این صفحه می‌توانید مطلب مورد نظر خود را پیدا کنید. برای محدود ساختن جستجو یکی از گزینه‌های موجود در این صفحه انتخاب نوع مطلب مد نظر است. نوع مطلب می‌تواند کتاب، کنفرانس، کورس و غیره باشد.

جستجوی پیشرفته

با انتخاب گزینه advanced search در سمت راست و پایین کادر جستجو گزینه‌های بیشتری برای محدود ساختن جستجو برای شما نمایان می‌شود. در این قسمت با وارد کردن کلمات کلیدی متعدد و مشخص کردن مکان دقیق عبارت مد نظر، اعم از عنوان، متن مقاله، چکیده و … جستجو را محدودتر سازید. همچنین در ادامه گزینه‌هایی برای انتخاب سال انتشار مطلب مد نظر وجود دارد که شما می‌توانید بازه زمانی مد نظر خود برای جستجو را انتخاب کنید.

 

با انتخاب اطلاعات در دسترس از مقاله مد نظر در صفحه مشاهده شده به شکل بالا، می‌توانید مقاله ieee خود را جستجو کرده و دانلود کنید.

آیا تا به حال تجربه دانلود از سایت ieee را داشته‌اید؟ با توجه به شرایط حاکم در ایران چه پیشنهادی برای دانلود از این سایت برای کاربران دارید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *