آیا امکان دانلود رایگان از ieee وجود دارد؟

دانشجویان و محققان برای انجام تحقیقات و افزودن به دانش جامعه علمی، نیاز دارند تا به نتایج آزمایشات محققان پیشین دسترسی داشته باشند و در صورت نیاز تحقیقات آنها را در جامعه‌های نمونه دیگر تکرار کنند و یا برای پیشبرد و ادامه تحقیقات محققان گذشته تلاش کنند. برای این منظور اطمینان از نتایج تحقیقاتی که به چاپ رسیده است، امری ضروری است. برای این منظور سایت‌ها و پایگاه‌های داده متعددی به وجود آمده‌اند که با استفاده از فاکتورها و شاخص‌های به خصوصی میزان اعتبار یک مجله و مقالات چاپ شده در آن را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند. یکی از این پایگاه‎های داده ieee است که در این مطلب قصد داریم بدانیم ieee چیست و آیا امکان دانلود رایگان از ieee وجود دارد یا خیر؟

ieee یک موسسه و پایگاه داده اطلاعات علمی است و دانلود رایگان از ieee تحت هر شرایطی امکان پذیر نیست.
ieee یک موسسه و پایگاه داده اطلاعات علمی است و دانلود رایگان از ieee تحت هر شرایطی امکان پذیر نیست.

Ieee چیست؟

Ieee یا همان آی تریپل ای از عبارت Institute of Electrical and Electronics Engineers گرفته شده است. آی تریپل ای یک پایگاه داده علمی است که مقالات و اسناد علمی را نمایه سازی می‌کند. مقالات آن دارای موضوعات مختلفی در زمینه‌های علوم رایانه، مهندسی برق و الکترونیک است. این سایت چکیده، خلاصه و متن کامل مقالات را به طور جداگانه در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. ناشر این پایگاه موسسه مهندسان برق و الکترونیک و موسسه مهندسی و تکنولوژی است که اغلب مقالات موجود در پایگاه نیز، مقالات موجود در این دو موسسه هستند. سایت به صورت روزانه به روز رسانی و مقالات و مجلات جدید به لیست آن افزوده می‌شود (ماهانه در حدود 20000 مقاله جدید به مقالات موجود اضافه می‌شود). زبان استفاده شده در سایت پایگاه انگلیسی است.

تاریخچه موسسه IEEE (موسسه مهندسان برق و الکترونیک)

انجمن ieee در سال 1963 و با تلفیق دو موسسه مهندسان برق آمریکا (AIEE, founded 1884)  و موسسه مهندسان رادیو (IRE, founded 1912) تاسیس شد. موسسه مهندسان برق آمریکا توسط صنعتگران آمریکایی و به منظور تربیت نیروی کار ورزیده و تدوین استانداردهای صنایع برق و الکترونیک تاسیس شده بود و موسسه مهندسان رادیو توسط پیشگامان الکترونیک رادیویی و در سال 1912 بنیان نهاده شده بود و به فعالیت‌های بین المللی می‌پرداخت.

در طراحی آرم ieee از قانون دست راست بهره گرفته شده است.
در طراحی آرم ieee از قانون دست راست بهره گرفته شده است.

محتوای Ieee شامل چه مطالب و در چه فرمت‌هایی است؟

پایگاه داده آی تریپل ای، پایگاهی برای دسترسی به مقالات مجلات علمی، مجموعه مقالات کنفرانسی، استانداردهای فنی، کتاب‌های الکترونیکی و سایر فرمت‌های مرتبط در زمینه علوم کامپیوتری، علوم مهندسی برق و الکترونیک است. این اسناد علمی اغلب برگرفته شده از خود موسسات ieee هستند. موسسه مهندسان برق و الکترونیک و یا همان IEEE، یک سازمان بین المللی و غیر انتفاعی است که هدفش کمک به پیشبرد فناوری به طور کلی و به خصوص در زمینه‌های تخصصی مرتبط با علوم مهندسی برق و کامپیوتر است. تعداد اعضای این موسسه به بیش از 400 هزار نفر در 160 کشور جهان می‌رسد که 45 درصد این اعضا را اهالی ایالات متحده تشکیل می‌دهند. تعداد اسناد علمی موجود در پایگاه به بیش از 4.5 میلیون می‌رسد که برگرفته شده از 193 مجله، 1700 کنفرانس جهانی، بیش از 6200 استاندارد فنی، 2400 کتاب و بیش از 425 کورس آنلاین هستند.

دسترسی به محتوای پایگاه داده اطلاعاتی ieee به چه طریقی امکان پذیر است؟

این پایگاه امکان جستجوی مطالب را به صورت آنلاین و به طور رایگان برای تمام مخاطبان برقرار کرده است. افراد می‌توانند مطالب مد نظر خود را در سایت پایگاه جستجو کنند و چکیده مطلب جستجو شده را به طور رایگان دریافت کنند. با این وجود دسترسی به متن کامل مقالات و سایر اسناد علمی موجود در سایت برای همه به صورت رایگان امکان پذیر نیست و افراد باید برای این منظور اشتراک موسسه‌ای و یا شخصی داشته باشند.

آیا امکان دانلود رایگان از ieee وجود دارد؟

همان طور که ذکر شد، امکان جستجو و دانلود رایگان از ieee برای چکیده اسناد علمی موجود در سایت برای مخاطبان برقرار شده است ولی دانلود رایگان از ieee برای تمام متن مقالات و سایر اسناد علمی امکان پذیر نیست. برخی از موسسات علمی و دانشگاه‌ها اشتراک این پایگاه داده را به صورت سالیانه خریداری می‌کنند و با شماره کاربری و رمز عبور مختص به هر شخص، امکان دانلود رایگان از ieee را تنها برای اعضای موسسه میسر می‌سازند.

با وجود مطالب مذکور این پایگاه امکان دانلود رایگان از ieee را به مدت سی روز برای هر کاربر فعال کرده است که شما می‌توانید با کلیک بر روی این آدرس درخواست خود را برای دانلود رایگان از ieee به مدت سی روز برای این سایت ارسال کنید تا نتیجه برای  شما اعلام گردد.

مزایای عضویت و گرفتن اشتراک از پایگاه ieee

  • امکان دریافت و دانلود 25 مقاله در ماه با پرداخت 45 دلار.
  • دسترسی به تمام مقالات علمی ieee و مقالات کنفرانسی که شامل بیش از 193 مجله، 4.5 میلیون مقاله تکنولوژی و 1700 کنفرانس بین المللی و جهانی است.
  • مقالات به صورت اتوماتیک در بین فایل‌های الکترونیکی ieee مختص شما که توسط این پایگاه تولید شده است، ذخیره می‌شوند و شما می‌توانید به آسانی به تاریخچه جستجو و دانلود مقالات و اسناد علمی خود دسترسی پیدا کنید.
  • امکان جستجو از طریق آیتم‌های مختلف و جستجوی سریع‌تر برای شما فراهم می‌شود.
  • دسترسی به تمام انتشارات ieee به طور جامع برای شما فراهم می‌شود.

توجه: تمام عضویت‌ها و خرید اشتراک ماهیانه برای این پایگاه از ابتدای ماه تقویمی هر ماه تا انتهای آن قابل استفاده هستند و در صورتی که شخصی هزینه اشتراک ماهیانه را در اواسط ماهه پرداخت کرده باشد، امکان دانلود مقالات را تنها تا انتهای همان ماه تقویمی خواهد داشت.

آیا تا کنون تجربه استفاده از خدمات سایت ieee را داشته‌اید؟ آیا راه‌های دیگه‌ای برای دانلود رایگان از ieee را می‌شناسید که کاربران بتوانند از ایران اقدام به مقالات به صورت رایگان بکنند؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *