بورسیه تحصیلی آلمان : معرفی برترین کمک هزینه‌های تحصیلی آلمان

بورسیه تحصیلی آلمان

بورسیه تحصیلی آلمان : معرفی برترین کمک هزینه‌های تحصیلی در کشور آلمان

 ‌بهره‌مندی از بورسیه تحصیلی آلمان برای آن دسته از داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در ‌دانشگاه‌های این کشور را دارند، می‌تواند مزیت‌های بسیاری داشته باشد و بستر مناسبی را برای تحصیل ارزان و مقرون به صرفه در بهترین ‌دانشگاه‌های آلمان‌ برای آنها فراهم کند.‌ به دلایل زیادی آلمان یکی از بهترین و پرطرفدارترین مقصد‌های تحصیلی نزد دانشجویان ‌بین‌المللی به شمار می‌آید. از طرف دیگر دولت و ‌دانشگاه‌های کشور آلمان کمک هزینه‌ها و بورسیه‌های تحصیلی بسیار متنوعی را در اختیار دانشجویان ‌بین‌المللی قرار می‌دهند.‌ یکی از مهم‌ترین دلایلی که آلمان را به‌ یک مقصد تحصیلی عالی برای دانشجویان ‌بین‌المللی تبدیل می‌کند، امکان تحصیل ارزان و مقرون به صرفه در این کشور است.‌ علاوه بر این، آلمان دارای ‌دانشگاه‌هایی است که در رده‌ی برترین ‌دانشگاه‌های جهانی قرار دارند و برنامه‌های تحصیلی خود را با کیفیت آموزشی بسیار عالی و سطح علمی ‌بالا در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. ‌دانشگاه‌های آلمان نقش بسیار مهمی ‌در پیشرفت علم روز و ارائه‌ی راهکارهای مفید برای حل مسائل و مشکلات روز دنیا دارند.‌ بنابراین دانشجویان ‌بین‌المللی می‌توانند با هزینه مقرون به صرفه شانس ادامه تحصیل در بهترین ‌دانشگاه‌های دنیا را‌ در کشور آلمان تجربه کنند.‌ باید گفت که تحصیل در ‌دانشگاه‌های آلمان در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی می‌تواند بسیار ارزان‌تر باشد.

بورسیه تحصیلی آلمان
بورسیه تحصیلی آلمان

لزوم دریافت بورسیه هنگام تحصیل در خارج از کشور

 بورسیه تحصیلی آلمان به منظور حمایت و پشتیبانی از دانشجویان ‌بین‌المللی‌ به آنها تعلق می‌پذیرد.‌ از طرف دیگر هزینه زندگی دانشجویی در آلمان در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی مانند‌ انگلستان پایین‌تر خواهد بود.‌ در صورتی که قصد ادامه تحصیل در آلمان را دارید، باید به این نکته توجه کنید که در صورت انتخاب یک دانشگاه خصوصی باید هزینه‌های مربوط به شهریه دانشگاه را پرداخت کنید. علاوه بر شهریه دانشگاه، دانشجویان باید به فکر تأمین مخارج زندگی دانشجویی نیز باشند.‌ باید بدانید که مسائل مادی و اقتصادی برای دانشجویان ‌بین‌المللی اهمیت بسیاری دارند. چرا که تحصیل و زندگی در یک کشور خارجی می‌تواند مشکلات مالی بسیاری را بر دانشجویان ‌بین‌المللی تحمیل کند.‌ به همین دلیل بورسیه تحصیلی آلمان در اختیار دانشجویان ‌بین‌المللی قرار داده می‌شود تا دانشجویان بتوانند با دغدغه‌ی مالی کمتری به ادامه تحصیل بپردازند و تمرکز بیشتری در‌ تحصیلات و انجام پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی خود داشته باشند. ‌با بهره‌مندی از بورسیه تحصیلی آلمان، دانشجویان ‌بین‌المللی می‌توانند بخش بزرگی از هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور را تامین کنند.‌ با توجه به اهمیت بسیاری که اخذ بورسیه تحصیلی آلمان برای داوطلبان ادامه تحصیل در این کشور دارد، در این نوشته به بررسی انواع بورسیه تحصیلی آلمان و معرفی بهترین کمک هزینه‌های تحصیلی ‌اعطاء شده به دانشجویان ‌بین‌المللی خواهیم پرداخت.

انواع بورسیه تحصیلی آلمان

بورسیه تحصیلی
بورسیه تحصیلی

مراجعه به وب‌سایت دانشگاه و کسب اطلاعات موثق

‌کمک هزینه‌های تحصیلی در کشور آلمان توسط دولت و ‌دانشگاه‌ها به دانشجویان ‌بین‌المللی ‌اعطاء می‌گردند.‌ برای بهره‌مندی از بورسیه تحصیلی آلمان دانشجویان باید واجد شرایط باشند.‌ باید اضافه کرد که هر کمک هزینه تحصیلی دارای شرایط و قوانین منحصر به فرد خود است.‌ به منظور آگاهی از‌ شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ بورسیه تحصیلی آلمان داوطلبان باید به وب‌‌سایت رسمی‌ هر بورسیه یا دانشگاه مربوطه مراجعه کرده و اطلاعات ذکر شده را به صورت دقیق مورد مطالعه و بررسی قرار دهند.‌ داوطلبان باید به مهلت ثبت نام و ارسال مدارک‌ دقت کنند و در بازه زمانی مشخص شده نسبت به ارسال مدارک خود اقدام کنند.‌ پیشنهاد می‌کنیم پروسه‌ی ارسال مدارک خود را در روزهای اول انجام دهید تا در صورت وجود هر گونه نقص و ایراد در مدارک فرصت کافی برای تصحیح آنها یا ارسال دوباره مدارک را داشته باشید.

بورسیه تحصیلی
بورسیه تحصیلی

بورسیه تحصیلی شامل چه مواردی می‌شود؟

 بورسیه تحصیلی آلمان می‌تواند شامل هزینه شهریه دانشگاه یا هزینه‌های زندگی دانشجویی شود. به عنوان مثال برخی از بورسیه‌های تحصیلی کمک هزینه‌های تامین مسکن و اقامت دانشجویی‌، کمک هزینه استفاده از خدمات سلامت و درمانی‌، خرید بلیط سفر و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، کمک هزینه خرید خوراک و پوشاک‌، کمک هزینه خرید‌ کتاب و لوازم تحریر‌ و غیره را تحت پوشش قرار می‌دهند.‌ در صورتی که یک دانشجوی ممتاز باشید و در طی دوران تحصیل پیشرفت‌های خوبی را کسب کنید،‌ دانشگاه جوایز‌ نقدی یا کمک هزینه‌های تحصیلی را به شما ‌اعطاء خواهد کرد.‌

بسیاری از ‌دانشگاه‌ها‌ با ‌اعطای کمک هزینه‌های تحصیلی مختلف دانشجویان ساعی و ممتاز خود را تحت حمایت قرار می‌دهند.‌ ارزش مبلغ و شرایط کمک هزینه‌های تحصیلی نیز با توجه به‌ دانشگاه و موسسه محل تحصیل، رشته و مقطع تحصیلی و شرایط هر دانشجوی ممکن است متفاوت باشد.‌ جوایز و پاداش‌های دانشجویی می‌توانند‌ تمام شهریه دانشگاهی یا قسمتی از آن و همچنین کمک هزینه‌های زندگی دانشجویی را تحت پوشش قرار دهند.‌ باید به این نکته اشاره کرد که ‌دانشگاه‌های دولتی در آلمان از دانشجویان بین‌المللی شهریه دریافت نمی‌کنند. اما در صورت ادامه تحصیل در ‌دانشگاه‌های خصوصی این کشور باید هزینه‌ی مربوط به شهریه دانشگاه را پرداخت نمایید که‌ دریافت کمک هزینه می‌تواند کمک بزرگی به تامین‌ شهریه دانشگاهی و زندگی دانشجویی شما‌ بکند.

چگونه فاند تحصیلی بگیریم؟

معرفی بهترین‌ بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان ‌بین‌المللی

تحصیل در آلمان
تحصیل در آلمان

متوسط هزینه‌های یک دانشجو در آلمان

به طور میانگین می‌توان گفت که هزینه زندگی در کشور آلمان برای دانشجویان ‌بین‌المللی حدود 150 یورو در هر ماه محاسبه شده است. البته این مبلغ متغیر است و سبک زندگی هر دانشجو تاثیر زیادی روی هزینه‌های زندگی او خواهد داشت. درصورتی که دانشجویان بتوانند موفق به دریافت بورسیه تحصیلی آلمان شوند، مشکلات مالی بسیار کمی ‌خواهند داشت.‌ تعداد بورسیه‌های تحصیلی اعطاء شده به دانشجویان بین‌المللی در کشور آلمان زیاد است. با توجه به متفاوت بودن ارزش و شرایط هر کمک هزینه تحصیلی پیشنهاد می‌کنیم که داوطلبان به‌ صورت دقیق شرایط هر کمک هزینه را مورد مطالعه قرار دهند و سپس موردی را انتخاب کنند که مناسب آنها است.‌‌ در ادامه مطلب به معرفی برخی از بهترین بورسیه‌های تحصیلی آلمان برای دانشجویان ‌بین‌المللی خواهیم پرداخت.

کمک هزینه تحصیلی داد ( DAAD Scholarship )

بورسیه تحصیلی آلمان
بورسیه تحصیلی آلمان

این کمک هزینه تحصیلی توسط سازمان‌ مربوط به موسسات آموزشی آلمان که مسئول ارتقای روابط علمی ‌بین‌المللی در این کشور است، به دانشجویان ‌بین‌المللی ‌اعطاء می‌گردد. این موسسه به منظور جذب دانشجویان ‌بین‌المللی‌، افراد دانشگاهی‌ و محققان و پژوهشگران از کشورهای مختلف جهان کمک هزینه‌های تحصیلی را در اختیار آنها قرار می‌دهد.‌ داوطلبانی که قصد اخذ کمک هزینه تحصیلی را داشته باشند، باید در یک دوره‌ی تحصیلی به صورت تمام وقت در ‌دانشگاه‌های آلمان مشغول به تحصیل باشند.‌ مبلغ این کمک هزینه معادل با 850 یورو در هر ماه برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد است. دانشجویان مقطع دکترا نیز این کمک هزینه را به ارزش 1,200‌ ‌ یورو در هر ماه دریافت می‌کنند.‌ با توجه به هزینه زندگی در آلمان می‌توانید حدس بزنید که دریافت این کمک هزینه تا چه اندازه می‌تواند کمک حال دانشجویان بین‌المللی باشد.‌ با توجه به‌ ارزش بالای این بورسیه داوطلبان بسیاری برای اخذ آن تلاش می‌کنند.

کمک هزینه تحصیلی اراسموس ( Erasmus Scholarship Programs )

بورسیه تحصیلی اراسموس یکی از‌ معروف‌ترین کمک هزینه‌های تحصیلی ‌اعطاء شده به دانشجویان ‌بین‌المللی است.‌ آن دسته از دانشجویان ‌بین‌المللی که به صورت تمام وقت‌ در ‌دانشگاه‌های کشور آلمان به تحصیل بپردازند، می‌توانند از مزیت‌های دریافت این بورسیه تحصیلی ‌بهره‌مند شوند.‌ منبع تامین این کمک هزینه تحصیلی کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.‌ دانشجویانی که موفق به اخذ این کمک هزینه تحصیلی می‌شوند به مدت 1 سال کمک هزینه‌های مالی را دریافت می‌کنند. باید به این نکته توجه کرد که‌ یکی از شرایط دریافت این کمک هزینه‌ تحصیلی این است که‌ دانشگاه محل تحصیل شما‌ عضو برنامه اراسموس باشد.‌ باید گفت که بسیاری از ‌دانشگاه‌های برتر اروپایی‌ عضو‌ برنامه اراسموس هستند.‌ تعداد بسیاری از ‌دانشگاه‌های آلمانی نیز‌ امکان استفاده از کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان ‌بین‌المللی فراهم می‌کنند.

کمک هزینه تحصیلی هنریش بال ( Henrich Bol Foundation Scholarships )

دانشجویان در حال تحصیل در ‌دانشگاه‌های آلمان در تمامی‌ مقاطع تحصیلی‌ اعم از کارشناسی یا مقطع تحصیلات تکمیلی می‌توانند از این نوع کمک هزینه تحصیلی ‌بهره‌مند شوند. این بورسیه تحصیلی سالیانه تقریباً به 1200 دانشجوی ‌بین‌المللی ‌اعطاء می‌گردد.‌ همچنین محدودیتی برای دانشجویان اهل کشورهای مختلف تعیین نشده است و دانشجویان ‌بین‌المللی با ملیت‌ها و تابعیت‌های گوناگون می‌تواند نسبت به اخذ این کمک هزینه تحصیلی اقدام نمایند.‌ به منظور‌ دریافت این کمک هزینه تحصیلی باید دانشجوی تمام وقت یکی از ‌دانشگاه‌های کشور آلمان باشید. همچنین با توجه به بالا بودن تعداد داوطلبان دریافت این کمک هزینه لازم است که رزومه‌ی تحصیلی قوی و سوابق تحصیلی خوبی داشته باشید.‌ دانشجویانی که دارای فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی باشند امتیاز بالاتری برای‌ دریافت این بورسیه تحصیلی خواهند داشت.

بورسیه تحصیلی آلمان
بورسیه تحصیلی آلمان

آن دسته از دانشجویان ‌بین‌المللی مقطع کارشناسی‌ ارشد که اهل کشورهای اتحادیه اروپا نیستند در صورت بهره‌مندی از این نوع بورسیه ‌تحصیلی، مبلغی معادل 850 یورو را در هر ماه دریافت خواهند کرد.‌ علاوه بر این ممکن است این بورسیه بخشی از هزینه‌های مربوط به شهریه دانشگاه را نیز تحت پوشش قرار دهد.‌ این بورسیه تحصیلی در طول دوره تحصیلی به دانشجویان پرداخت می‌گردد. با این حال امکان تمدید یک ترم اضافه نیز برای دریافت این کمک هزینه وجود دارد.‌ دانشجویان مقطع دکترا که اهل کشورهای اتحادیه اروپا نیستند نیز‌ مبلغی معادل با 1,200‌ یورو در هر ماه دریافت کنند.‌ همچنین‌ 100 یورو به عنوان کمک هزینه جابجایی و دیگر هزینه‌های زندگی به دانشجویان پرداخت می‌شود.

کمک هزینه تحصیلی کنراد ادنار استیفتانگ ( Konrad Adennauer Stiftung )

این کمک هزینه تحصیلی به آن دسته از دانشجویان ‌بین‌المللی که دارای دستاوردهای تحصیلی عالی هستند‌ تعلق می‌پذیرد. همچنین دانشجویانی که در زمینه سیاست فعالیت داشته باشند امتیاز بیشتری برای دریافت این کمک هزینه خواهند داشت.‌ باید گفت که بورسیه تحصیلی کنراد‌ به دانشجویان ‌بین‌المللی‌ مقاطع تحصیلات تکمیلی و مقطع دکترا ‌اعطاء می‌گردد.‌ برای دریافت این نوع بورسیه تحصیلی اولویت با دانشجویانی است که اهل کشورهای در حال پیشرفت هستند‌ یا کشور آنها در شرایط گذار سیاسی به سر می‌برد و در مقطع دکترا به ادامه تحصیل در ‌دانشگاه‌های آلمان می‌پردازند.

دانشجویان‌ مقطع کارشناسی ارشد می‌توانند به مدت 2 سال از این کمک هزینه بهره‌مند شوند. ارزش این کمک هزینه به مبلغ 850 یورو در هر ماه است.‌ دانشجویان مقطع دکترا نیز به مدت 3 سال از دریافت کمک هزینه ای به مبلغ 1,100‌ در هر ماه ‌بهره‌مند خواهند شد.‌

کمک هزینه تحصیلی داچلند استیپندیوم ( Deutschland Stipendium )

این کمک هزینه تحصیلی به آن دسته از دانشجویانی که شایستگی خود را در طول دوران تحصیلی اثبات کرده باشند و رزومه تحصیلی خوبی داشته باشند تعلق می‌پذیرد. دانشجویان با ملیت‌های گوناگون و از کشورهای مختلف می‌توانند نسبت به دریافت این کمک هزینه تحصیلی اقدام کنند.‌ این بورسیه تحصیلی شامل تمامی‌‌ دانشگاه‌های آلمان می‌شود و دانشجویان بین‌المللی در حال تحصیل در ‌تمامی دانشگاه‌های آلمان می‌توانند از این کمک هزینه تحصیلی ‌بهره‌مند شوند. منبع تامین کمک‌ این بورسیه بخش خصوصی و‌ همچنین موسسه‌ها و بنیاد‌های دولتی است.

اسپانسر‌های خصوصی نیز می‌توانند در تامین این‌ بورسیه تحصیلی کمک کند. ارزش این بورسیه 150 یورو در هر ماه است است که دولت فدرال نیز 150 یورو دیگر به این مقدار اضافه کرده و آن را به دانشجویان ‌بین‌المللی ‌اعطاء می‌کند.‌ دانشجویان از طریق دانشگاه می‌توانند نسبت به اخذ کمک هزینه اقدام کنند.‌ مدت زمان دریافت این کمک هزینه به مدت 2 ترم است. با این حال دانشجویان می‌توانند درخواست خود را تمدید کرده و در صورت موافقت مدت بیشتری از مزیت‌های دریافت این روسیه ‌بهره‌مند شوند.‌ دانشگاه پس از بررسی وضعیت تحصیلی و شرایط دانشجو می‌تواند با درخواست تمدید دریافت کمک هزینه موافقت یا مخالفت کند.‌ علاوه بر کمک مالی، امکان شرکت در دوره‌های مربیگری و کارآموزی با استفاده از این بورسیه تحصیلی امکان پذیر است.

کمک هزینه تحصیلی بیر( Bayer Foundations )

این بورسیه یک کمک هزینه‌ی تحصیلی‌ غیر دولتی به شمار می‌آید و دانشجویان ‌بین‌المللی را که در ‌دانشگاه‌های آلمان به ادامه تحصیل می‌پردازند و انجام پروژه‌های‌ تحقیقاتی‌ و پژوهشی مشغول هستند مورد حمایت قرار می‌دهد.‌ اولویت دریافت این کمک هزینه با دانشجویانی خواهد بود که سوابق تحصیلی عالی و درخشانی داشته باشند و‌ موضوع تحقیقاتی آنها‌ جالب و ارزشمند باشد.

 کمک هزینه تحصیلی فردریش ابرت ( Friedrich Ebert Stitfung Scholarship )

 این کمک هزینه تحصیلی به آن دسته از دانشجویان ‌بین‌المللی که در ‌دانشگاه‌های آلمان در مقطع دکترا به تحصیل می‌پردازند ‌اعطاء می‌گردد. به منظور موفقیت در دریافت این بورسیه تحصیلی داوطلبان باید دارای رزومه تحصیلی قوی و دستاوردهای تحصیلی ممتازی باشید.‌ این کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویانی که در رشته‌های مرتبط با علوم اجتماعی‌، علوم انسانی‌ و علوم سیاسی در حال تحصیل هستند بسیار مناسب است.‌ یکی از شرایط اصلی برای بهره‌مندی از این کمک هزینه داشتن تسلط کافی به زبان آلمانی است.‌ حتی اگر در برنامه‌های تحصیلی ارائه شده به زبان انگلیسی در ‌دانشگاه‌های آلمان شرکت ‌کنید، باید‌ تسلط به زبان آلمانی نیز داشته باشید تا بتوانید این کمک هزینه را دریافت کنید.‌ ارزش این کمک هزینه برای 850 یورو در هر ماه است.‌ باید اضافه کرد که این بورسیه تحصیلی‌ مبلغ بیمه درمانی دانشجویان را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

شرایط لازم برای اپلای کارشناسی ارشد در کشورهای مختلف

 مدارک لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی آلمان

مدارک لازم برای بورسیه
مدارک لازم برای بورسیه

 با توجه به اینکه‌ هر کدام از ‌دانشگاه‌ها قوانین منحصر به فرد خود را برای ‌اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان ‌بین‌المللی تعیین می‌کنند‌، دانشجویان به منظور آگاهی از‌ شرایط و مدارک لازم‌ باید به وب‌سایت رسمی ‌دانشگاه مراجعه‌ کرده و به دقت آنها را مطالعه کنند.‌ مدارک مورد نیاز برای اخذ بورسیه تحصیل آلمان‌ به مواردی مانند تابعیت و ملیت دانشجویان، نوع بورسیه‌، دانشگاه محل تحصیل، رشته و مقطع تحصیلی و همچنین شرایط دیگر دانشجو مانند رزومه تحصیلی او بستگی خواهد داشت.‌ با این حال بسیاری از‌ بورسیه‌های تحصیلی از داوطلبان می‌خواهند که مدارک اولیه را به آنها تحویل دهند.‌

در ادامه‌ی مطلب‌ فهرستی از مدارک اولیه لازم برای دریافت بورسیه تحصیلی آلمان را برای شما آماده کرده‌ایم.‌ این مدارک عبارت هستند از:

-‌ تکمیل فرم درخواست بورسیه تحصیلی

-‌ رزومه تحصیلی داوطلب‌ به همراه ذکر سوابق‌ و فعالیت‌های مرتبط با رشته تحصیلی

-‌ مدارک تحصیلی مربوط به مقاطع تحصیلی قبلی

-‌ ریز نمرات

– پاسپورت

– عکس پرسنلی

-‌ توصیه نامه از طرف استاد ( تعداد توصیه نامه با توجه به مقطع تحصیلی و شرایط دانشگاه می‌تواند متفاوت باشد. معمولاً در مقاطع تحصیلات تکمیلی 2 یا 3 توصیه نامه از طرف استاد درخواست می‌گردد).

-‌ مدرک زبان ( با توجه به شرایط‌ تعیین شده توسط دانشگاه ممکن است مدرک معتبر زبان انگلیسی یا مدرک معتبر زبان آلمانی از داوطلبان خواسته شود)

-‌ داشتن مقالات بین‌المللی یا تجربه تالیف یا ترجمه کتاب و‌ شرکت در کنفرانس‌ها

-‌ تاییدیه استاد راهنما ( در مقطع دکترا)

-‌ ویزای تحصیلی آلمان

 باید به این نکته توجه کرد که تمامی ‌مدارک باید به صورت رسمی ‌به زبان انگلیسی ترجمه شود. همچنین ممکن است دانشگاه از شما بخواهد که مدارک‌ را با ترجمه رسمی ‌به زبان آلمانی ارائه دهید.

شرایط اپلای اروپا در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد  و دکترا

 چند نکته مهم در مورد بورسیه تحصیلی آلمان

تحصیل در آلمان
تحصیل در آلمان

ارسال به موقع مدارک

‌ در صورتی که قصد دارید نسبت به اخذ بورسیه تحصیلی آلمان اقدام کنید، حتماً باید به مهلت زمانی تعیین شده‌ برای ارسال درخواست داوطلبان دقت کنید. لازم است که قبل از فرا رسیدن بازه زمانی به صورت کامل و صحیح تمامی ‌مدارک را آماده کرده باشید. بهتر است داوطلبان مدارک را در روزهای اولیه ارسال کنند تا در صورت بروز هر گونه مشکل و فرصت کافی برای رفع آن وجود داشته باشد.

مطالعه دقیق مدارک مورد نیاز

 باید به این نکته اشاره کرد که برخی از بورسیه‌های تحصیلی در آلمان‌ دارای محدودیت منطقه‌ای هستند. به این صورت که تنها دانشجویانی که اهل کشور‌های مشخصی باشند می‌توانند از برخی کمک هزینه‌های تحصیلی بهره‌مند شوند.‌ بنابراین قبل از اقدام به ارسال‌ خود این موارد را مورد مطالعه و بررسی دقیق قرار دهید.

ارسال همزمان مدارک به چند دانشگاه

برای این که بتوانید شانس خود را برای دریافت کمک هزینه‌های تحصیلی آلمان افزایش دهید، پیشنهاد می‌کنیم که درخواست خود را به بیش از چند دانشگاه یا چند نوع بورسیه ارسال کنید.‌ در حالی که اگر درخواست خود را تنها به یک‌ ارسال کنید ممکن است‌ درخواست شما رد شود و شانس خود را برای دریافت کمک هزینه‌های دیگر از دست بدهید.

انتخاب بورسیه مناسب

با توجه به اینکه تعداد بورسیه‌های تحصیلی ‌اعطاء شده به دانشجویان ‌بین‌المللی در آلمان بالا‌ است، داوطلبان باید بورسیه‌های مختلف را مورد مطالعه و بررسی قرار دهند و‌ مناسب‌ترین آنها را‌ برای خود انتخاب کنند.‌ به طور کلی می‌توان گفت که ‌بهره‌مندی از بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع دکترا به مراتب ساده‌تر از مقاطع تحصیلی دیگر‌ به خصوص در مقطع کارشناسی است.‌ با این حال اگر دارای یک رزومه تحصیلی قوی باشید در مقطع کارشناسی نیز ممکن است بتوانید از کمک هزینه‌های تحصیلی بهره‌مند شوید.‌ دانشجویانی که در رشته‌های مربوط به مهندسی و علوم کامپیوتری‌، مدیریت‌، شیمی‌، پزشکی‌، اقتصاد‌ و حقوق در ‌دانشگاه‌های آلمان به ادامه تحصیل می‌پردازند شانس بیشتری برای‌ دریافت کمک هزینه دارد. چرا که‌ تعداد کمک هزینه‌های تحصیلی ‌اعطاء شده به دانشجویان این رشته‌ها در آلمان بیشتر است.

تحصیل در آلمان
تحصیل در آلمان

شرایط اجازه کار برای دانشجویان بین‌المللی

 دولت آلمان به منظور تامین رفاه و حمایت از دانشجویان ‌بین‌المللی علاوه بر کمک هزینه‌های تحصیلی مختلف امکان‌ اشتغال به کار برای دانشجویان‌ بین‌المللی را فراهم کرده است.‌ دانشجویان مقطع کارشناسی می‌توانند به مدت 10 ساعت در هفته‌ به اشتغال به کار پاره وقت بپردازند. دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز اجازه کار به مدت 20 ساعت در هفته را دارند.‌ از طرف دیگر دولت آلمان این امکان را برای دانشجویان فارغ ‌التحصیل فراهم کرده است که با اخذ ویزای جستجوی کار بتوانند پس از پایان دوره تحصیلی خود مدتی در این کشور‌ اقامت داشته باشند و‌ شغل مناسبی را برای خود پیدا کند تا‌ بتوانند به ادامه کار و زندگی در این کشور بپردازند.‌ با توجه به اینکه آلمان ‌دانشگاه‌های بسیار خوبی دارد، فارغ التحصیلی از‌ ‌دانشگاه‌های آلمان و داشتن یک‌ مدرک معتبر بین‌المللی به شما کمک خواهد کرد که به سرعت وارد بازار کار حرفه‌ای شوید و بتوانید شغل مناسبی را برای خود پیدا کنید.‌ از آنجایی که‌ ‌دانشگاه‌های آلمان دارای سطح علمی ‌بالایی هستند، معمولاً دانشجویان فارغ التحصیل از ‌دانشگاه‌های این کشور دارای تخصص و مهارت بالایی در زمینه‌ رشته تحصیلی خود هستند و‌ می‌توانند افراد تاثیر گذاری در‌ محیط‌های کاری و حرفه‌ای باشند.

آلمان کشوری با اقتصاد قوی و دانشگاه‌های بسیار معتبر

 اگر شما آلمان را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده‌اید،‌ باید بگویم که‌ آلمان یکی از بهترین مقصد‌های تحصیلی برای شما خواهد بود و‌ در آینده خواهید توانست موفقیت‌های تحصیلی و شغلی بسیاری را کسب کنید.‌ به خصوص اگر موفق به دریافت بورسیه تحصیلی آلمان شوید‌ خواهید توانست بدون دغدغه‌ به‌ تحصیل بپردازید.‌ آلمان کشور زیبایی است و جازبه‌های فرهنگی و طبیعی بسیاری دارد. با تحصیل در آلمان علاوه بر بهرهمندی از برنامه‌های تحصیلی با کیفیت دانشگاه‌های این کشور، دوران دانشجویی بسیار خوبی را سپری خواهید کرد.

در صورتی که شما یا‌ هر یک از آشنایانتان تجربه تحصیل در آلمان و بهره مندی از بورسیه تحصیلی آلمان را دارد‌ می‌توانید نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: edarabia

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *