نمونه سوالات آزمون MSRT که باید قبل از آزمون مطالعه بکنید.

نمونه سوالات msrt

امروزه سطح سواد انگلیسی برای گرفتن پذیرش تحصیلی یا شغلی یکی از موارد تاثیر گذار به حساب می‌آید. برای سنجش سطح سواد انگلیسی افراد آزمون‌های متعددی طراحی شده‌اند که معتبرترین و معروف‌ترین این آزمون‌ها آزمون تافل و آیلتس است. با این وجود در کشور ایران به دلیل هزینه بالای این دو آزمون، آزمون جایگزینی تحت عنوان MSRT طراحی گشته است که در داخل کشور دارای اعتبار ویژه‌ای است. کسب نمره قابل قبول در این آزمون در پذیرش مقطع دکتری برای اغلب دانشگاه‌ها و همچنین برای استخدام در برخی شرکت‌ها مورد نیاز است. در این بخش برای آشنایی بیشتر با این آزمون، نمونه سوالات آزمون MSRT مربوط به بهمن ماه سال 1398 در اختیار مخاطبان قرار داده خواهد شد. شما می‌توانید با کلیک بر روی هر یک از موارد زیر سوالات مربوط و پاسخ آن‌ها را دریافت کنید.

نمونه سوالات آزمون msrt بهمن 98 (درک مطلب)

نمونه سوالات آزمون msrt بهمن 98 (گرامر)

نمونه سوالات آزمون MSRT برای افرادی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، به نوعی شبیه سازی آزمون محسوب می‌شود.
نمونه سوالات آزمون MSRT برای افرادی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، به نوعی شبیه سازی آزمون محسوب می‌شود.

ساختار آزمون MSRT

این آزمون معمولا دارای 100 سوال است و زمان آزمون 110 دقیقه خواهد بود. آزمون MSRT از سه بخش گرامر، درک مطلب و شنیداری تشکیل شده است. 30 سوال از این سوالات مربوط به بخش شنیداری، 30 سوال مربوط به بخش گرامر و 40 سوال (10 سوال برای هر مطلب) مربوط به بخش درک مطلب خواهد بود. سوالات شنیداری معمولاً بین 30 الی 35 دقیقه، سوالات گرامر 20 دقیقه و سوالات درک مطلب 55 دقیق از زمان کل آزمون را به خود اختصاص خواهند داد. این آزمون دارای نمره منفی نیست.

آزمون MSRT تقریباً به صورت ماهانه در کشور ایران برگزار می‌شود. با وجود این که اغلب دانشگاه‌ها، موسسات، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و غیر دولتی در داخل ایران نمرات کسب شده در این آزمون را معتبر می‌دانند، نتیجه این آزمون در خارج از ایران دارای اعتبار خاصی نخواهد بود.

آیا سابقه شرکت در آزمون MSRT را داشته‌اید؟ به نظر شما بهترین منابع آزمون MSRT چیست و برای کسب نمره بالا در این آزمون چه کارهایی را انجام داد؟ تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *