چگونه به اکانت ساینس دایرکت رایگان دسترسی داشته باشیم؟

اکانت ساینس دایرکت رایگان

دانشجویان و محققان برای انجام تحقیقات در هر زمینه‌ای نیازمند داشتن آگاهی از تحقیقات پیشین و استفاده از نتایج علمی آنها هستند. برای این منظور و جهت دسترسی به منابع کارهای گذشته آنها بایستی بتوانند حاصل کار دانشمندان گذشته را مشاهده کنند و تحقیقات آنها را در ابعاد جدیدتر گسترش دهند. ساینس دایرکت یکی از سایت‌های معتبری است که دانشمندان می‌توانند با مراجعه به آن، از نتایج تحقیقات دانشمندان گذشته آگاه شوند. در این مطلب قصد داریم به طور مختصر به علت تشکیل ساینس دایرکت اشاره کنیم و سپس امکان داشتن اکانت ساینس دایرکت رایگان را بررسی کنیم.

ساینس دایرکت چیست؟

منابع متعددی برای دسترسی دانشجویان و محققان به تحقیقات دانشمندان گذشته وجود دارد که از جمله این منابع می‌توان به سایت مجلات مختلف که مقالات محققان را منتشر کرده‌اند اشاره کرد. اغلب مجلات مقالات منتشر شده خود را در سایت مربوط به مجله در اختیار نویسندگان قرار می‌دهند. با این وجود جستجو در سایت مجلات مختلف جهت دسترسی به مقالات علمی، کار بسیار دشوار و زمان گیری به حساب می‌آید. از این رو شرکت الزویر به منظور دسترسی آسان محققان به این تحقیقات و گردآوری تحقیقات مختلف در یک مجموعه واحد، سایت ساینس دایرکت را برای مخاطبان خود معرفی کرده است.

ساینس دایرکت محصولی از شرکت الزویر است که دانلود مقالات در موضوعات مختلف را برای محققان آسان می‌کند. محققان می‌توانند با عضویت در این سایت با بهره مندی از امکانات سایت، از نتایج تحقیقات سایر دانشمندان در زمینه کاری خود آگاه شوند.
ساینس دایرکت محصولی از شرکت الزویر است که دانلود مقالات در موضوعات مختلف را برای محققان آسان می‌کند. محققان می‌توانند با عضویت در این سایت با بهره مندی از امکانات سایت، از نتایج تحقیقات سایر دانشمندان در زمینه کاری خود آگاه شوند.

محققان می‌توانند با عضویت در این سایت و پرداخت برخی هزینه‌ها از نتایج تحقیقات محققان دیگر در یک زمینه خاص آگاه شوند. در ادامه قصد داریم بدانیم منظور از داشتن اکانت ساینس دایرکت رایگان چیست.

عضویت در ساینس دایرکت

برای عضویت در سایت ساینس دایرکت به منظور دانلود کتب و مقالات موجود در سایت، شما می‌توانید با کلیک بر روی این آدرس کلیک کنید و یا عبارت sign in را در بالای صفحه انتخاب کنید. در صفحه مشاهده شده عبارت not registered را به منظور افتتاح حساب انتخاب کنید. شما می‌توانید با پر کردن فرم‌های مربوطه و انتخاب نام کاربری و رمز عبور مناسب برای خود، به عنوان عضوی از این سایت شناخته شوید.

دانلود مقالات و سایر اسناد علمی از ساینس دایرکت و اکانت ساینس دایرکت رایگان

برخی از مقالات و مجلات موجود در سایت ساینس دایرکت به عنوان مجلات و مقالات با دسترسی آزاد معرفی گشته‌اند که برای دانلود اسناد علمی چنین منابعی، شما می‌توانید با عضویت در سایت و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای اسناد مد نظر خود را دانلود کنید. این در حالی است که اکثر منابع موجود در این سایت دارای هزینه ویژه‌ای هستند و شما بدون پرداخت هزینه مربوطه، قادر به دانلود چنین منابعی نخواهید بود.

اکثر دانشگاه‌ها و مراکز تحصیلی در سراسر دنیا با خرید اشتراک سالیانه سایت ساینس دایرکت، برای دانشجویان خود اکانت ساینس دایرکت رایگان تهیه می‌کنند. در ایران به علت وجود تحریم‌های بین المللی امکان پرداخت وجه برای دانلود مقالات پولی سایت حتی برای دانشگاه‌ها وجود ندارد. از همین رو دانشجویان از طریق برخی کانال‌ها، اکانت ساینس دایرکت رایگان سایر دانشگاه‌های سراسر جهان را خریداری می‌کنند تا بتوانند از امکانات سایت ساینس دایرکت بهره مند شوند و مقالات و سایر اسناد علمی مورد نظر خود را دانلود کنند.

اکانت ساینس دایرکت رایگان این امکان را برای شما به وجود می‌آورد تا از تمام امکانات سایت بهره مند شوید و قادر به دانلود تمام مقالات موجود در سایت باشیدو
اکانت ساینس دایرکت رایگان این امکان را برای شما به وجود می‌آورد تا از تمام امکانات سایت بهره مند شوید و قادر به دانلود تمام مقالات موجود در سایت باشیدو

جستجو و دسترسی به منابع مختلف در سایت ساینس دایرکت

داشتن اکانت ساینس دایرکت رایگان این امکان را برای شما پدید می‌آورد تا شما بتوانید تمام منابع موجود در سایت را دانلود کنید و از امکانات مختلف سایت بهره مند شوید. برای این منظور شما می‌توانید با ورود به پروفایل خود، منابع موجود را به تفکیک موضوع، نام نویسنده، نام مجله، سال انتشار مقاله یا کتاب و … جستجو کنید و پس از یافتن منابع مورد نظر خود آنها را به آسانی دانلود کنید.

با این وجود در صورتی که دسترسی به اکانت رایگان برای شما مقدور نباشد، می‌توانید با مراجعه به بخش مجلات با دسترسی آزاد از مقالات غیر پولی بهره مند شوید. سایت ساینس دایرکت صفحه‌ای را برای این مجلات اختصاص داده است که مخاطبان آن می‌توانند به آسانی با ورود به صفحه لیست مجلاتی را که نیاز به پرداخت هزینه برای دانلود مقالات ندارند، در اختیار داشته باشند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *