بورسیه تحصیلی ایتالیا پزشکی : معرفی بهترین بورسیه‌های پزشکی ایتالیا برای دانشجویان بین‌المللی

بورسیه تحصیلی ایتالیا پزشکی

بورسیه تحصیلی ایتالیا پزشکی :‌ معرفی بهترین بورسیه‌های تحصیلی ‌اعطاء شده به دانشجویان ‌بین‌المللی در‌ رشته‌های پزشکی در ایتالیا

 بورسیه تحصیلی ایتالیا پزشکی به دانشجویان ‌بین‌المللی که در دانشگاه‌های ایتالیا به تحصیل در‌ رشته پزشکی و زیر شاخه‌های آن‌ مشغول باشند، ‌اعطاء می‌گردد.‌ دولت و دانشگاه‌های ایتالیا با هدف جذب دانشجویان ‌بین‌المللی و‌ حمایت و‌ پشتیبانی از آنها‌ کمک هزینه‌ها و بورسیه‌های تحصیلی متعددی را در اختیار آنها قرار می‌دهند. بهره‌‌مندی از بورسیه تحصیلی ایتالیا پزشکی به دانشجویان ‌بین‌المللی‌ کمک می‌کند تا بخش بزرگی از هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجویی خود در کشور ایتالیا را تامین کرده و با دغدغه مالی کمتری به ادامه تحصیل در‌ دانشگاه‌های این‌ کشور بپردازند.‌ با توجه به اینکه در اغلب موارد تحصیل در رشته پزشکی و زیر شاخه‌های آن کمی ‌گران‌تر از دیگر رشته‌ها است،‌ بهره‌مندی از بورسیه تحصیلی ایتالیا پزشکی می‌تواند برای دانشجویان بین‌المللی یک‌ موفقیت بزرگ باشد.‌ با توجه به‌ درخواست‌های بسیاری که برای تحصیل در رشته‌های پزشکی و‌ اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا پزشکی وجود دارد، در این نوشته به معرفی برترین بورسیه‌های تحصیلی ‌اعطاء شده به دانشجویان بین‌المللی در زمینه رشته‌های پزشکی خواهیم پرداخت. در صورتی که شما نیز از داوطلبانی هستید که قصد تحصیل در‌ ایتالیا و بهره‌ مندی از بورسیه تحصیلی ایتالیا پزشکی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را با دقت دنبال کنید.

بورسیه تحصیلی ایتالیا پزشکی
بورسیه تحصیلی ایتالیا پزشکی

معرفی چند بورسیه تحصیلی ایتالیا پزشکی

مقایسه تحصیل پزشکی در ایتالیا با سایر کشورها

باید گفت که تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا به صورت کامل رایگان نیست و دانشجویان ‌بین‌المللی به منظور تحصیل باید هزینه تعیین شده به عنوان شهریه دانشگاهی را پرداخت کنند. با این حال شهریه‌های دانشگاهی ایتالیا در مقایسه با دیگر کشورها بسیار پایین‌تر هستند و این دانشگاه‌ها امکان تحصیل ارزان و مقرون به صرفه را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کنند. باید به این نکته نیز اشاره کرد که تحصیل در دانشگاه‌های دولتی ایتالیا به مراتب ارزان‌تر از تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی این کشور خواهد بود. با تمام اینها، هر کدام از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، قوانین و شرایط متفاوتی را ممکن است برای دانشجویان ‌بین‌المللی تعیین کنند.

باید گفت که‌ ورود به دانشگاه‌های ایتالیا در رشته پزشکی و زیر شاخه‌های آن یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود و هر داوطلبی این شانس را پیدا نمی‌کند که در دانشگاه‌های برتر ایتالیا به ادامه تحصیل در رشته‌های پزشکی بپردازد.‌ علاوه بر این، پس از اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های ایتالیا ممکن است دانشجویان ‌بین‌المللی دغدغه و نگرانی تامین هزینه‌های مربوط به تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را داشته باشند.‌ در صورتی که اگر موفق به اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا پزشکی شوید، خواهید توانست نگرانی‌های خود را در مورد مسائل مالی کمتر کنید و با بهره‌مندی از کمک هزینه‌های تحصیلی بخش بزرگی از هزینه‌های مربوط به شهریه دانشگاهی و همچنین هزینه‌های زندگی دانشجویی خود را به راحتی تامین کنید.‌

بورسیه تحصیلی ایتالیا پزشکی
بورسیه تحصیلی ایتالیا پزشکی

ارائه اغلب بورسیه‌های تحصیلی توسط دولت ایتالیا

کمک هزینه‌های تحصیلی ارائه شده به دانشجویان ‌بین‌المللی در رشته پزشکی و زیر شاخه‌های آن، توسط دولت ایتالیا و همچنین دانشگاه‌های این کشور ‌اعطاء می‌گردند. مبلغ و شرایط هر کدام از انواع بورسیه تحصیلی ایتالیا پزشکی با توجه به دانشگاه محل تحصیل، شرایط دانشجو، رشته و مقطع تحصیلی ممکن است متفاوت باشد. در این قسمت به معرفی چند بورسیه تحصیلی ایتالیا پزشکی‌ می‌پردازیم که داوطلبان زیادی‌ درخواست بهره‌مندی از آنها را دارند. 

بورسیه دولتی MACI 

این کمک هزینه تحصیلی به آن دسته از دانشجویان ‌بین‌المللی که در رشته‌ پزشکی و زیر شاخه‌های آن مشغول به تحصیل باشند، ‌اعطاء می‌گردد. مبلغ این کمک هزینه به ارزش 9,000 یورو است ودانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی یعنی مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌گردد. یکی از شرایط بهره‌مندی از این کمک هزینه تحصیلی داشتن حداکثر سن 28 سال برای مقطع کارشناسی ارشد و داشتن حداکثر 30 سال برای دانشجویان مقطع دکترا است. تسلط به زبان انگلیسی یکی از شرایط بهره‌مندی از این بورسیه بوده و دانشجویان باید مدرک معتبری که تسلط آنها به زبان انگلیسی را اثبات کند، ارائه دهند.

بورسیه دولتی  DSU

این بورسیه تحصیلی نیز از طریق دولت ایتالیا به دانشجویان ‌بین‌المللی ‌اعطاء می‌گردد. مبلغ و شرایط اعطای این کمک هزینه با توجه به شرایط دانشجو می‌تواند متفاوت باشد. اما به طور میانگین می‌توان گفت که دانشجویان ‌بین‌المللی می‌توانند از این کمک هزینه تحصیلی به ارزش 6,000 یورو برخوردار نشوند. این نوع بورسیه تحصیلی ایتالیا پزشکی به تعداد محدودی از داوطلبان ‌اعطاء می‌گردد. بنابراین داوطلبان به صورت رقابتی مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرند و در صورت کسب رتبه و امتیاز لازم می‌توانند کمک هزینه را دریافت کنند. لازم به ذکر است که بورسیه تحصیلی ایتالیا پزشکی به آن دسته از دانشجویانی که درآمد سالیانه خانوادگی آنها زیر 50,000 باشد ‌اعطاء می‌گردد و دانشجویان باید مدارک لازم جهت اثبات ادعای خود را ارائه دهند.

بورسیه بولونیا

بورسیه بولونیا
بورسیه بولونیا

بورسیه بولونیا یک کمک هزینه تحصیلی بسیار معروف درایتالیا است که شامل حال دانشجویان بین‌المللی نیز می‌شود. این کمک هزینه تحصیلی به دانشجویانی که در رشته‌های مختلف از جمله رشته پزشکی و زیر شاخه‌های آن در دانشگاه‌های ایتالیا مشغول به تحصیل باشند، ‌اعطاء می‌گردد. این بورسیه تحصیلی نیز رقابتی است و در اختیار تعداد محدودی از دانشجویان بین‌المللی قرار می‌گیرد. بنابراین دانشجویان باید دارای یک رزومه تحصیلی قوی باشند تا بتوانند رتبه و امتیاز لازم برای کسب این کمک هزینه تحصیلی را به دست بیاورند. مبلغ کمک هزینه تحصیلی بولونیا به ارزش 11,000 یورو است. یکی از شرایط لازم برای بهره‌مندی از بورسیه بولونیا کسب نمرات مورد قبول در آزمون SAT یا آزمون GRE است. همچنین، این کمک هزینه تحصیلی به آن دسته از داوطلبانی که حداکثر 30 سال سن داشته باشند ‌اعطاء می‌شود.

بورسیه تحصیلی  EDISU Piedmont

این کمک هزینه تحصیلی در اختیار آن دسته از دانشجویان ‌بین‌المللی که اهل کشورهای اتحادیه اروپا نیستند و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دکترا به ادامه تحصیل به صورت تمام وقت در یکی از دانشگاه‌های عضو پیدمونت مانند دانشگاه تورینو یا دانشگاه پیدمونت شرقی می‌پردازند، تعلق پیدا می‌کند. به منظور بهره مندی از این کمک هزینه تحصیلی، دانشجویان باید واجد شرایط تعیین شده توسط دانشگاه باشند. باید اضافه کرد که دانشجویان در حال تحصیل در دوره‌های نیمه وقت نیز می‌توانند در مقطع کارشناسی نسبت به دریافت این کمک هزینه تحصیلی اقدام کنند. مبلغ و شرایط بورسیه تحصیلی ایتالیا پزشکی به شرایط هر دانشجو بستگی خواهد داشت. بورسیه تحصیلی پیدمونت کمک هزینه تهیه مسکن دانشجویی را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

بورسیه ‌بین‌المللی دانشگاه پاویا مخصوص دانشجویان کشورهای درحال توسعه

دانشگاه پاویا به منظور جذب دانشجویان ‌بین‌المللی و ارتقای همکاری‌های ‌بین‌المللی خود با کشورهای در حال توسعه این امکان را برای دانشجویان ممتاز اهل این کشورها فراهم می‌کند تا بتوانند از کمک هزینه تحصیلی بهره‌‌مند شود. دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند نسبت به اخذ بورسیه دانشگاه پاویا اقدام کند. مبلغ ین کمک هزینه تحصیلی به ارزش حدود 8,000 یورو است.

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل پزشکی در ایتالیا با بورسیه

ایتالیا دارای دانشگاه‌های متعددی است که امکان تحصیل در رشته‌های پزشکی را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کنند. با این حال برخی از دانشگاه‌ها شهرت بیشتری در زمینه‌ی ارائه‌ی رشته‌های پزشکی دارند و در عین حال شرایط مناسبی را برای تحصیل رشته‌های پزشکی برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کنند. بسیاری از این دانشگاه‌ها با اعطای بورسیه تحصیلی ایتالیا پزشکی دانشجویان بین‌المللی را تحت حمایت و پشتیبانی خود قرار می‌دهند. در این قسمت به معرفی بهترین دانشگاه‌ها در ایتالیا برای تحصیل رشته‌های پزشکی خواهیم پرداخت.

دانشگاه پادووا ( University of Padua )

دانشگاه پادووا
دانشگاه پادووا

این دانشگاه که در شهر پادووا در ایتالیا قرار دارد و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان به شمار ‌می‌آید. دانشگاه پادووا در سال 1222 به عنوان دانشگاه حقوق تاسیس گردید. در ابتدا این دانشگاه  به ارائه‌ی برنامه‌های تحصیلی مربوط به رشته‌ی حقوق و زیر شاخه‌های آن ‌می‌پرداخت. سپس پس از چندین سال رشته‌های تحصیلی متنوع دیگری را نیز در سطح جهانی ارائه کرد. هم اکنون این دانشگاه بیش از 60,000 دانشجو دارد و سالیانه از تعداد بالایی از دانشجویان بین‌المللی پذیرش ‌به عمل می‌آورد. دانشگاه پادووا علاوه بر اینکه یکی از دانشگاه‌های برتر ایتالیا است، یکی از برترین دانشگاه‌های جهانی نیز به شمار می‌آید. برنامه‌های تحصیلی ارائه شده در شاخه‌های پزشکی در این دانشگاه دارای کیفیت آموزشی و سطح علمی بسیار بالایی هستند و طبق استانداردهای جهانی مدیریت ‌می‌شوند. به همین دلیل این دانشگاه یکی از مقصد‌های تحصیلی پرطرفدار و محبوب نزد دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در رشته پزشکی است. در طول زمان این دانشگاه دانشجویان ممتاز بسیاری را تعلیم داده است و تعدادی از فارغ التحصیلان آن از چهره‌های مشهور و شناخته شده هستند. به عنوان مثال ‌از فارغ التحصیلان نامدار و موفق این دانشگاه می‌توان به نیکلاس کوپرنیکوس ( پروفسور فضانوردی ) و ادوارد گریوز، ( فیزیکدان برجسته ) اشاره کرد.

مزایای تحصیل در دانشگاه پادووا

باید گفت که دانشگاه پادووا رشته‌های تحصیلی بسیار متنوعی را ارائه ‌می‌کند. این دانشگاه به منظور جذب دانشجویان بین‌المللی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی را نیز برای آنها فراهم ‌می‌کند. این دانشگاه دارای بیش از 20 دپارتمان آکادمیک است که رشته‌های تحصیلی مختلفی را ارائه می‌کنند و دانشجویان ‌می‌توانند با توجه به علاقه و رشته‌ی تخصصی خود، به ادامه تحصیل در آن بپردازند. هم اکنون دانشگاه پادووا به عنوان یک موسسه‌ی آموزشی عالی با هدف گسترش خدمات خود در سطح بین‌المللی، پردیس‌ها و دانشکده‌های خود را در چند شهر دیگر نیز تاسیس کرده است. به این ترتیب دانشجویان بیشتری ‌می‌توانند به عنوان دانشجوی دانشگاه پادووا در شهرهای مختلف به ادامه تحصیل در این دانشگاه بپردازند. همچنین، این دانشگاه امکان انتقال آسان دانشجویان را به دانشگاه‌های بین‌المللی دیگر فراهم می‌کند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های تحصیل پزشکی در این دانشگاه بهره‌مندی از بورسیه تحصیلی ایتالیا پزشکی است. این دانشگاه کمک هزینه‌ها و پداش‌های بسیاری را برای دانشجویان در حال تحصیل در رشته‌های پزشکی در نظر می‌گیرد و حمایت‌های فراوانی را از آنها به عمل می‌آورد.

تحصیل در دانشگاه پادووا در دوره‌های مختلف تحصیلی

دانشگاه پادووا برنامه‌های تحصیلی بسیاری را به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی و همچنین مقطع تحصیلات تکمیلی ارائه می‌کند. بنابراین دانشجویان ایتالیایی و دانشجویان بین‌المللی ‌می‌توانند در دوره‌ها و برنامه‌های تحصیلی برگزار شده به زبان انگلیسی شرکت کنند. بیشتر برنامه‌های تحصیلی ارائه شده به زبان انگلیسی در این دانشگاه مربوط به مقطع تحصیلات تکمیلی هستند. با این حال باید گفت که امکان ادامه تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی در رشته‌های مربوط به پزشکی در دانشگاه پادوا در رشته‌های مختلفی وجود دارد. رشته‌های ارائه شده به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی در این دانشگاه عبارت هستند از دامپزشکی و علوم روانشناسی.

تحصیل پزشکی در ایتالیا
تحصیل پزشکی در ایتالیا

بیشتر دوره‌های ارائه شده به زبان انگلیسی در دانشگاه پادووا مربوط به مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند. رشته‌های مرتبط با پزشکی در این دانشگاه به شرح زیر هستند:

– رشته‌های پزشکی و جراحی، بیوتکنولوژی پزشکی و بیوتکنولوژی داروشناسی که به زبان انگلیسی برگزار ‌می‌شوند.

– دانشکده‌ی روانشناسی که رشته‌های روانشناسی بالینی و عصب شناسی را به زبان انگلیسی ارائه ‌می‌کند.

– رشته‌های علوم که شامل رشته‌های علوم مواد غذایی و دام، علوم روانشناسی می‌شوند ( برخی از واحدهای درسی رشته‌های علوم زیست شناسی و علوم زراعی در مقطع دکترا به زبان ایتالیایی برگزار ‌می‌شوند).

– رشته‌های علوم پزشکی و بیوپزشکی که شامل رشته‌های فشار خون شریانی و بیولوژی عروقی، علوم زیست پزشکی، علوم بالینی، آنکولوژی و ایمونولوژی بالینی ( برخی از واحدهای این رشته به زبان ایتالیایی برگزار ‌می‌شوند)، علوم توسعه و برنامه ریزی بهداشت ( برخی از واحدهای این رشته به زبان ایتالیایی برگزار ‌می‌شوند)، پزشکی مولکولی ( برخی از واحدهای این رشته به زبان ایتالیایی برگزار ‌می‌شوند )، علوم اعصاب، علوم فارماکولوژی ( برخی از واحدهای این رشته به زبان ایتالیایی برگزار ‌می‌شوند ) و دامپزشکی هستند.

دانشگاه بولونیا ( University of Bologna )

دانشگاه بولونیا
دانشگاه بولونیا

دانشگاه بولونیا که درشهر شمالی ایتالیا یعنی بلونیا قرار دارد، در سال 1088 تاسیس شده است. امروزه از این دانشگاه به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه جهان یاد ‌می‌شود. از طرفی دیگر دانشگاه بولونیا یکی از برترین دانشگاه‌های کشور ایتالیا برای تحصیل پزشکی محسوب ‌می‌گردد. باید اضافه کرد که دانشگاه بلونیا یکی از برترین دانشگاه‌های اروپا نیز به شمار ‌می‌آید. باید اضافه کرد که این دانشگاه در فهرست 200 دانشگاه برتر جهانی و بین‌المللی قرار دارد. این دانشگاه بیش از 85,000 نفر جمعیت دانشجویی دارد که از ایتالیا و دیگر کشورهای مختلف جهان برای ادامه تحصیل به این دانشگاه می‌آیند. این دانشگاه برنامه‌‌های تحصیلی خود را  در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه ‌می‌دهد. یکی از ویژگی‌های بارز دانشگاه بولونیا این است که روابط خوب و همکاری‌های بسیاری با دیگر دانشگاه‌های بین‌المللی در نقاط مختلف جهان دارد. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند با تحصیل در این دانشگاه از بورسیه تحصیلی ایتالیا پزشکی بهره مند شوند. بورسیه بولونیا برای رشته‌های پزشکی دارای شهرت فراوانی است و داوطلبان بسیاری نسبت به اخذ آن اقدام می‌کنند.

رشته‌های ارائه شده در دانشگاه بولونیا

در این دانشگاه برنامه‌های تحصیلی و رشته‌های مختلفی به دانشجویان بین‌المللی ارائه ‌می‌شوند. رشته‌های مرتبط با پزشکی که برخی از زیرشاخه‌های آن‌ها نیز به زبان انگلیسی برگزار ‌می‌شوند، عبارت هستند از پزشکی، داروسازی و بیوتکنولوژی، روانشناسی، علوم طبیعی، و علوم ورزشی.

دانشگاه ساپینزا رم ( Sapienza University of Rome )

دانشگاه ساپینزا رم
دانشگاه ساپینزا رم

دانشگاه ساپیانزا رم یک دانشگاه علمی‌ پژوهشی به شمار می‌آید و شهرت فراوانی در ارائه‌ی رشته‌های پزشکی دارد. این دانشگاه در شهر رم ایتالیا واقع شده است. دانشگاه ساپینزا رم در سال 1303 تاسیس شده است و هم اکنون بیش از 112,000 دانشجو در حال تحصیل در آن هستند. باید گفت که جمعیت دانشجویی این دانشگاه بالا است و به همین دلیل یکی از پرجمعیت‌ترین دانشگاه‌ها در کل اروپا به شمار ‌می‌آید. باید گفت که این دانشگاه نیز از جهات مختلفی دانشجویان بین‌المللی در حال تحصیل در رشته‌های پزشکی را مورد حمایت و پشتیبانی قرار داده و کمک هزینه‌های مختلفی را به دانشجویان شایسته و واجد شرایط اعطاء می‌کند.

مزایای تحصیل در دانشگاه ساپینزا رم و کیفیت بالای این دانشگاه

کیفیت سیستم آموزشی و سطح علمی دانشگاه ساپینزا رم بسیار عالی است. این دانشگاه موفق شده است تا کنون چهره‌های نخبه و تاثیرگذاری را تعلیم و پرورش دهد. تعدادی از افراد فارغ التحصیل شده از این دانشگاه نمایندگان پارلمان اروپا، رؤسای جمهور، دانشمندان برجسته، یا برندگان جایزه‌ی نوبل هستند. به همین دلیل است که دانشگاه ساپینزا رم یکی از بهترین و برجسته‌ترین دانشگاه‌های در ایتالیا و همچنین در اروپا به شمار ‌می‌آید. این دانشگاه دارای 11 دانشکده‌ی اصلی است. تحقیقات و پژوهش‌های بسیاری در دانشکده‌های دانشگاه ساپینزا رم انجام ‌می‌پذیرند. در زمینه‌ی علوم پزشکی نیز پژوهش‌های بسیار مهمی ‌در زمینه‌های علوم طبیعی، علوم بیومدیکال و علوم پزشکی در این دانشگاه انجام ‌می‌گیرند. دانشگاه ساپینزا رم یک دانشگاه بین‌المللی است و جمعیت بالایی از دانشجویان آن را دانشجویان بین‌المللی که از نقاط مختلف جهان برای ادامه تحصیل به این دانشگاه ‌می‌آیند، تشکیل ‌می‌دهد. این دانشگاه با ارائه‌ی بسیاری از برنامه‌های تحصیلی خود به زبان انگلیسی، امکان تحصیل در ایتالیا را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم ‌می‌کند.

رشته‌های ارائه شده در دانشگاه ساپینزا رم

از رشته‌های مربوط به پزشکی ارائه شده در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی در این دانشگاه عبارت هستند از: پزشکی و دندانپزشکی، علوم طبیعی، روانشناسی و داروسازی. همچنین این دانشگاه در مقطع تحصیلات تکمیلی نیز امکان تحصیل در رشته‌های پزشکی را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم ‌کرده و برنامه‌های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌دهد. برخی از رشته‌های پزشکی ارائه شده در این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد عبارت هستند از: علوم طبیعی، پزشکی و روانشناسی، داروسازی، و دندانپزشکی.

دانشگاه سینا ( University of Siena )

دانشگاه سینا
دانشگاه سینا

دانشگاه سینا یکی از دانشگاه‌های دولتی کشور ایتالیا برای تحصیل رشته‌ی پزشکی به شمار می‌آید. این دانشگاه در شهر تاریخی سینا، واقع در توسکانی واقه شده است. دانشگاه سینا در سال 1240 تاسیس شده و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها در کل دنیا شناخته می‌شود. دانشگاه سینا یکی از مقصدهای تحصیلی ایده‌آل برای دانشجویانی به شمار ‌می‌آید که علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های مربوط به پزشکی هستند. با توجه به دولتی بودن این دانشگاه، شهریه‌های آن در مقایسه با دانشگاه‌های خصوصی پایین‌تر هستند. از طرفی دیگر، دانشگاه سینا به منظور حمایت و پشتیبانی از دانشجویان بین‌المللی کمک هزینه‌های فراوانی را در اختیار آنها قرار می‌دهد. دانشجویان در حال تحصیل در رشته های پزشکی می‌توانند نسبت به اخذ بورسیه دانشگاه سینا اقدام کنند.

این دانشگاه امکان تحصیل را برای بیش از 20,000 دانشجو فراهم کرده و محیط آکادمیک مناسبی را برای پیشبرد اهداف تحصیلی دانشجویان فراهم نموده است. دانشگاه سینا بسیاری از رشته‌های تحصیلی مرتبط با پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه ‌می‌کند تا دانشجویان بین‌المللی نیز بتوانند به راحتی در این برنامه‌های تحصیلی به ادامه تحصیل بپردازند. باید بدانید که دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه سینا دارای شهرت بسیاری هستند و یکی از بهترین دانشکده‌های پزشکی ایتالیا به شمار می‌آید. ادامه تحصیل در رشته‌های پزشکی این دانشگاه این امکان را برای دانشجویان فراهم ‌می‌کند تا با برخورداری از دوره‌های تحصیلی با کیفیت آموزشی بالا و استاندارد، دانش و تجربه‌ی بالایی را در زمینه‌ی رشته‌ی تخصصی خود کسب کنند. رشته‌های اصلی ارائه شده در شاخه‌ی پزشکی در این دانشگاه عبارت هستند پزشکی، دندانپزشکی، و داروسازی.

برخی دیگر از بهترین دانشگاه‌ها که اقدام به اعطاء بورسیه تحصیلی ایتالیا پزشکی می‌کنند عبارت هستند از:

University of Bari 

University of Campania ‘Luigi Vanvitelli

University of Messina

International Medical School

University of Milan

University of Milan-Bicocca

University of Pavia

University of Rome Tor Vergata

University of Turin 

University of Naples Federico II

امکان اشتغال به کار پس از تحصیل رشته پزشکی در ایتالیا

تحصیل پزشکی در ایتالیا
تحصیل پزشکی در ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهایی است که برنامه‌های تحصیلی بسیار خوبی را در زمینه رشته‌های پزشکی در دانشگاه‌های خود ارائه می‌دهد. باید گفت که تعداد پزشکان حرفه‌ای که دانش و تجربه بالایی در زمینه رشته تحصیلی خود دارند، در این کشور زیاد است. دانشجویان ‌بین‌المللی نیز می‌توانند پس از اتمام تحصیلات خود در رشته پزشکی در دانشگاه‌های ایتالیا و ارائه مدارک، شغل مناسبی در رابطه با رشته تحصیلی خود پیدا کرده و به ادامه کار و زندگی در این کشور بپردازند. دانشجویان ‌بین‌المللی باید مدارکی مانند مدارک مربوط به تسلط به زبان، مدرک پزشکی و گواهی‌های تکمیل کننده، بیمه، مدارک مربوط به وضعیت مهاجرت و اخذ اقامت و اجازه کار، صلاحیت حرفه‌ای، گواهی حسن انجام کار، و مدارک مربوط به پروسه ثبت و صدور مجوز را داشته باشند. همچنین لازم است که داوطلبان دارای سابقه داشتن پرونده‌های کیفری قانونی نباشند.

تحصیل پزشکی در ایتالیا با بورسیه
تحصیل پزشکی در ایتالیا با بورسیه

لزوم دریافت بورسیه تحصیلی برای دانشجویان ایرانی

با توجه به اختلاف معنادار بین ارزش ریال و سایر ارزهای رایج دنیا، دریافت بورسیه تحصیلی برای دانشجویان ایرانی اجتناب ناپذیر است. در صورتی که هدف شما برای ادامه تحصیل رشته‌های پزشکی در ایتالیا جدی است، پیشنهاد می‌کنیم که به فکر اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا پزشکی نیز باشید. چرا که بهره‌مندی از این کمک هزینه تحصیلی به شما کمک خواهد کرد که دغدغه مالی کمتری داشته باشید و در نتیجه تمرکز خود را روی اهداف تحصیلی خود جمع کنید و به این ترتیب به پیشرفت‌های تحصیل بیشتری دست بیابید. ایتالیا یکی از بهترین مقصد‌های تحصیلی برای داوطلبانی است که می‌خواهند در رشته پزشکی و زیر شاخه‌های آن به ادامه تحصیل بپردازند. چرا که این کشور دارای دانشگاه‌های عالی رتبه بسیاری در زمینه پزشکی است و برنامه‌های تحصیلی خود را با کیفیت آموزشی بالا و استانداردهای ‌بین‌المللی به دانشجویان ارائه می‌دهد. 

ایتالیا کشوری با قدمت بسیار، مدرن، دانشگاه‌های باکیفیت و البته ارزان

علاوه بر این، ایتالیا کشور بسیار زیبایی است و جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی، و تاریخی بسیاری دارد که سالیانه افراد بسیاری از نقاط مختلف جهان را به خود جذب می‌کنند. تعداد زیادی از گردشگران برای مشاهده آثار طبیعی، فرهنگی، و تاریخی این کشور به ایتالیا مسافرت می‌کنند. شما می‌توانید به عنوان یک دانشجوی ‌بین‌المللی اوقات فراغت خود را د رطبیعت زیبای ایتالیا بگذرانید یا اینکه در فستیوال‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری شرکت کرده و اوقات خوشی را سپری نمایید. از طرف دیگر شهروندان ایتالیا دارای رفاه اجتماعی بالایی هستند و در صورتی که موفق به اخذ اقامت پس از تحصیل در ایتالیا شوید و شغل مناسبی را برای خود پیدا کنید، زندگی راحت و شادی را در این کشور خواهید داشت. با توجه به اینکه دانشجویان رشته پزشکی باید تسلط کافی به زبان ایتالیایی را داشته باشند تا بتوانند با مریضان خود ارتباط برقرار کنند، پیشنهاد می‌کنیم که از همان ابتدای دوره تحصیلی خود اقدامات لازم برای فراگیری زبان ایتالیایی را انجام دهید. بیشتر دانشگاه‌های ایتالیایی دوره‌های آموزش زبان را برای دانشجویان خارجی برگزار می‌کنند و دانشجویان می‌توانند با هزینه کمی ‌در این کلاس‌ها شرکت کنند.

در صورتی که سابقه تحصیل در رشته پزشکی یا غیرپزشکی در ایتالیا را داشته‌اید، تجربیات قبل از مهاجرت، حین تحصیل و حتی بعد از فارغ‌التحصیلی خودتان را با ما به اشتراک بگذارید تا افرادی که درصدد مهاجرت به ایتالیا هستند، از تجربه‌های شما بهره‌مند شوند.

منبع: italymedicalschools

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *