معرفی موسسه تامسون رویترز و لیست مجلات تامسون رویترز در سال 2018

لیست مجلات تامسون رویترز

امروزه مجلات علمی بسیاری در سراسر دنیا به وجود آمده است که مقالات یا سایر اسناد علمی را به چاپ می‌رسانند. تعداد بسیار بالای این مقالات اعتبار سنجی و تخمین کیفیت آنها را توسط محققان غیر ممکن ساخته است. از همین رو برخی فاکتورهای علمی و یا موسسات علمی به وجود آمده‌اند که اعتبار و کیفیت مجلات مختلف علمی را مورد بررسی قرار می‌دهند و اطلاعات آنالیز شده را در اختیار محققان قرار می‌دهند. تامسون رویترز یکی از این موسسات است که مجلات را مورد بررسی قرار می‌دهد و سالانه مجلات مورد تایید خود را برای مخاطبان معرفی می‌کند. در این مطلب قصد داریم علاوه بر معرفی اجمالی این موسسه، لیست مجلات تامسون رویترز را نیز در اختیار علاقه مندان قرار دهیم.

شرکت تامسون رویترز
شرکت تامسون رویترز

تامسون رویترز چیست؟

تامسون رویترز یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های مورد اعتماد در دنیا برای یافتن پاسخ انواع سوالات است. این شرکت به افراد متخصص کمک می‌کند تا تصمیمات قابل اطمینان‌تری را اتخاذ کنند و کسب و کارهای بهتری را راه اندازی کنند. بخشی از این شرکت به عنوان موسسه اطلاعات علمی تعریف شده است که اغلب از آن با عنوان آی اس آی یاد می‌شود. موسسه آی اس آی یا همان Institute for Scientific Information، موسسه‌ای برای سنجش مقالات و سایر مطالب علمی است که با معرفی مجلات مورد تایید خود به محققان و نویسندگان مقالات در رابطه با اعتبار سنجی مجلات کمک می‌کند. این موسسه در سال 1992 توسط موسسه تامسون خریداری شده است و امروزه با نام Thompson Scientific معروف است. این شرکت سالانه لیست مجلات تامسون رویترز را مورد ویرایش قرار می‌دهد و در اختیار مخاطبان می‌گذارد.

مقاله آی اس آی چیست و چگونه انتخاب می‌شود؟

مقاله آی اس آی مقاله‌ای است که در یکی از مجلات آی اس آی یا مجلات مورد تایید تامسون رویترز به چاپ رسیده باشد. مجلات آی اس آی دارای فاکتور ایمپکت فاکتور هستند و معیار اصلی برای ارزیابی آنها همین ایمپکت فاکتور یا همان ضریب تاثیر است. موسسه علمی شرکت تامسون رویترز سالانه مجلات علمی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و پس از انتخاب مجلات مورد تایید خود، برای آنها ایمپکت فاکتور تعیین می‌کند. محققان می‌توانند مجلات مختلف علمی را از منظر ضریب تاثیر یا ایمپکت فاکتور با یکدیگر مقایسه کنند ولی بایستی توجه داشته باشند که حوزه تخصصی مجلات مورد مقایسه یکسان باشد زیرا در غیر این صورت مقایسه آنها توسط نمره ایمپکت فاکتور عملاً نادرست خواهد بود.

شرکت تامسون رویترز سالانه لیستی را تحت عنوان لیست مجلات تامسون رویترز در اختیار محققان قرار می‌دهد. این لیست مجلاتی را در بر می‌گیرد که توسط موسسه علمی تامسون رویترز مورد تایید قرار گرفته باشند.
شرکت تامسون رویترز سالانه لیستی را تحت عنوان لیست مجلات تامسون رویترز در اختیار محققان قرار می‌دهد. این لیست مجلاتی را در بر می‌گیرد که توسط موسسه علمی تامسون رویترز مورد تایید قرار گرفته باشند.

چگونه مجلات یا مقالات آی اس آی را تشخیص دهیم؟

برای اطلاع از آی اس آی بودن مقاله تنها راه ممکن بررسی آی اس آی بودن مجله منتشر کننده آن است. مجلات آی اس آی مجلاتی هستند که توسط آی اس آی یا همان تامسون رویترز نمایه شده‌اند. مجلات نمایه شده در موسسه علمی آی اس آی در جی سی آر یا همان (Journal Citation Report (JCR ذکر شده‌اند. دسترسی به سایت جی سی آر پولی است و استفاده رایگان از خدمات ارائه شده در آن، از جمله معرفی لیست مجلات تامسون رویترز یا همان مجلات آی اس آی امکان پذیر نخواهد بود.

با این حال شما می‌توانید با مراجعه به سایت جی هاب و از طریق وارد کردن شماره ISSN مجله مد نظر در کادر موجود در صفحه اصلی سایت، اطلاعات مجله مد نظر را جستجو کنید. در صورتی که مجله مد نظر شما تحت پوشش آی اس آی باشد، این موضوع در صفحه اطلاعات مجله مورد نظر مشاهده خواهد شد. نمایه شدن یک مجله توسط  و  نیز نشان از آی اس آی بودن مجله است.

در صورتی که از شماره ISSN مجله مد نظر خود اطلاع ندارید، می‌توانید وارد بخش پیشنهاد مجلات در سایت جی هاب شوید و نام مجله مد نظر خود را با جستجو در حوزه تخصصی مرتبط با مجله پیدا کنید و با کلیک بر روی نام آن وارد صفحه اطلاعات مجله شوید.

لیست مجلات تامسون رویترز

همان طور که اشاره شد شرکت تامسون رویترز لیستی از مجلات مورد تایید خود را با عنوان لیست مجلات تامسون رویترز تهیه کرده است و سالانه لیست مذکور را مورد ویرایش قرار می‌دهد و نام برخی از مجلات را از این لیست حذف و یا به آن اضافه می‌کند. در ادامه شما می‌توانید با کلیک بر روی لینک زیر به لیست مجلات تامسون رویترز که در سال 2018 مورد ویرایش قرار گرفته است، دسترسی پیدا کنید.

لیست مجلات تامسون رویترز

در صورتی که تجربه چاپ مقاله یا استفاده از لیست مجلات تامسون رویترز را داشته‌اید، نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

6 دیدگاه دربارهٔ «معرفی موسسه تامسون رویترز و لیست مجلات تامسون رویترز در سال 2018»

  1. سلام وخسته نباشید اگر بخواهیم به لیست مجلات برتر ورزشی دسترسی پیداکنیم راهنمایی می کنید ممنون خیلی ضروریه ممنون میشم زود جواب بدید

    1. گروه نویسندگان

      دوست عزیز
      همکاران ما آماده هستند تا در اسرع وقت شما را راهنمایی کنند. بهترین راه اینکه درخواست خود را به صورت ایمیل به همکاران ما ارسال کنید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنند.

  2. چگونه میتوان یک مقاله که محتوی یک کشف علمی باشد بدون ترس از سرقت علمی در یک مجله مورد اعتماد چاپ کرد؟

    1. گروه نویسندگان

      دوست عزیز

      از طریق مرور کارهای مرتبط و نرم افزارهای همانند یاب مانند ithenticate می‌توانید استفاده کنید.

    1. گروه نویسندگان

      دوست عزیز
      شما می‌توانید به آدرس یا نحوه ارسال مقاله هر کدام دقت کنید و عمل کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *