دانلود مقاله های انگلیسی: معرفی وب‌سایت‌ و نحوه استفاده از آن‌‎ها

دانشجویان و محققان برای انجام تحقیقات جدید و کسب نتایج ارزشمند، نیاز دارند تا از نتایج تحقیقات پیشین اطلاع حاصل کنند. دسترسی به تحقیقات گذشته و استفاده از نتایج آنها، با در دست داشتن مقالات علمی منتشر شده در مجلات مختلف امکان پذیر خواهد بود. اکثر مقالات علمی معتبر در دنیا به زبان انگلیسی به چاپ می‌رسند. در این مطلی قصد داریم به چگونگی دانلود مقاله های انگلیسی بپردازیم.

دانلود مقاله های انگلیسی

مقالات معتبر پس از نگارش توسط نویسنده در یکی از مقالات معتبر جهانی به چاپ می‌رسند. این مقالات معمولاً در سایت مجله مربوط موجود هستند. با این وجود اگر محققان قصد دسترسی به مقالات با موضوعات مختلف و به صورت یک جا داشته باشند بایستی بتوانند از سایت‌های معتبر جهت این کار بهره مند شوند. سایت‌ها و پایگاه‌های داده اطلاعاتی متعددی وجود دارد که این اطلاعات را در اختیار محققان قرار می‌دهند. برخی از این امکانات و اطلاعات به صورت رایگان و برخی از آنها به صورت پولی در دسترس هستند. در ادامه به معرفی برخی از این سایت‌ها و پایگاه‌های داده اطلاعاتی میپردازیم:

استفاده از سایت اسکوپوس برای دانلود مقاله های انگلیسی

اسکوپوس بزرگ‌ترین پایگاه داده و استنادات اسناد علمی شامل  مجلات علمی، کتاب‌ها و همایش‌ها است. این سایت دارای محتوای کامل، داده‌های با کیفیت، ابزار آنالیز و معیارهای پژوهشی است. جستجو در این به روش‌های مختلف زیر امکان پذیر است:

جستجو با عبارات، جستجوی عنوان، جستجوی چکیده، جستجوی کلمات کلیدی، جستجوی نام نویسنده و …

برای دانلود مقاله از این سایت بایستی به عضویت این سایت در آیید. عضویت در سایت اسکوپوس پولی است و شما برای استفاده از مقالات این سایت یا باید در این سایت عضو شده باشید و یا از نویسنده‌های مقالات چاپ شده در اسکوپوس باشید. با این حال برخی از دانشگاه‌ها با خرید اشتراک سالیانه این سایت، این امکان را برای دانشجویان خود فراهم کرده‌اند که بتوانند به طور رایگان از مقالات اسکوپوس استفاده کنند.

محققان می‌توانند با عضویت در سایت اسکوپوس از امکانات مختلف سایت از جمله دانلود مقالات بهره مند شوند.
محققان می‌توانند با عضویت در سایت اسکوپوس از امکانات مختلف سایت از جمله دانلود مقالات بهره مند شوند.

استفاده از سایت الزویر برای دانلود مقاله های انگلیسی

الزویر یک شرکت اطلاعاتی و تحلیلی و یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان مقالات و اسناد علمی، فنی و پزشکی در جهان محسوب می‌شود. این شرکت در سال ۱۸۸۰ میلادی به ‌عنوان یک شرکت چاپ و نشر تأسیس شد. شرکت الزویر سالانه حدود ۴۲۰۰۰۰ مقاله در ۲۵۰۰ مجله منتشر می‌کند و بانک اطلاعاتی این شرکت نشر، حاوی بیش از ۱۳ میلیون سند و ۳۰۰۰۰ کتاب الکترونیکی است. تعداد دانلودهای سالانه از سایت‌های الزویر به بیش از ۹۰۰ میلیون مورد می‌رسد. دانلود مقالات الزویر نیز پولی است.

استفاده از سایت آی اس آی برای دانلود مقاله های انگلیسی

آی اس آی مؤسسه‌ای با تمرکز بر علم‌سنجی و انتشارات علمی است که در سال ۱۹۶۰ توسط یوجین گارفیلد تاسیس شد. ژورنال‌هایی که در جی سی آر یا همان (Journal Citation Report (JCR ظاهر شده‌اند، به عنوان ژورنال‌های آی اس آی به حساب می‌آیند. دسترسی به اغلب مقالات این سایت پولی است که متاسفانه امکان پرداخت هزینه و دانلود مقالات پولی به دلیل تحریم‌های بین المللی برای محققان ایرانی موجود نیست.

استفاده از SCI برای دانلود مقاله های انگلیسی

اغلب مقالات معتبر سایت‌های مذکور تا به این مرحله قابل دانلود و دسترسی به صورت رایگان نیستند و کاربران برای دسترسی به مقالات بایستی هزینه مشخصی را پرداخت کنند. سایت سای هاب به منظور دور زدن پرداخت هزینه دانلود مقالات به وجود آمده است. این سایت با استفاده از پراکسی دانشگاه‌های معتبر دنیا مقالات را دانلود و در اختیار محققان قرار می‌دهد. این سایت در حدود 64,500,000 مقاله دانشگاهی را پوشش می‌دهد. برای دانلود مقاله از این سایت کافی است یکی از اطلاعات موجود برای مقاله از جمله نام کامل مقاله، لینک دانلود پولی و یا شماره DOI مقاله را در کادر موجود در صفحه اصلی سایت وارد کنید. این سایت در سال 2011 و توسط یک شخص قزاقستانی به نام الکساندرا الباکیان تاسیس شد.

دانلود مقاله برای محققان ایرانی

با توجه به وجود تحریم‌های بین المللی برای کشور ایران، افراد داخل کشور اجازه پرداخت اینترنتی برای سایت‌های خارجی را ندارند و به تبع آن، امکان استفاده از امکانات پولی سایت‌های مرجع مقالات، از جمله دانلود مقاله های انگلیسی برای این افراد مقدور نیست. با این وجود برخی سایت‌های داخلی به منظور ارائه رایگان و دانلود مقاله های انگلیسی برای افراد داخل ایران شکل گرفته‌اند. از جمله این سایت‌ها می‌توان به سه مورد زیر اشاره کرد:

در ادامه به نحوه دانلود مقاله از هر کدام از این سایت‌ها خواهیم پرداخت.

استفاده از سایت paperdl برای دانلود مقاله های انگلیسی

این سایت به منظور جلوگیری از هرگونه سو استفاده، برای هر یک از کاربران خود در هر 30 ساعت اجازه دانلود تنها 2 مقاله از پایگاه‌های تحت پشتیبانی این سایت را داده است. مراحل دانلود مقاله از این سایت به ترتیب زیر است:

پس از ورود به سایت با کلیک بر روی عبارت سیستم دریافت خودکار مقاله، وارد این سیستم شوید.

استفاده از سایت paperdl برای دانلود مقاله های انگلیسی
استفاده از سایت paperdl برای دانلود مقاله های انگلیسی

در سمت راست این صفحه، در صورتی که قبلاً در این سایت عضو شده باشید، کافی است با وارد کردن شماره کاربری و رمز عبور خود وارد سیستم شوید؛ در غیر این صورت بایستی برای خود حساب کاربری ایجاد کنید.

در صفحه مشاهده شده و در کادر موجود به شکل زیر، لینک مقاله مد نظر خود را وارد کنید و مقاله را دانلود کنید.

استفاده از سایت maghalam برای دانلود مقاله های انگلیسی

برای استفاده از مقالات این سایت، پس از ورود به سایت بایستی برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید.

بعد از عضویت، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • ابتدا حساب خود را همانند شکل زیر شارژ کنید.
  • سپس اطلاعات مجله را در فیلدهای مربوط وارد کنید.
  • مقاله خود را با کلیک بر روی عبارت “مقالم رو بده” دانلود کنید.

استفاده از سایت weare برای دانلود مقاله های انگلیسی

این سایت پسوردها و حساب‌های کاربری مربوط به دانشگاه‌های سراسر جهان را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا کاربران بتوانند با استفاده از این پسوردها مقالات مورد نیاز خود را دانلود کنند.

آیا تاکنون سابقه استفاده از وب‌سایت‌ها و سرویس‌های داخلی برای دانلود مقاله‌ها، دارید؟ چه سایت‌هایی امکانات بهتری را ارائه می‌دهند؟

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *