رتبه بندی دانشگاه های ایران براساس داده استنادی علوم جهان اسلام( ISC)

رتبه بندی دانشگاه های ایران براساس داده استنادی علوم جهان اسلام( ISC)

در سراسر دنیا دانشگاه‌های مختلف از نظر علمی در رتبه‌های متفاوتی قرار داده می‌شوند. به هر میزان که دانشگاه محل تحصیل یک دانشجو دارای رنکینگ بهتری باشد، به همان میزان مدرک وی دارای ارزش بیشتری خواهد بود. کسب مدارک دانشگاهی از دانشگاه‌های برتر دنیا، مزایای زیادی برای دانشجو خواهد داشت که از جمله این مزایا می‌توان به استخدام آسان‌تر در شرکت‌های علم محور، اپلای آسان‌تر برای مدارج علمی بالاتر و غیره اشاره کرد. در این مطلب قصد داریم رتبه بندی دانشگاه های ایران را ارائه کنیم تا محصلین بتوانند به آسانی در رابطه با ارزش علمی مدرک دانشگاه‌های مختلف تصمیم بگیرند.

رتبه بندی دانشگاه های تهران

رتبه بندی دانشگاه های ایران

رتبه بندی دانشگاه‌های مختلف در سراسر دنیا بر اساس معیارهای مختلف و توسط سایت‌های مختلف علمی انجام می‌گیرد. یکی از معتبرترین سایت‌های رتبه بندی دانشگاه‌ها در کشورهای اسلامی پایگاه داده استنادی علوم جهان اسلام یا همان ISC است. این پایگاه بر اساس معیارهای معتبر علم سنجی اسلامی، دانشگاه‌ها و مجلات دنیای اسلامی را مورد ارزیابی و رده بندی قرار می‌دهد. فعالیت‌های مهم این پایگاه را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • ارزیابی و رتبه بندی مجلات در کشورهای اسلام به منظور تسهیل قضاوت محققان
  • نمایه‌سازی مجلات معتبر کشورهای اسلامی در حوزه‌های عمی به زبان‌های مختلف به منظور برقراری ارتباط علمی بین کشورهای جهان اسلام
  • ارزیالی و بررسی جایگاه علمی کشورهای اسلامی و سایر کشورها برای مشخص ساختن نقاط قوت و ضعف کشورهای اسلامی از نظر رتبه علمی.
  • رتبه بندی دانشگاه‌های کشورهای اسلامی بر اساس معیارهای علم سنجی اسلامی معتبر
  • دادن گزارش در حوزه‌های مختلف علمی در رابطه با دانشگاه‌ها، مجلات و مقام علمی کشورهای اسلامی و برگزاری همایش‌های علمی

برای دسترسی به رتبه بندی دانشگاه‌های ایرانی از نظر پایگاه داده استنادی علوم جهان اسلام، می‌توانید روی متن زیر کلیک کنید:

رتبه بندی بهترین دانشگاه های ایران

توجه داشته باشید که رتبه بندی ارائه شده توسط ISC و در سال 2015-2016 ارئه شدهاست و برای رتبه بندی دانشگاه‌ها از نظر معیارهای دیگر علمی کاربرد نخواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *